Lotte

Hvordan går det ude i de små hjem?

16 indlæg i dette emne

Overskriften siger sig selv :) hvordan har i det??

Her er en lille update fra os :balloons

Mads bliver 1 måned imorgen, tiden flyver bare vildt hurtigt afsted, især nu med to børn :) Josefine er SÅ god til at være storesøster, hun kysser ham, aer ha og hjælper med at skifte ble :biglove

Mads er generelt en nem dreng, tror jeg, Josefine var jo Kolik barn og skreg fra 16-17 stykker til 00-02 stykke rom natten (HVER DAG) så jeg har jo egentlig ikke så meget at sammenligne med..

men Mads sover fra ca 23 til 03 og igen fra 03-07(08) om formiddagen er han meget vågen de fleste dage, hvor vi bare tuller rundt og hygger, så sover han hele eftermiddagen væk, og er en del vågen om aftenen igen med små lure først på aftenen.

ca ved 21-22 tiden og til 23 er han vrøvle barn der vil gåes rundt med på armen og puttes og vugges i dynen (men jeg tænker at alle børn vel har sådan nogle timer??)

Vi elsker at være en rigtig lille familie med to børn og vi kan se allerede nu hvor glad Josefine er for lillebror, det kan jo kun blive godt :loveshower

Jeg selv har smidt min graviditetsvægt, det var faktisk væk inden 10 dage (alle 16 kg) - så nu skal jeg lige tage mig sammen og ikke spise alt det kage og is, så jeg kan smide lidt mere og blive rigtig sommerlækker :)

jeg bløder dog endnu her 1 måned efter, gør i andre også det?

nå men det blev da vidst lidt langt, håber i alle har det godt og nyder at være nybagte mødre :biglove

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Mads´s rytme lyder lidt som Max, hvilket er fantastisk.. Han er ret nem synes jeg, og håber da han fortsætter med det.. Han er nu 3 uger og vi er så småt ved at have fundet rytmen herhjemme..

Mille er dog begyndt at reagere.. Hun elsker sin lillebror og er så god ved ham og hjælper mere end gerne til med det hele.. Men men, hun kører den hårde linje overfor mig.. Hun hører ikke efter, skælder ud og gør alt det modsatte af hvad jeg siger.. Så det er lidt af en prøvelse.. Men satser da på at det går over igen..

Mht. graviditetsvægten, ja så smed jeg også de første 17 kg indenfor de første 14 dage, men er nu gået i stå.. Har også spist som et sv*n og er blevet total sukkergris.. 10.gif Men det stopper nu, for vil da gerne af med de sidste 8 kg.. Glæder mig til at jeg kan træne lidt igen og starte til babysvømning, men ja - jeg bløder også endnu.. Håber snart det stopper..

Ellers så synes jeg stadig det er fantastisk at være mor til 2 og lå den anden dag oppe i vores seng og kiggede på dem begge.. Årh jeg var solgt7himmel.gif

Skal nok få lagt lidt billeder ind snart, men var desværre så smart at smide min tlf væk i weekenden og der lå rigtig mange billeder på.. Hmm..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

HEr har vi efterhånden også fundet en god rytme i hverdagen. Har dog lige haft det første tigerspring (Tror jeg, han har sovet dårlig, været ked, og jeg har ammet konstant) Men nu er min lille glade Marcus tilbage :loveshower

Vi kæmper lidt med hans vægt i øjeblikket da han har tabt sig selv om han får mad hele tiden. Så vi skal til vægt kontrol i næste uge og jeg håber bare at han har taget på, ellers skal vi til at give lidt flakse ved siden af.

Her er Mikkel også bare en god storebror. Han er bare SÅ sød ved Marcus og vil gerne være med til alt, hvilket han får lov til. Men han prøver virkligt mine grænser af. Han er mega fræk og hører ikke efter. Også er der lige pludselig mange ting han "ikke selv kan", fx. at tage tøj og sko på.. <_< Men det skulle være helt normalt...

Åhh.. vægten... Synes ikke den går så hurtigt ned af. Er langt fra min normal vægt. Glæder mig sådan til jeg kan komme ud og løbe igen. Nu går jeg flere ture om dagen men synes ikke rigtigt det gir noget <_< Prøver at holde mig fra alt der hedder slik og søde sager, sodavand ovs.. Men jeg har noget at gå efter, for vi skal nok til lalandia til jul og der ville jeg jo gerne være pæn når jeg skal i badetøj..

Jeg bløder også stadig lidt. Håber snart det stopper.

Men elsker at være mor til to selv om det til tider er hårdt!

I får lige et billed af mine drenge.

post-308-072524400 1340358978_thumb.jpg

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Her går det godt, bassemanden nåede sin fødselsvægt da han var en måned og vi slap for at vække ham, han er dog begyndt selv at vågne hver 3.time døgnet rundt.

Min vægt er slet ikk røget så langt ned, .mangler stadig 10kg før jeg rammer min før vægt. Hvordan har i ændre tabt jer så meget ?

Jeg skal til lalandia til januar og kunne dælme også godt tænke mig at være flot der til.

Han er de fleste dage også en nem dreng, og nadja elsker ham.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Her begynder det endeligt at gå frem af igen efter kolik, mavesmerter og sygdom oven i kaos med at finde ud af hvad for noget mme der skulle være det rigtige... Det eneste er at hun nu er igang med sit første tigerspring og nægter at sove fra kl 3:30 om morgenen til kl 00:30 om natten... Så går hun endelig om kuld og sover meget uroligt.. men i forhold til det andet vi var igennem, så er det her piece of cake! :rolleyes Folk har svært ved at finde ud af hvor gammel hun er da hun vokser med lynets kraft, så de synes hun ser meget ældre ud... Tilgengæld har mange påpeget at hun virker lidt som et barn der er for tidligt født da hun er yderst sensitiv og meget opmærksom... men synes ikke det gør noget... Det er bare sådan hun er! :7himmel

Ved ikke hvordan vægten ser ud... Tør heller ikke at kigge!!! :prik

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Her går det også godt.

Vi havde en lidt svær snart da lillepigen synes at han skulle være vågen til klokken lort om natten, så vi slet ikke fik sovet, til gengæld sov hun så det meste af dagen, men hjalp jo ikke så meget når man også har en stor pige og et hjem at tage sig.

Lillepigen blev 1 måned i tirsdag´s, men tror hun har taget det første tigerspring, hun er i vert fald mere vågen om dagen og sover nu om natten, så vi har fået en god rytme her hjemme nu.

Synes også hun er begyndt at smile noget mere.

Jeg er selv er 5 kg under min start vægt.

Jeg bløder også stadig, synes faktisk at jeg bløder meget, så håber det snart slutter.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Synes denne tråd skal hives op igen.

Her går det godt med Tobias. Han er dog begyndt at få flaske da jeg ikke havde nok til ham. Han ville have mad hver time, sov ikke godt så derfor tog vi den beslutning at begynde at give ham flaske. Nu sover han mellem 3 og 4 timer hver gang og er bare glad og tilpas, græder næsten aldrig.

I sidste uge var vi en tur i Skagen i autocamper og det gik også bare godt, han havde to nætter hvor han sov fra 21 til 05 men ellers sover han fra 24 til 05 hver nat, så vi klager ikke.

Hvordan går det hos jer andre?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Her går det super.. synes allerede nu at det er meget nemmere, og begynder så småt at NYDE min barsel, og ikke være helt så temperamentsfuld overfor manden og min store pige :whistling

Mads har egentlig en ok rytme efterhånden og sover fra 21/22 stykker til ca 2, igen til ca 5/6 stykker og sidst til 7/8 tiden inden vi står op så det er dejlige.. dog kan jeg kun få ham til at sove ved brystet om aftenen/natten, så han ligger ved siden af mig i sengen, med brystet tæt ved for at finde tryghed, det arbejde vi nu på at lave om på, men det holder lidt hårdt.. om dagen er han rimelig nem at få til at sove i barnevognen, dog skal den trilles rundt til han falder i søvn, det laver vi om på i næste skridt, efter at vi har fået orden på natteroen :)

Idag har dog været streng, bettemanden har ikke sovet ret meget jeg gætter på at det er varmen.. så selvom det er skønt med sommeren, så er det nu nemmere at have lille barn i køligere vejr ;)

god sommer til jer :balloons

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Her går det super.. Ihvertfald med lillemanden.. Han er bare en glad og dejlig dreng, der dog stadig helst vil have sin Mutti..

Storesøster forguder ham stadig og hun er også så småt ved at være "normal" igen.. Godt nok søger hun stadig en masse opmærksomhed på godt og ondt, men sådan er det jo når man skal dele..

Mht mig, så er jeg først nu ved at stoppe med at bløde.. Træls.. Skal til 8 ugers undersøgelse på mandag og der har jeg en masse vi skal snakke om.. Bl.a er jeg så småt ved at erkende at jeg nok har et overspisnings problem og at jeg har brug for lægelig hjælp.. Med det håber jeg på at få lidt energi osv tilbage.. Men mon ikke.. Ellers glæder jeg mig til at måtte træne igen.. Det giver helt sikkert også en masse energi.. Har ikke været super god til at få trasket rundt med barnevogenen..

Udover det, så nyder jeg at være mor til to.. Det er bare fantastisk..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej Alle

Her går det efterhånden godt. Er så stille begyndt at kende Charlotte, og hun mig. Det hjælper lidt på hverdagen, at man kan aflæse hendes små grynt og lign. Starter baby rytmik i næste måned og er meget spændt på hendes reaktion. Storesøster elskede det, men der er jo ikke to børn der er ens :)Nathalie ELSKER sin lillesøster og vil være med til det hele.

Charlotte tager super godt på og vokser helt vildt. Hun ender sikkert i sværvægtsklassen, hvis hun fortsætter på denne måde :13: Hvordan med jeres?

Jeg har allerede fået første mens efter fødslen. Havde ellers håbet, at jeg måtte vente de 7 mdr, som jeg havde med den første. Har i også fået jeres?

3 uger efter fødsel var jeg tilbage i cowboy bukserne og er nu minus 8kg fra før graviditetsvægt :yiepie Lægen siger alt er ok, så nu skal løbeskoene støves af og vejene skal have en gang tæsk.

Ville uploade et billede af hende, men PC´en vil simpelthen ikke samarbejde med mig:(

Kh Annette

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Her har jeg ikke fået den endnu, men er også først luge stoppet med at bløde.. Har lige fået bestilt hormon spiral, så den må egentlig gerne komme om en måneds tid, så jeg kan få den sat op.. Ellers har lægen sagt god for at jeg må træne igen, så mine kg forhåbentlig også kan komme helt af..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg fik min første mens 4 uger efter fødslen, men nu ammer jeg heller ikke og fik at vide at det kunne godt have en indvirkning på det...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Her går det rigtig godt. Nicklas er simpelthen det nemmeste barn. Det yderst sjældent han græder, kun lige hvis jeg for lang tid om at hive babsen frem ;) Han er meget nem at trøste.

Han er også begyndt at sove nogle gode strækninger på 5 timer om natten en gang imellem. Om dagen sover han ikke så meget, men han er glad så det gør ikke spor.

Min datter derimod er rigtig strid for tiden.. hun er så meget mor syg og hun skriger og græder meget af tiden, og når farmand kommer hjem bliver det kun værre. Men vi håber det bare er en kort fase ;)

Her min lille bassemand som er 2½ måned, 65cm og vejer 6,6kg

599989_10150919626262757_693112900_n.jpg

Og et billed af mine 3 elskede personer <3

487265_10150892390997757_1130645927_n.jpg

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har opdaget at jeg ikke har introduceret lillepigen!

Sif 2½ måned (3 mdr. de. 12 august)

bk.jpg

bk1.jpg

bk2.jpg

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kan simpelthen ikke få den til at indsætte billede... :angry Hvordan gør i?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kan heller ikke finde ud af derfra mobilen..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER