Myliona

Månedsbilleder

23 indlæg i dette emne

Jeg får at vide at jeg er tosset, fordi jeg overvejer at bruge penge på månedbilleder af vores prinsesse når hun er født.

Det koster omkring 3000 kr, for et år.

Er jeg tosset, fordi jeg overvejer det?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Nej du er ikke tosset fordi du overvejer det, jeg har selv gjort det nemlig. Men det er virkelig også mange penge.

Vi herhjemme er nået frem til at vi tager billeder selv, og så tager vi hende engang imellem ned i fx bilka eller føtex hvor de har de der stande hvor man kan få taget billeder og så får vi det gjort det. Har set gode resultater med sådanne billeder, og så er de meget billigere. Vil hellere købe fine ting til vores prinsesse.

Men det er jo bare vores prioritering :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Altså, det ville jeg jo også gerne - men jeg synes bare det er specielt at få et fint billede hver måned..

Åh ja, også er der new born billeder med i prisen også - og vil bare SÅ gerne have sådan et :7himmel :whistling

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg får taget sådanne billeder af vores pige og er sååå glad for det, og jo det er mange penge, men der sker bare så meget det første år at jeg ikke turde lade være ;) Vores koster godt 2500 incl et billede fra hver måned :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

min tanke er, at der jo sker en kæmpe udvikling med børnene i løbet af det første år. Så på den måde er det en god ide. Meeeen man skal huske, at der kommer jo nok flere børn til, hvor man skal huske at få fortaget det samme

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes ikke du er tosset. Jeg gad da også godt at have haft sådan nogle billeder, meeeeeeeeeeeeeen jeg ville nu alligevel ikke kunne få mig selv til at give 3000 kr. for det.

Men det er jo en prioriteringssag :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

jeg overvejede det også, men så mindede min kære mand mig om at vi jo faktisk har et ganske godt kamera.... så, nu tager vi selv månedsbillederne.... men jeg forstår godt at du gerne vil det.... :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes overhovedet ikke at du er tosset, og hvis vi kunne (kan - håbe-håbe-tvivle-håbe?) finde pengene, så havde vi HELT sikkert gjort det!

Men jeg tror at løsningen herhjemme bliver, at vi selv tager månedsbilleder, og så tager vi purken med til fotografen på nogle "tilfældige" dage, hvor vi lige synes :)

(Ellers kommer han DÆLME også meget til fotografen i sit første år, for jeg har i forvejen tænkt mig at vi skal til fotografen til jul, til mors dag, til fars dag og gerne på et tidspunkt mens han stadig er meget ny :whistling )

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes overhovedet ikke at du er tosset, og hvis vi kunne (kan - håbe-håbe-tvivle-håbe?) finde pengene, så havde vi HELT sikkert gjort det!

Men jeg tror at løsningen herhjemme bliver, at vi selv tager månedsbilleder, og så tager vi purken med til fotografen på nogle "tilfældige" dage, hvor vi lige synes :)

(Ellers kommer han DÆLME også meget til fotografen i sit første år, for jeg har i forvejen tænkt mig at vi skal til fotografen til jul, til mors dag, til fars dag og gerne på et tidspunkt mens han stadig er meget ny :whistling )

Jeg tænker jo netop at det er jo perfekte og oplagte julegaver, fødselsdagsgaver osv :whistling

Vi får 3 forskellige billeder hver gang, undtaget newborn, hvor vi får 10..

Newborn billederne er normalt ikke en del af månedsbillederne (Da newborn jo er 0. måned) :rolleyes

Jeg er virkelig i tvivl.. Vi regner ikke med at skulle have mere end to børn, så vi ville "sagtens" kunne gøre det igen.

Jeg tænker "Er det pengene værd?" Vi HAR pengene(Til september) Jeg tænker, om man "bare" kunne få taget fx hver kvartal i stedet.. Ej, jeg ved ikke - hvert kvartal er 1200 kr på et år.. Og man tager jo en masse billeder i hverdagen selv.. Men der ER altså bare noget over sådan et fint fotograf billede :7himmel

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes det er en rigtig god ide!

Her hjemme er manden en meget habil hobbyfotograf, og er skide dygtig med et kamera. Så det overlader jeg til ham :) Ellers kunne jeg klart godt finde på det :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nej du er ikke tosset, man for hurtigt brugt 3000kr, på de små pus alligevel :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Herhjemme er ingen af os gode til at tage billeder (Min kæreste har lige knipset mavebilleder to gange, fordi jeg har bedt ham om det).. Vi har et gaaaaammmeeeelt digitalt kamera, og vi bruger kun Iphonene til at tage billeder normalt. Men jeg ELSKER billeder.. Og har så mange forskellige fine jeg gerne vil have :7himmel

Jeg bliver mere og mere overbevist om det.. Så kunne man også få taget nogle fine billeder af hende i dåbskjole fx :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nej du er ikke tosset, man for hurtigt brugt 3000kr, på de små pus alligevel :rolleyes

Overvejer at man jo kan ønske sig tilskud til det i dåbsgave :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvis I har pengene, så synes jeg da bare at I skal gøre det. :balloon Jeg tror bestemt at det er pengene værd (jeg kan i hvert fald ikke i min vildeste fantasi forestille mig at man NOGENSINDE kigger på de billeder og tænker "Ej, det var sgu alligevel penge ud af vinduet" ;))

Og nu kan det godt være, at nogen er meget uenige, men jeg synes faktisk ikke, at det behøver være et issue om man gør det samme med evt. barn nr. 2. Børn er forskellige og må i mine øjne godt behandles forskelligt. Og der vil sandsynligvis være nogle ting, som I kommer i tanke om ved nr 2, som kunne være fedt, og som nr 1 så "går glip af". Så om der også skulle være nogle ting, som man får lavet med nr 1 og ikke med nr 2, det ser jeg faktisk ikke som et problem. Børn har brug for at blive elsket lige højt, men jeg tror ikke nødvendigvis, at de har brug for at der bliver taget de samme billeder af dem ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

I princippet er det også bare fordi når man lige siger 3000 kr så tænker jeg "wow, det er mange penge på BILLEDER".. men altså.. Havde man sagt vi skulle give 250 kr om måneden, i et år for at få 3 billeder ved fotografen - så synes jeg jo egentlig det lyder billigt - især når det jo faktisk er 13 månedsbilleder vi får..

Vi kan selv bestemme - så vi kan selv være med på billederne, så man kunne jo få taget et fint familie billede fx når hun er 6 måneder og når hun er 1 år... :rolleyes Altså, jeg bliver mere og mere overbevist..

Samtidig, kan hun jo give billederne i gave - fødselsdagsgave, julegave, julekort osv er jo "hjemme":. Det samme med det fine billede til barnedåb..

Jeg er NÆSTEN overbevist om at vi slår til :) Vi kan betale 1000 kr ad gangen, så det føles jo heller ikke som SÅ mange penge af gangen :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Rj, jeg tænker også at jeg ville gøre det, hvis jeg var jer :) (Har ikke lige set samme tilbud fra en fotograf jeg "stoler på" i nærheden af mig, så derfor er jeg stadig langt fra sikker på at vi selv gør det)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Rj, jeg tænker også at jeg ville gøre det, hvis jeg var jer :) (Har ikke lige set samme tilbud fra en fotograf jeg "stoler på" i nærheden af mig, så derfor er jeg stadig langt fra sikker på at vi selv gør det)

Ja, det her er jo en vi allerede har brugt et par gange.. Og altså - alene new born billederne, koster 1200 kr.. Så det er jo VIRKELIG et godt tilbud! Og de er SÅ fantastiske dernede..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja, det her er jo en vi allerede har brugt et par gange.. Og altså - alene new born billederne, koster 1200 kr.. Så det er jo VIRKELIG et godt tilbud! Og de er SÅ fantastiske dernede..

Do it! :glad Do it! :glad Do it! :glad Do it! :glad

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Do it! :glad Do it! :glad Do it! :glad Do it! :glad

:whistling Tror også jeg har besluttet mig... Selvom jeg også tænker at 3000 kr kunne vi godt bruge på noget andet.. <_<

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Og nu kan det godt være, at nogen er meget uenige, men jeg synes faktisk ikke, at det behøver være et issue om man gør det samme med evt. barn nr. 2. Børn er forskellige og må i mine øjne godt behandles forskelligt. Og der vil sandsynligvis være nogle ting, som I kommer i tanke om ved nr 2, som kunne være fedt, og som nr 1 så "går glip af". Så om der også skulle være nogle ting, som man får lavet med nr 1 og ikke med nr 2, det ser jeg faktisk ikke som et problem. Børn har brug for at blive elsket lige højt, men jeg tror ikke nødvendigvis, at de har brug for at der bliver taget de samme billeder af dem ;)

Jeg er meget enig. :)

Nu er vi slet ikke til fotografbilleder, så det bliver aldrig et issue her. Men vi har jo selvfølgelig selv taget masser af billeder af vores børn. For et års tid siden var jeg ved at se hvor mange billeder vi egentlig har, og jeg kom frem til at vi har ca. 10 gange så mange billeder af nr. 1, som vi har af nr. 2 :blush

Og det er altså ikke fordi vi synes at nr. 1 er meget mere fotogen end nr. 2 :P

Når vi forhåbentlig en gang får nr. 3, så bliver der sikkert taget et billede ved fødslen, et første skoledag, og så lige et bryllupsbillede hvis vi husker det :lolhit

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ville ønske vi havde haft råd, men det havde vi ikke, så jeg tager selv hver måned :) Men som du siger så er det jo egentlig et super tilbud og virkelig billigt. Det er også væsentlig billigere end at få taget ved dem der står rundt omkring i centre.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ville ønske vi havde haft råd, men det havde vi ikke, så jeg tager selv hver måned :) Men som du siger så er det jo egentlig et super tilbud og virkelig billigt. Det er også væsentlig billigere end at få taget ved dem der står rundt omkring i centre.

Ja, det er bare når man lige siger 3000 kr - Svimmel :rolleyes Men 250 kr i måneden, er jo ingen penge, for at få taget fine billeder! :whistling

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvis jeg havde pengene ville jeg SLET ikke være i tvivl. En prof fotograf kan bare andre ting med et kamera. og der er bare en helt ande kvalitet over de billeder de tager - også fordi de går ind bagefter og bruger tid på at rediger dem.

Og lad være med at tænke på hvad andre siger om at det er mange penge på billeder. Ja 3000,- er en del penge, men det er mega BILLIGT for det i får!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER