Guest M's mor

Kan det ske at være fostervandet?

16 indlæg i dette emne

Jeg har termin mandag og har siden natten til i går oplevet at have smerter i lænd og underliv som hvis man har menstruationssmerter. I går aftes gik der maks en time mellem jeg havde det sådan, men da jeg skulle i seng gik det væk.

Jeg var oppe og tisse et par gange i nat, og lagde mærke til at trusseindlægget var vådt men slet ikke som hvis jeg havde udflåd. Det har jeg nemlig døjet meget med den sidste måned.

Det var det samme i morges.

Jeg går i bad, men glemmer at tage trusseindlægget på, og da jeg en time senere kommer i tanke om det er mine trusser pænt våde.

Nå jeg vælger at skifte og så tage et trusseindlæg på.

Men nu er det jeg tænker om det kan være fostervandet? Kan det ikke sagtens sive stille og roligt? Jeg har nu også smerter over lænd og i underlivet.

Det har ikke samme farve eller konsistens som udflåd.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Tror jeg ville ringe og snakke med fødegangen hvis jeg var dig under min første graviditet rendte vandet hvis jeg hostede eller grinte og der var jeg ikk i tvivl det rendte virkelig anden gang spærrede baby for vandet så der kom det først rigtigt da jeg fik mange veer ellers små dryppede det bare

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tror jeg ville ringe og snakke med fødegangen hvis jeg var dig under min første graviditet rendte vandet hvis jeg hostede eller grinte og der var jeg ikk i tvivl det rendte virkelig anden gang spærrede baby for vandet så der kom det først rigtigt da jeg fik mange veer ellers små dryppede det bare

Altså jeg føler ikke det render. Men kan jo så se der er noget når jeg går på wc. Og det er nogenlunde samme mængde hver gang.

Men jeg føler jeg begynder at blive skidt tilpas, som om man er ved at blive syg, så det kunne jo godt være der ikke er lang tid igen.

Men ih altså hvorfor skal det være så vanskeligt når man er førstegangs gravid

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det kan sagtens være det er fostervandet der siver lige så stille. Sådan oplevede jeg det med min søn, en hel dag gik jeg sådan, og det var bare som vand. Ikke udflåds-agtigt, meget tyndere og ja, vand.

Jeg var meget i tvivl, og kontaktede faktisk slet ikke lægen eller noget, da det var 5 uger før tid, og slog det hen.

Om natten skulle jeg op, og da stod vandet ud i en kæmpe skylle. Så jeg vil sige, kontakt fødegangen og lige snak med dem :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det kunne da godt lyde som om der er noget på vej men igen det skader ikke og ringe til fødegangen det er jo det de er derfor ;-)))

Held og lykke ;-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vandet behoever bestemt ikke at gaa ved et plask, saa det kan det sagtens og det lyder som det, en jordemoder har beskrevet for os hernede. At det gaar langsomt og det goer det, hvis fostersaekken ikke er brudt lige forneden, men laengere oppe.

Hernede skal man tage paa sygehuset og indlaegges, naar vandet gaar, men ved ikke, om det er det samme i DKunsure.gif

Under alle omstaendigheder, saa ville jeg ringe til foedegangen.

Spaendende bd.gifbd.gifbd.gif

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vandet behoever bestemt ikke at gaa ved et plask, saa det kan det sagtens og det lyder som det, en jordemoder har beskrevet for os hernede. At det gaar langsomt og det goer det, hvis fostersaekken ikke er brudt lige forneden, men laengere oppe.

Hernede skal man tage paa sygehuset og indlaegges, naar vandet gaar, men ved ikke, om det er det samme i DKunsure.gif

Under alle omstaendigheder, saa ville jeg ringe til foedegangen.

Spaendende bd.gifbd.gifbd.gif

Nej det er som sædvanelig bare det italienske system der er lidt hysterisk ;)

Herhjemme skal man bare kontakte fødegangen når vandet er gået... Hvis man så går over 24 timer efter vandet er gået skal man have forebyggende antibiotika og mor og barn skal være indlagt to døgn for en sikkerheds skyld. Men hvis det er under 24 timer siden og man mærker baby kan man fint blive hjemme (man skal evt lige ind og have kørt en kurve hvis de synes det).

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er vidst noget med at man kan teste det på lugten.. udflåd og andre væsker kan jo sagtens lugte lidt grimt, imens fostervand absolut ikke lugter af noget som helst.. lækkert lækkert, men det er da en måde at teste det på, snuden ned i trusseindlægget ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Fostervandet kan nemt sive i mange timer, der dannes jo hele tiden nyt!

Jeg ville ringe til fødegangen bare for en sikkerhedsskyld :rolleyes :goodluck

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ville også kontakte fødegangen. Jeg stod i samme situation for 3 dage siden. Vi endte på fg og der lavede hun en test der med det samme vidste at det ikke var fostervand.

Det var vandigt udflåd eller urin.

Men det er skønt at vi nu ved at det ikke er det. For det bliver ved med at løbe, nu behøver jeg bare ikke at være nervøs .nu kan jeg så bare være enormt træt af det.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Da jeg fødte min datter oplevede jeg på intet tidspunkt at vandet væltede ud. Det sev lige så stille og jeg svarede faktisk nej, da jeg blev spurgt om mit vand var gået.

Jeg kontaktede kun hospitalet fordi jeg begyndte at kaste op og da jeg havde lidt forhøjet blodtryk sidst i graviditetet skulle jeg kontakte hosp hvis jeg blev dårlig.

Mit vand var gået, men sev kun fordi hun stod så langt nede og jeg havde allerede åbnet mig 3 cm da vi kom frem til hosp.

Jeg ville helt sikkert kontakte hosp. Det værste der kan ske er jo at de sige at det ikke er fostervand og du roligt kan tage hjem igen/blive hjemme.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nej det er som sædvanelig bare det italienske system der er lidt hysterisk ;)

Herhjemme skal man bare kontakte fødegangen når vandet er gået... Hvis man så går over 24 timer efter vandet er gået skal man have forebyggende antibiotika og mor og barn skal være indlagt to døgn for en sikkerheds skyld. Men hvis det er under 24 timer siden og man mærker baby kan man fint blive hjemme (man skal evt lige ind og have kørt en kurve hvis de synes det).

Altså jeg fik at vide at hvis vandet går SKAL vi kontakte føde gangen og så slal vi ind og tjekkes, og bliver tilbudt at blive sat igang, siger man nej tak og er der ikke sket noget inden for 6-8 timer så skal vi derind igen.. infektions risikoen er simpelthen så stor at de vurderer/anbefaler at det vil være bedst at blive sat igang dér... men de fleste får veer inden for de 6-8 timer

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nej det er som sædvanelig bare det italienske system der er lidt hysterisk ;)

Herhjemme skal man bare kontakte fødegangen når vandet er gået... Hvis man så går over 24 timer efter vandet er gået skal man have forebyggende antibiotika og mor og barn skal være indlagt to døgn for en sikkerheds skyld. Men hvis det er under 24 timer siden og man mærker baby kan man fint blive hjemme (man skal evt lige ind og have kørt en kurve hvis de synes det).

Tak rolleyes.gif

Hernede skal man tage derind indenfor halvanden-to og have taksen med, indlaegges og saa vil man faa antibiotika efter 12 timer og blive sat igang. dry.gif

Saa der er i hvert fald en dansk gravid, som ikke oplyser det sande tidspunkt for vandafgang, skulle vandet gaa, vaere klart og lugtfrit og Noah ellers giver sig til kende. Men nu er min mor og min soesters vand aldrig gaaet foerst, saa maaske mit heller ikke goer!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lille update til jer skønne piger

Og tusinde gange undskyld at jeg først får skrevet nu, men har ikke haft det så godt de sidste par dage.

Jeg ringede til fødegangen for at høre ad, men da vi bor en time derfra så synes de ikke vi skulle køre derind. I stedte skulle jeg tage et bind på og holde øje med om det fortsatte, men det gjorde det ikke.

Natten til søndag kom det igen, og om morgen var der også blod i, så jeg ringede igen til fødegange. Igen skulle jeg tage et bind på og holde øje. Men hun sagde at det lød som om det var slimproppen. Den kan åbenbart også sive. Og igen var der ikke noget.

I nat oplevede jeg det igen, og nu gider jeg ikke ringe til fødegangen for det er jo nok som de siger slimproppen.

Var I klar over at den godt kan sive?

Nå men har sovet meget uroligt i nat, og kan godt mærke jeg stadig er træt så må slappe af i dag, og så håbe der snart sker noget, for i dag hedder det terminsdagen.

Samtidig har jeg følelsen af fra maven og ned efter at der er nogen der tynger det, og maven er sunket og blevet mindre så vi håber det snart sker.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Uha det bliver spændende MEGET snart :loveshower :goodluck :goodluck :goodluck

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Uha det bliver spændende MEGET snart :loveshower :goodluck :goodluck :goodluck

Ja for søren det gør det godt nok

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER