KristinaB

Er lidt frustreret

13 indlæg i dette emne

Hej med jer.

Nu er det vist min tur til at dele lidt tanker.

Jeg ved at det er helt normalt efter p-pillestop at kroppen skal bruge noget tid på at finde sig selv, men ihh hvor ville jeg ønske at den snart gjorde det.

Jeg stoppede på p-piller i slutningen af november og har siden haft cyklus på 36, 49 og 45 dage, men nu er den bare væk. Er i dag på dag 80 og der er ingenting sket. Utroligt at man kan længes efter at få sin menstruation, men det kan man. Har ingen symptomer på noget og testede negativ i fredags, så er helt sikkert ikke gravid.

Var ved lægen i mandags (meget sød og forstående) men fik bare at vide at det var helt normalt, og at de ikke ville undersøge noget endnu.

Jeg er egentlig helt ok med ikke at være gravid endnu, men bliver godtnok meget trist og frustreret når der kommer sådan en ufrivillig "pause" midt i det hele, for vil bare så gerne stå med to streger.

Tja gid der fandtes noget så man kunne fremskynde sin menstruation og komme videre i forløbet.

Knus fra mig.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Forstår virkelig godt dine frustrationer og synes da egentlig også, du har ventet længe nok - især når seneste cyklus er på +80 dage.

Jeg gik til min læge, da min menstruation også bare udeblev (da jeg var ved at nå dag 100 blev jeg utålmodig), og min læge sendte mig med det samme videre til en gynækolog, og vi fandt så ud af, at jeg har PCO.

Jeg synes, du skal høre din læge, om ikke du kan få en henvisning til en gynækolog - min egen læge var af den holdning, at når menstruationen udebliver SÅ længe, så skal man ikke gå og vente et år, som mange andre læger synes. Desuden kan gynækologen give dig piller, som fremkalder en menstruation og så kan du komme videre derfra.

Jeg tror ikke særligt meget på det der med "kroppen der lige skal finde sig selv efter p-piller", og det gør min læge altså heller ikke.

Det er mit bedste råd.

:goodluck

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Årh hvor kan jeg så godt følge dig :kram

Jeg stoppede på p-piller i september, og har stadig ikke haft en cyklus der lignede den forrige :klap

Det hjælper dig jo nok ikke synderlig meget, men ville bare sige at du bestemt ikke er alene om at "stå i stampe" :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg gik 86 dage uden mens, da vi prøvede at få den første. Jeg gik til læge og fik præcis samme svar. Gå hjem og vendt, det er meget normalt. Nogle uger efter fik jeg mens og cyklussen efter blev jeg gravid. Havde også cyklus på omkring 45 dage. Det tog 8 måneder.

I dag ville jeg ikke have accepterer det svar.

Min cyklus har forresten efter fødslen af den første til nu været regelmæssig og alm. kort (28-32 dage)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nej ved desværre alt for godt at jeg ikke er den eneste. Har læst med herinde længe og kan se at det desværre slet ikke er unormalt. Vidste det egentlig godt, men alligevel er det utroligt "rart" at blive bekræftet i det.

Håber lidt at den snart kommer og det så kan falde på plads. Vil lige give det hele en chance, men er glad for at se at der er læger der vil sende en videre i systemet før der er gået et år.

Der er heller ingen tvivl om at jeg skal have indkøbt et lager af æl-tests så jeg ikke misser æl i næste cyklus. :) Heldigvis har jeg da i en tidligere cyklus testet positiv for æl, så regner da med jeg har det.

Men 1000 tak for svarene og for at give mig troen på at lægen godt vil gøre noget inden det famøse år er gået.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Puha kan godt sætte mig ind i dine tanker...

Stoppede selv med p-piller til nytår...dvs. en månedstid efter dig...

Mine cyklusser har været 35, og så 3 cyklusser på ca. de 40 dage plus minus...

Kan godt forstå du er træt af den lange ventetid, og lyder lidt til din læge er lige som min....idet han siger det er helt normalt...hmm...

Men vil bare lige sende et :kram og så håber jeg vi begge snart får normale cyklusser og de to streger :goodluck :bd

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er vel også helt normalt når så mange oplever det samme? Men derfra og så til at man skal vente et år. Det er dælme længe når man gerne vil at der sker noget nu.

Men har fulgt dig længe girly1988, og ja håber der snart sker noget for os begge, ja for alle i dette forum selvfølgelig.

Off topic, kan man så kun lave alle de fine smiley'er fra en computer, jeg er nemlig oftest på fra telefonen og aner ikke hvordan man laver dem? :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er vel også helt normalt når så mange oplever det samme? Men derfra og så til at man skal vente et år. Det er dælme længe når man gerne vil at der sker noget nu.

Men har fulgt dig længe girly1988, og ja håber der snart sker noget for os begge, ja for alle i dette forum selvfølgelig.

Off topic, kan man så kun lave alle de fine smiley'er fra en computer, jeg er nemlig oftest på fra telefonen og aner ikke hvordan man laver dem? :)

De har alle en form for "kode" så hvis du kender den, så kan du godt lave dem fra mobilen :)

"koden" kan du se når du er på fra computeren, og sætter en smiley ind i teksten

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kender heldigvis ikke til uregelmæssige cyklusser og håber ikke jeg kommer til det. Men jeg kan sagtens sætte mig ind i hvor frustrerende det må være! Ikke nok med at det i forvejen er rigtig hårdt at være igang med PB og hele tiden vente på ÆL og så mens eller 2 II, nej hvis det er uregelmæssigt så er man ikke engang sikker på hvornår ÆL er eller hvor lang tid der er til man kan prøve igen.

Så kram til dig :kram2

Jeg har til gengæld fuldt meget med herinde :lovebk og der er mange "alternative" metoder til at forsøge at få en regelmæssig cyklus når ens læge ikke er villig endnu til at hjælpe. Det ene er Vitex, Camiliat ved meget mere om dette og er super sød til at rådgive. Desuden har hun for nyligt svaret Mette i sin tråd #1819. Men hvis det er må du hellere skynde dig at kontakte hende ind Noah er på vej ud ;)

Jeg ved også at akupunktur kan hjælpe, flere har sikkert benyttet sig af det men jeg ved at Lone pt er igang.

Jeg håber du snart bliver gravid uden at behøve at prøve andet, men ellers er det måske værd at prøve andre metoder? :goodluck

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

De har alle en form for "kode" så hvis du kender den, så kan du godt lave dem fra mobilen :)

"koden" kan du se når du er på fra computeren, og sætter en smiley ind i teksten

Tak for det, det må jeg lige prøve at rode lidt mere i. Nu hvor jeg er på en computer, og hvor er der mange fine at vælge imellem :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kender heldigvis ikke til uregelmæssige cyklusser og håber ikke jeg kommer til det. Men jeg kan sagtens sætte mig ind i hvor frustrerende det må være! Ikke nok med at det i forvejen er rigtig hårdt at være igang med PB og hele tiden vente på ÆL og så mens eller 2 II, nej hvis det er uregelmæssigt så er man ikke engang sikker på hvornår ÆL er eller hvor lang tid der er til man kan prøve igen.

Så kram til dig :kram2

Jeg har til gengæld fuldt meget med herinde :lovebk og der er mange "alternative" metoder til at forsøge at få en regelmæssig cyklus når ens læge ikke er villig endnu til at hjælpe. Det ene er Vitex, Camiliat ved meget mere om dette og er super sød til at rådgive. Desuden har hun for nyligt svaret Mette i sin tråd #1819. Men hvis det er må du hellere skynde dig at kontakte hende ind Noah er på vej ud ;)

Jeg ved også at akupunktur kan hjælpe, flere har sikkert benyttet sig af det men jeg ved at Lone pt er igang.

Jeg håber du snart bliver gravid uden at behøve at prøve andet, men ellers er det måske værd at prøve andre metoder? :goodluck

Tak Tinkerbell, jeg tror jeg vil prøve at kigge lidt i de tråde du henviser til, det er så dejligt at der er så mange herinde der gider at hjælpe :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nej ved desværre alt for godt at jeg ikke er den eneste. Har læst med herinde længe og kan se at det desværre slet ikke er unormalt. Vidste det egentlig godt, men alligevel er det utroligt "rart" at blive bekræftet i det.

Håber lidt at den snart kommer og det så kan falde på plads. Vil lige give det hele en chance, men er glad for at se at der er læger der vil sende en videre i systemet før der er gået et år.

Der er heller ingen tvivl om at jeg skal have indkøbt et lager af æl-tests så jeg ikke misser æl i næste cyklus. :) Heldigvis har jeg da i en tidligere cyklus testet positiv for æl, så regner da med jeg har det.

Men 1000 tak for svarene og for at give mig troen på at lægen godt vil gøre noget inden det famøse år er gået.

Prøv at gå på billigtest.dk der kan du købe billige æl test leveret i postkassen i "anonym" pose efter 2 dag - super nemt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg føler med dig! Jeg stoppede med p-piller for snart 4 måneder siden og har slet ikke haft menstruation endnu overhovedet! Det er så frustrerende!

:kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER