Mortilde3

Nogle der har oplevet positive/negative graviditetstest?

24 indlæg i dette emne

Jeg sidder lige og er lidt fra snøvsen, i mandags opdagede jeg til min store forbavselse at jeg var gravid, da jeg tog en test fordi jeg synes at min mens var blevet lige lovlig forsinket. Da jeg har 3 i forvejen var det ikke lige ønskescenariet, da det uanset hvor stort et mirakel det er, også komplicerer tingene yderligere. Men pyt med det, man vænner sig lidt mere til tanken og tænker at det da også bliver spændende at se hvad det bliver for en størrelse. Jeg ringede så i går til lægen og blev bedt om at komme op og aflevere en urinprøve som de så ville teste, hvilket jeg naturligvis gjorde. I dag fik jeg så svar fra dem, og de sagde at de testede negativ!!!??? Så mig ind i bilen og op og hente en ny test og prøve igen, men igen viste den positiv, dog i svagere grad end den første jeg tog i mandags.

Jeg har desuden haft en del kvalme, hovedpine, menssmerter, så der er jo også nogle af de rigtige symptomer. Men kan testene tage fejl? Eller er embryoet dødt siden den viser svagere at jeg er gravid og siden at lægen tester negativ?? Ved ikke hvad jeg skal tro... Nogle derude der har prøvet noget tilsvarende?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Tænker at hvis den er svagere nu at du mulighvis har en BIO så... Altså at ægget har været befrugtet, men ikke sat sig fast... Ellers må du bede lægen om at tage en blodprøve og så igen om nogle dage

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tænker at hvis den er svagere nu at du mulighvis har en BIO så... Altså at ægget har været befrugtet, men ikke sat sig fast... Ellers må du bede lægen om at tage en blodprøve og så igen om nogle dage

Det tror jeg også :(

Jeg har selv lige været ude for det samme. Fire dage med positive tests, som derefter blev svagere, og de sidste par stykker var helt negative :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har ikke styr på hvornår jeg havde sidste mens, men mener at det var omkring den 24. april, de sidste par uger har jeg så haft menssmerter, kvalme og lyst til bestemte madvarer, herunder ost.. Men hvis det er det I siger, burde jeg så ikke begynde at bløde??

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Men er det egentlig ikke underligt at man den ene dag tuder over et positivt resultat og få dage efter gør det samme over et negativt???

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har ikke styr på hvornår jeg havde sidste mens, men mener at det var omkring den 24. april, de sidste par uger har jeg så haft menssmerter, kvalme og lyst til bestemte madvarer, herunder ost.. Men hvis det er det I siger, burde jeg så ikke begynde at bløde??

Ikke nødvendigvis. Efter hvad jeg har læst, kan mens godt være noget forsinket ifb med en bio.

Jeg er heller ikke selv begyndt at bløde, jeg havde sidste mens d. 2. maj, og er pt på dag 36. Jeg plejer at have en cyklus omkring de 28 dage.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er det den samme type test du tester med ??

Jeg har prøvet for nogle år tilbage at teste tydeligt positiv med 7 test af samme mærke <_< men når jeg testede med andre mærker var de klart negative.. JEg havde også en negativ test hos lægen og hendes forklaring måtte være at der var fejl på den type test :(

Prøv evt med en Clear Blue test, sådan en kan du købe på apoteket :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er det den samme type test du tester med ??

Jeg har prøvet for nogle år tilbage at teste tydeligt positiv med 7 test af samme mærke <_< men når jeg testede med andre mærker var de klart negative.. JEg havde også en negativ test hos lægen og hendes forklaring måtte være at der var fejl på den type test :(

Prøv evt med en Clear Blue test, sådan en kan du købe på apoteket :)

Ja jeg har prøvet to af samme nærke, men har aldrig været udsat for en slags der ikke duede. Der står det er samme test som jordemødre og gynækologer bruger og at den er 99% sikker.

Men kan der godt nok være så meget gang i ens hormoner at den kan give alle de graviditetsgener hvis det ikke har sat sig fast?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja jeg har prøvet to af samme nærke, men har aldrig været udsat for en slags der ikke duede. Der står det er samme test som jordemødre og gynækologer bruger og at den er 99% sikker.

Men kan der godt nok være så meget gang i ens hormoner at den kan give alle de graviditetsgener hvis det ikke har sat sig fast?

Ja, det kan der.

Jeg har også prøvet at få en svagt positiv graviditetstest og have en masse symptomer mens jeg havde kobberspiral (hvor ægget jo godt kan befrugtes, men ikke sætter sig fast)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ikke nødvendigvis. Efter hvad jeg har læst, kan mens godt være noget forsinket ifb med en bio.

Jeg er heller ikke selv begyndt at bløde, jeg havde sidste mens d. 2. maj, og er pt på dag 36. Jeg plejer at have en cyklus omkring de 28 dage.

Min cyklus er vist ikke længere end omkring 22-24 dage. Kan der slet ikke være anden forklaring? Klynger mig til et lille håb endnu...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja jeg har prøvet to af samme nærke, men har aldrig været udsat for en slags der ikke duede. Der står det er samme test som jordemødre og gynækologer bruger og at den er 99% sikker.

Men kan der godt nok være så meget gang i ens hormoner at den kan give alle de graviditetsgener hvis det ikke har sat sig fast?

Det stod det samme på de test jeg testede positiv med.. Jeg ville klart prøve et andet mærke og se hvad den siger :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min cyklus er vist ikke længere end omkring 22-24 dage. Kan der slet ikke være anden forklaring? Klynger mig til et lille håb endnu...

Hmmm... Jeg tror ikke rigtig at der er andet at gøre end at se tiden an. Men hvis du havde sidste mens d. 24 april, ville du jo være mere end seks uger henne, og så burde testene være MEGET tydeligt positive.

:(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg blev bedt om at aflevere en ny urinprøve i morgen ved lægen, så det prøver jeg. Og så må jeg se om jeg gider ofre flere penge på tests, for hvis lægens er negativ, så nytter det vel ikke hvad de andre tests siger. Og ja, så må jeg vente og se... Selvom det heller ikke ligefrem er det der er nemmest.

Tak for jeres svar. :kiss

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg blev bedt om at aflevere en ny urinprøve i morgen ved lægen, så det prøver jeg. Og så må jeg se om jeg gider ofre flere penge på tests, for hvis lægens er negativ, så nytter det vel ikke hvad de andre tests siger. Og ja, så må jeg vente og se... Selvom det heller ikke ligefrem er det der er nemmest.

Tak for jeres svar. :kiss

Nej og hvis du er yderligere i tvivl, så bed om at få taget en blodprøve, så er du ihvertfald helt sikker :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åh sikke noget rod. Jeg kan sagtens forstå du kan blive rigtig ked af det over den er negativ nu, selvom du først havde været lidt frustreret overn den positive test, men når først man står med de magiske II så går tankerne og ikke mindst følelserne jo igang og uanset om det var planlagt eller ej, så ville det være velkomment.

Krydser en masse krydser for en positiv test hos lægen og at alt er ok.... :bd

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åh sikke noget rod. Jeg kan sagtens forstå du kan blive rigtig ked af det over den er negativ nu, selvom du først havde været lidt frustreret overn den positive test, men når først man står med de magiske II så går tankerne og ikke mindst følelserne jo igang og uanset om det var planlagt eller ej, så ville det være velkomment.

Krydser en masse krydser for en positiv test hos lægen og at alt er ok.... :bd

Tusind mange tak for de søde ord og tanker. :kram

Men jeg har jo selvfølgelig ikk kunnet e dy mig for at køre forbi apoteket her i eftermiddag - men desværre ingen Clearblue tests. Men damen jeg snakkede med påstod at apotekets egne var lige så gode og sikre, så jeg hapsede et par stykker af dem så der var en til hurtigst muligt og en til evt. at gemme et par dage. Og igen var den positiv, så håber virkelig bare at det forholder sig som jeg har læst om, at lægens tests ikke er så følsomme som de til hjemmebrug. Krydser i hvert fald hver en celle i min krop. ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej alle.

Hermed en lille update. Jeg tog til læge i dag og afleverede en urinprøve som aftalt. Den var POSITIV!!! Jaaa, er bare SÅ glad. :glad Så behøver jeg i hvert fald ikke være nervøs for de miksede signaler længere, men kun for at de næste vigtige 6-8 uger også går planmæssigt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:toot :toot Hvor er det super dejligt for jer..

STORT tillykke :yay

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jubiii :D stort tillykke

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Stort tillykke :glad

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Stort tillykke med jeres lille 4 :hurra

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jubii stort tillykke. Så har vi jo næsten termin samtidig.... :balloons

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej alle.

Tusind tak for alle jeres lykønskninger - det varmede virkeligt. Men tør ikke glæde mig for tidligt, har tidligere oplevet en SA i uge 11 + 4, så er blevet mig uhyggelig bevidst om at de dumme ting ikke kun sker for alle andre end en selv... Men er rigtig glad for at forvirringen har lagt sig, og at jeg med god samvittighed kan påstå at jeg har kvalme, mærkelige spiselyster, mavesmerter og lændesmerter. :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER