Økonom

Typisk!

32 indlæg i dette emne

Vores bedste venner skal giftes d. 22 september. Det er 3 uger efter jeg har født ved kejsersnit.

Vi har lige fået invitationen.....

På den ene side tænker vi, nej, det kan vi jo helt klart ikke komme til..... Måske lige kigge forbi kirken (sammen med baby) og se dem i det store skrud + give dem gaven.

På den anden side tænker vi, måske sover og spiser hun bare og så kan mor eller svigermor dække hendes behov imens vi er til bryllup.

Vi ved de har haft store kvaler med økonomien til dette bryllup og ønsker derfor ikke at sige ja, og så ende med at blive væk.

Vi ved også at det betyder meget for dem vi kommer med, og vi har glædet os i flere år til denne dag.

Der er SU d. 1 september. Der er vi så knap kommet hjem fra sygehuset, så det vil ikke hjælpe afvente om vi har fået en nem lille pige.... eller lige finde ud af hvad det vil sige at være mor eller far for første gang.... om man overhovedet kan klare tanken om at være væk fra hende osv.

Vi ved hvad der vil være mest fornuftigt at gøre.

Hvad ville i gøre?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

jeg ville snakke med brudeparret om, at i helt ærligt ikke ved, om i kan komme med eller ej. Det afhænger af, hvad det er for et barn i får. Jeg tænker at de nok er ret forstående, og vil lade jeres su dag være senere.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sige det til dem som det er. At hvis det kan lade sig gøre, vil I selvfølgelig møde op og deltage, men at I jo ikke kan love alt for meget med sådan en lille baby.

Skal de giftes i nærheden? For så kan du/I måske komme hjem og se til baby indimellem og så deltage så meget i brylluppet, som det nu passer sig ind. Bare du er lidt diskret om det til brylluppet - ikke noget med at rende op til bruden hele tiden og sige "jeg smutter lige - baby er ulykkelig så jeg ved ikke om jeg kan blive - blablabla". Hvis de ved på forhånd, at de styrer I, så MÅ der der jo være masser af forståelse for, at I gør, hvad I kan for at deltage så meget så muligt i DERES store dag.

Hvis I bor langt fra hinanden, så kunne jeg godt finde på at takke nej. Alene for, at du ikke skal gå rundt med dårlig samvittighed og alt for mange tanker om det.

Til vores bryllup i København, havde et vennepar fra Jylland termin en god uges tid inden. Jeg havde overhovedet ikke forventet at de dukkede op, og jeg ved at manden (som min mand har gået i skole med) rigtigt gerne ville med til bryllup og han parlamenterede med sig selv længe. Men de endte med at blive hjemme begge to (hun fik i øvrigt også kejsersnit), og det kan jeg bare SÅ godt forstå. Sådan er omstændighederne jo bare - og både fødsel og bryllup er lykkeligt, så hurra for kærlighed, selvom det lige ender oveni hinanden.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

jeg ville snakke med brudeparret om, at i helt ærligt ikke ved, om i kan komme med eller ej. Det afhænger af, hvad det er for et barn i får. Jeg tænker at de nok er ret forstående, og vil lade jeres su dag være senere.

What she said :ditto

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg nå også tilslutte mig de øvrige svar :)

Jeg kunne ikke forestille mig andet, end at jeres vennepar vil have en forståelse for jeres situation :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åh en træls situation at stå i.. jeg er sikker på jeres venner vil være forstående hvis i taler med dem om jeres tanker og følelser. Og ellers kan i vel nøjes med at komme i kirken, og evt til reception? Lidt er bedre end ingenting :)

Håber i finder en løsning så i alle kan være glade :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min søster skulle giftes da Zoey var lige knap 2 mdr. Men de holdte det heldigvis på et hotel. Så vi lejede et hotelværelse og havde så en barnepige med indtil kl 21. Hun skrev en SMS når Zoey skulle have mad. Kl 21 tog vi hende så med i barnevognen hen til festen og det gik super. Vi havde nemlig også de samme tanker om hvordan det skulle fungere med en lille. Men det største problem for mig var faktisk at finde en kjole der var amme/gylpe venlig samtidig med den var flot til bryllup Hehe.

Selvom det ikke nødvendigvis holdes på et hotel kunne det jo være feststedet havde et tilstødende lille lokale eller andet. Igen vil jeg tilslutte mig at du skal snakke med brudeparret om en løsning :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Brylluppet holdes i vores by. Vi er dog enige om at hvis vi vælger at komme til bryllup. Så bliver vi der.... Ikke noget køren frem og tilbage. Gad vide hvordan jeg har det 3 uger efter kejsersnit. Tænker ikke det er en løsning at komme med svar en uge senere... Der er vi ikke meget klogere. Tror vi bliver nød til at melde afbud, de vil nok tage det pænt.... Men ja, vi må tage en snak med dem om vores tanker. Ved der er et andet par de har inviteret, der står i samme situation. Svært når man gerne vil det hele....

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi var til 2*30 års fødselsdag da Max var lidt over 2 uger og jeg fik AKS.. Vil sige at det kunne vi sagtens være med til, men vi blev der selvfølgelig ikke så længe som alle de andre..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor mange timer fik i ham passet?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Som regel kan skal man jo først melde til/fra hvor mange antallet endeligt bliver et par dage eller en uge før! Med hensyn til mad eller stedet det skal holdes!

-Så jeg tænker da, at hvis det er jeres rigtig gode venner, så kan i jo nok vente med at give besked til ret sent -så længe det selvfølgelig er aftalt med dem! :D

De vil jo gerne have at i kommer med til så meget som muligt, og de må da have forståelse for at det ikke er noget i kan svare på endnu!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

hvis det var mig ville jeg spørge om mulighed for at tage barnet med i barnevogn - babyalarm kan evt sættes på vibrator.. jeg ville evt sige det var pga amning. så kan mdn stille og roligt gå til og fra barnet, og evt sætte sig i et tilstødende lokale med barnet og hygge inden luren.. min veninde gik AKS og var frisk efter en uge. men selvfølgelig træt da sønnen hvasse stort behov for kropskontakt. personligt ville jeg nok ikke have barnepige med medmindre barnepige kunne være samme sted som brylluppet..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

men snak da med dem - i har jo fået en "standard" invitation - så måse i kan give besked senere.. SU datoen er nok mest til bordplan, mad kan oftes afbestilles kort før, evt mod gebyr - så evt kan i takke ja og tilbyde at dække gebyret hvis i melder fra ugen før.. men snak med dem i god så bruden ikke stresser ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for jeres dejlige inputs :balloons

Åhh jeg vil være ked af at skulle betale 1200 kr. for afbud til deres bryllup. Og barnet skal ikke med til bryllup, vi skal heller ikke køre hjem og tilbage igen. Hvis vi kommer, gør vi det helhjertet og er tilstede. Kan vi ikke det, er det fordi det er for tidligt... og så må vi blive hjemme selv om det er mere end træls. Barnepigen ville bestå af vores familie, men jeg tror slet ikke vi kan overlade hende til nogen så kort tid efter, men det er skide svært, når man ikke har prøvet at være forældre før.

Jeg synes ikke det er en mulighed at give besked 1 ugen efter vi er kommet hjem fra sygehuset, for der ved vi endnu ikke om vi er klar på at lade andre passe hende... Beslutningen vil være lige så svær til den tid...

Godt der er længe til vi skal give svar. Lige pt. hælder vi nok mest til at blive hjemme. Føler måske 3 uger efter er for tæt på...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Til vores bryllup havde vi et vennepar, som havde deres 3 uger gamle datter med. Hun sov i barnevognen og var både med i kirken og til festen. De kørte ganske vist tidligt, men vi bemærkede ikke den lille baby mange gange, hverken i kirken eller til festen :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Til vores bryllup havde vi 3 små spædbørn det var hverken til gene for deres forældre, os eller andre gæster - tværtimod :)

Jeg synes helt klart I skal overveje at tage baby med til festen!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvorfor siger I ikke bare ja tak, og så må I jo melde fra før festen, (et par dage) hvis det ikke går....?

Gaven skal I jo af med under alle omstændigheder, og det kunne jo være dejligt hvis I så kunne være med. Det kan sagtens lade sig gøre, hvis alt går godt.

Du kunne evt få babypassser til at komme med baby, når der skal ammes.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Til vores bryllup havde vi 3 små spædbørn det var hverken til gene for deres forældre, os eller andre gæster - tværtimod :)

Jeg synes helt klart I skal overveje at tage baby med til festen!

. Det er lagt op til vild fest og andre børn er ikke inviteret med. Hvis vi spørger siger de sikkert ja... Men jeg er ret sikker på de ikke ønsker børn med til denne fest.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvorfor siger I ikke bare ja tak, og så må I jo melde fra før festen, (et par dage) hvis det ikke går....?

Gaven skal I jo af med under alle omstændigheder, og det kunne jo være dejligt hvis I så kunne være med. Det kan sagtens lade sig gøre, hvis alt går godt.

Du kunne evt få babypassser til at komme med baby, når der skal ammes.

De skal betale for kuvertere hvis vi melder fra for sent. Og det vil vi ikke være bekendt. Må lige spørge hvor sent der må meldes fra, uden at de skal betale..... Og uden der går udu i deres bordplan.. Håber vi kan få koordineret vores ferie, så vi kan få taget snakken med dem....

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

jeg ville melde fra, fordi du lige har født med KS :gravid jeg ville slet ikke være i tvivl søde :kram ved godt det er jeres nære venner men som du selv skriver så skal der nok festes og i ved slet ikke hvad for et barn der kommer ud :loveshower

nu lyder jeg som en høne mor til snart 8 :blabla

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kan mærke jeg inderst inde er enig med dig, støjen på linjen kommer vist kun ud fra at vi har glædet os til dette bryllup og så fordi jeg gerne ville høre hvad andre ville gøre i vores sted. ....

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har jo termin d. 4 august. og skal til bryllup d. 1 september... så vores baby er heller ikke særlig gammel når vi skal med der.... det er min mands søster, så vi vil gøre alt for at være med... vi tager baby med, men har på forhånd sagt at vi er med i kirken, og så springer vi receptionen over, og så er vi med til festen om aftenen.. balloons.gif

Vi har selvfølgelig også sagt at hvis der er noget helt galt, på en eller anden måde, så kan vi risikere vi ikke kommer i det hele taget, men at vi satser på at kunne være med... Jeg spurgte en jordemor om hun menter det var helt hul i hvoedet at tage til bryllup så kort efter fødslen, og at vi havde sådan en rimelig lang tur derover.. Hun sagde at hvis vi havde sat os for at vi ville, så kunne vi sagtens gøre det... det var ikke noget der ville skade baby, og på turen i bilen, skulle vi sørge for mange pauser, så baby fik rørt sig lidt.. men som hun sagde kom de pauser helt naturligt.. enten skulle jeg have pause eller også var baby sulten.. osv. Vi skal helt til bornholm, og vi bliver der en uge... så der går et stykke tid mellem de langt ture i bilen.. smile.gif

der er mange der har en mening om hvorvidt vi kan deltage eller ej, men helt ærligt.. mærke efter i jer selv, hvad i har mest lyst til... fortæl dem at det er med forbehold, hvis det er... og hvis du har det bedst med at blive helt hjemme, så er det der i skal.. wink.gif

Ville egentlig bare fortælle at vi står i samme situation, og vores valg omkring det.. så du ikke føler dig alene.. Det havde bestemt været bedre at det var bedre planlagt med de fester.... men nu hvor det ikke er, så må man nok tage nogen chancer.. smile.gif

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så ikke lige der var lagt op til vildt fest....så blive dit dilemma pludselig lidt større end mit.... følg din indre fornemmelsesmile.gif det bryllup vi skal til, tror jeg ikke engang der er musikere på... det er en stille og rolig fest.. det er derfor vi mener vi kan... vores størte problem er nok turen derover... Håber du finder den rette løsning for jerwink.gif

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Dejligt vi ikke er de eneste der er i denne situation. Så vidt jeg ved kommer inside the whale og spiller til dette bryllup. Med fest hele natten ... Det ville vi så aldrig blive til uanset. Families bryllup ville jeg også tage lillepigen med til. Men dette er bare en anden sag. Vores valg består i at tage med og lade vores mor/svigermor klare alt med babyen i mellemtiden eller blive hjemme. Man vil jo så gerne være alle steder .... :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Synes næsten det fra starten lyder til at du inderst inde har taget din beslutning og gerne vil bekræftes i den...

De bryllupper jeg har været til (vi skal bla til et imorgen og har to andre i år) har også været officielt børnefri men dette gælder naturligvis ikke nyfødte og ammebørn!! Og jeg har aldrig oplevet det som et problem hverken som brud til mit eget bryllup eller gæst til andres.

Hvis I bliver placeret tæt på en dør, hvor barnevognen kan placeres bag (allerbedst en terassedør så baby kan sove ude) er der ikke en sjæl der vil lægge mærke til at I går frem og tilbage. Jeg ville så forsøge at holde den gående så længe som det virker muligt og rart og så tage hjem derefter... Uanset om det bliver før eller efter brudevalsen. Men som skrevet har jeg lidt på fornemmelsen at din beslutning er taget inderst inde og så synes jeg du skal lytte til din mavefornemmelse. Som en anden skriver er det meget individuelt hvad man fysisk og psykisk både som gravid og nybagt mor kan overskue....

Kh sensommerbaby (som selv håber at kunne give den gas til brylluppet imorgen men nu må vi se hvad det bliver til :) )

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER