Abelka

Dilemmea vdr job

26 indlæg i dette emne

Lige nu går jeg hjemme på tabt arbejdsfortjeneste som løber frem til maj 2011.

Jeg har et job at vende tilbage til som jeg er virkelig glad for.

Problemet er at jeg er flyttet i mellemtiden så der nu er over 100 km til mit arbejde.

Jeg vil rigtig gerne ha' et tilsvarende job tæt på, men de hænger ikke på træerne.

Nu er der så slået et vikariat op som løber fra 1. februar (eller efter aftale) til 31. juli.

Det er kun 10 km herfra.

Jeg er SÅ fristet fordi det er en rigtig god mulighed for at få foden indenfor.

Men.. og dem er der lige et par stykker af :rolleyes

Jeg synes ikke helt jeg kan forsvare med nyindkøbt hus og familie at forsøge at sige en fast stilling op for at søge et vikariat uden garantier efterfølgende. (har ikke mulighed for at søge mere orlov)

Jeg har først vuggestueplads til de små 1. maj og hvis jeg presser pladsanvisningen til at finde noget vil de sandsynligvis komme hvert sit sted hen og med en transport på op til 10 km - evt. i modsatte retning af jobbet. (har ingen bil)

1. februar er jeg stadig sygemeldt efter operation; har ingen anelse om hvorvidt jeg klar...

What to do? :help

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Uha... den er ikke nem...

Men jeg tror jeg havde holdt fast i mit job, og så fortsat ledt efter en fast stilling tættere på...

Men måske er jeg bare en bangebuks...

Jeg synes bare det lyder som en risikabel løsning det andet.. Og hvis det nu slet ikke kan komme til at fungere rent praktisk med aflevering/hentning af børn...

Og de andre ting du skriver... Det er jo ikke helt små forhindringer, der er ved at tage vikariatet...

Men 100 km er virkelig også langt væk... Så jeg kan godt forstå du bliver fristet!

Men alt i alt, så var jeg nok blevet på min pind indtil videre, når situationen nu er som den er...

Håber du finder en god løsning!! :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ville nok lige blive i den sikre havn, da du jo ikke ved om du er klar til at arbejde 1 Feb.

Og hvad hvis du er og det ikke går godt (der er vel en grund til at du har mulighed for at blive hjemme længere)

Så er der mulighed for at du kommer til at stå helt uden job ik ?

Og det andet job er jo "kun" som vikar og der er ingen garatier for at du kan blive fast ansat bagefter.

Men jeg kan dælme godt forstå du er fristet som pokker, det ville jeg også være

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes de andre giver gode råd om at det er klogest at blive. MEN jeg er sjældent ret klog når det kommer til at skifte jobs. Så jeg ville nok springe ud i det og tage chancen :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes det er svært

For med 100 km hver vej på arbejde bliver der ikke meget tid i overskud til drengene kunne jeg forestille mig.. Har du hjælp til at hente og bringe hvis det skulle knibe??

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes det er svært

For med 100 km hver vej på arbejde bliver der ikke meget tid i overskud til drengene kunne jeg forestille mig.. Har du hjælp til at hente og bringe hvis det skulle knibe??

Nej vi har et generelt problem når jeg skal starte på job igen - der er nemlig ingen af os der kan nå at være hjemme tids nok til at hente børn!

Åh den er svær.

Har talt med dem i dag og ved at der er et par stykker som går på efterløn i løbet af foråret. Det giver mig selvfølgelig ingen garanti, men måske øger det chancen. Men igen - intet er sikkert.... Hmmm

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er det normalt meget meget svært at få job indenfor din branche?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvad med at få en ung pige til at hente ungerne??

Da jeg gik på gymnasiet havde jeg et job hver eftermiddag hvor jeg passede en pige på 8 måneder fra kl 15.30 til kl 23 imens hendes mor var på arbejde.. Jeg elskede det.

I vil jo kun skulle have hjælp et par timer og kan måske lokke med en okay timeløn hvis I har råd

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er sygeplejerske ..!

Så engang var det ikke svært, men her i regionen er det nærmest umuligt.

Og i mit speciale er udskiftningen ikke så stor.

Og som min mor rigtig nok siger kan jeg jo også risikere at ryge i svinget i en af de mange fyringsrunder som næppe er ovre endnu..

Mia en ung pige er bestemt med i vores overvejelser da det jo meget vel kan blive en nødvendighed, omend det ikke er holdbart i længden.

Det store problem er som jeg ser det i den forbindelse er at det er hver dag. Kan man finde en der er stabil og gider det i dag? :huh

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Selvom situationen er lidt hård for sygeplejersker lige nu og din mor har ret. Jeg synes du skal tage springet. Det ville jeg gøre. 100 km hver vej er bare for meget. Så kan du lige så godt tage chancen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg håber da det kan lade sig gøre.. Jeg vil helst ikke tro at nutidens unge er så slemme som jeg høre rundt omkring...

Har I ikke en nabo med en halvstor datter som kunne tænke sig at være sammen med jeres unger et par timer hver dag?? Ellers må I jo hænge opslag op på gymnasiet og Handelsskolen og så sørge for vedkommende ved hvad hun går ind til.. samt at det også er hver dag i sommerferien osv.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg håber da det kan lade sig gøre.. Jeg vil helst ikke tro at nutidens unge er så slemme som jeg høre rundt omkring...

Har I ikke en nabo med en halvstor datter som kunne tænke sig at være sammen med jeres unger et par timer hver dag?? Ellers må I jo hænge opslag op på gymnasiet og Handelsskolen og så sørge for vedkommende ved hvad hun går ind til.. samt at det også er hver dag i sommerferien osv.

Jeg kunne da ikke finde nogen til min fest i lørdags. 5 timer 500 kr. Havde slået det op på FB både på skolen og kirken

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kunne da ikke finde nogen til min fest i lørdags. 5 timer 500 kr. Havde slået det op på FB både på skolen og kirken

Nej jeg har også mine tvivl idet de 2 halvstore piger der bor her på vejen i hvert fald ikke gider :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvis det nu ikke var et vikariat. Ville du så være i tvivl?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvis det nu ikke var et vikariat. Ville du så være i tvivl?

Slet ikke. Så ville jeg kaste mig for deres fødder :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Slet ikke. Så ville jeg kaste mig for deres fødder :)

Så synes jeg du skal gøre det nu. Der er 10 gange større chance for at de ansætter dig på baggrund af et vikariat, end at de vælger dig til et rigtigt job, hvis de har haft en anden god vikar

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu har jeg søgt så må vi se hvad tiden bringer :)

Tak for input :gp

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu har jeg søgt så må vi se hvad tiden bringer :)

Tak for input :gp

held og lykke. jeg krydser fingre for dig. (kan mærke du gerne vil det)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg krydser fingre!

Er det gennem et vikarbureau? For hvis det er det skal du være opmærksom på at det koster kassen at få købt dig "fri". Sidder nemlig selv i saksen nu... De vil gerne have mig, jeg vil gerne arbejde der, men vikarbureauet kræver en hel bondegård for at slippe mig fri. Og det er IKKE noget der står i min kontrakt, men i mit firmas, så jeg har ikke kunne forberede mig på det på nogen måde :/

Men tjek lige hvordan reglerne er for fastansættelse efter vikariatet...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nej det er ikke via bureau :)

Og de har netop lavet reglerne om så man som vikar kan søge fastansættelse på lige fod med udefrakommende.

Sådan har det åbenbart ikke været hidtil .. øv at sige ja tak til et vikariat for så at se et opslag om tilsvarende fast job som man bare ikke kan komme i betragtning til <_<

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nej det er ikke via bureau :)

Og de har netop lavet reglerne om så man som vikar kan søge fastansættelse på lige fod med udefrakommende.

Sådan har det åbenbart ikke været hidtil .. øv at sige ja tak til et vikariat for så at se et opslag om tilsvarende fast job som man bare ikke kan komme i betragtning til <_<

Som damen så pænt sagde til mig "Du kan sagtens søge det - firmaet skal bare beatale os for at du kan få det". ØV! Har dog heldigvis fået snakket med dem, så nu er jeg "gratis" pr. 1. februar... Spændt på at se om det rykker noget hos min chef i morgen... Vil såååå gerne være fast frem for vikar...

Men når det ikke er gennem bureau, så er forholdene vist normalt også bedre end gennem bureau. Jeg får i hvert fald ikke betalt frokost (som alle de andre), pension, løn under sygdom (kun dagpenge), julefridag og en masse andre ting...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Som damen så pænt sagde til mig "Du kan sagtens søge det - firmaet skal bare beatale os for at du kan få det". ØV! Har dog heldigvis fået snakket med dem, så nu er jeg "gratis" pr. 1. februar... Spændt på at se om det rykker noget hos min chef i morgen... Vil såååå gerne være fast frem for vikar...

Men når det ikke er gennem bureau, så er forholdene vist normalt også bedre end gennem bureau. Jeg får i hvert fald ikke betalt frokost (som alle de andre), pension, løn under sygdom (kun dagpenge), julefridag og en masse andre ting...

<_< ja det er i hvert fald værd at vide så!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Selvom situationen er lidt hård for sygeplejersker lige nu og din mor har ret. Jeg synes du skal tage springet. Det ville jeg gøre. 100 km hver vej er bare for meget. Så kan du lige så godt tage chancen.

Jeg må sige, at jeg er enig her. Jeg ville også tage springet, for 100 km er meget.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har ganske simpelthen ikk svaret dig for ved ikke en fløjtende fis om det.... Men vil lige sige at jeg virkelig virkelig håber det lykkedes for dig.. 100km er langt.. jeg er ved at dø over mine 50km...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg havde også uden tvivl taget springet .. 100 km er alt for meget og muligheden for de bare bliver rigtig glade for dig og du får lov, at fortsætte er der jo :balloons

Glæder mig til at høre mere om det..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER