Ezri

Jeg har fundet på en fantastisk cupcake

16 indlæg i dette emne

Jeg har gået og puslet med ideen om en jordbærtærte-cupcake, og i dag har jeg så lavet den. Og den smager MUMS!!!

Se selv...

IMG_20120523_211844.jpg

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Nøj hvor ser den lækker ud. Kan du ikke dele opskrift?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Måms :mam Kunne være fantastisk med en opskrift ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nøj den ser lækker ud, jeg vil også meget gerne have en opskrift

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:sandie mums hvor ser den lækker ud... Vil da også efterspørge opskriften :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:sandie

Jeg behøver ikke en opskrift - i stedet vil jeg tilbyde min adresse, så kan du aflevere et par stykker her så skal jeg nok vurdere om de er lige så gode som de ser ud :P :whistling

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:sandie

Jeg behøver ikke en opskrift - i stedet vil jeg tilbyde min adresse, så kan du aflevere et par stykker her så skal jeg nok vurdere om de er lige så gode som de ser ud :P :whistling

Ditto :lol

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Fantastisk ide :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Den opskrift vil jeg også meget gerne låne :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg vil også gerne give den videre. Men jeg er ikke heeeeeelt tilfreds endnu. Kager er en lille smule tørre synes jeg og de er svære at spise, med sådan nogle store stykker jordbær på toppen. Så de skal lige videreudvikles...

SUK!!! Så skal jeg spise endnu flere! whistling.gif

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jamen så må du i gang, så vi kan få opskriften :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg vil også gerne give den videre. Men jeg er ikke heeeeeelt tilfreds endnu. Kager er en lille smule tørre synes jeg og de er svære at spise, med sådan nogle store stykker jordbær på toppen. Så de skal lige videreudvikles...

SUK!!! Så skal jeg spise endnu flere! whistling.gif

Kan godt se du kan få brug for en testspiser - jeg vil da gerne "ofre" mig, og spise en halvtør kage :whistling :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hmm... Måske er opskriften alligevel meget god? De, der har testspist den, syntes ihvertfald at den var rigtig god...

Der bliver ca. 20 stk.

Start med at lave kagecremen

Kagecreme

½ liter sødmælk

6 store æggeblommer

125 gram sukker

1 stang vanilje

4 blade husblas

3 dl piskefløde

Snup en skål og en gryde – gryden skal kunne rumme ca. 3 liter. Hæld mælken op i gryden, flæk vaniljestangen og smid den ned i. Varm mælken op til kogepunktet under omrøring. Tag den af varmen og læg låg på. Lad den stå og trække af vaniljestangen.

Æggeblommerne og sukkeret hældes i skålen og piskes til en lys og luftig mousse. Hæld omkring en deciliter af mælken ned til æggesnapsen under stadig piskning. Hæld så æggemælken ned i gryden og rør det hele godt sammen.

Læg husblas i blød i koldt vand. Varm cremen langsomt op under omrøring med et piskeris indtil den tykner og er ensartet. Den skal kunne dække bagsiden af en grydeske. Tag cremen af varmen. Knug vandet af husblassen og smelt den i den varme creme. Hæld cremen gennem en sigte og ned i en skål. Drys lidt sukker på, så der ikke dannes skind på overfladen.

Når cremen er helt kold, piskes den igennem med et piskeris eller en håndmikser. Pisk fløden til skum og vend det forsigtigt i cremen med en stor grydeske

Marcipan-chokolade cupcakes

4 æg

250 g sukker

1 spsk. vanillesukker

200 g ODENSE Ren Rå Marcipan

250 g hvedemel

1 tsk. bagepulver

150 g mørk chokolade

150 g smeltet smør

Æg og sukker piskes op. Revet marcipan blandes med hvedemel, bagepulver og vanillesukker.

Det hele blandes sammen og til sidst tilsættes smeltet smør.

Cupcake-forme fyldes halvt op og bages ved 180° i ca. 20 min.

Tag kagerne ud og lad dem køle HEEEELT af inden du putter kagecreme på. Ellers smelter den nemlig...

Put kagecremen i en tyl med en bred åbning og lav swirls på kagerne. Skær derefter jordbær i 8 dele - altså, hvis du forestiller dig at det var en cirkel du skal dele, skal den deles i 8. De skal være så små, for at man kan spise kagerne. Læg derefter jordbærstykkerne på kagerne så de former en slags blomst... MUMS!

Nu har jeg fået en ny ide - KOLDSKÅLSCUPCAKES!!! Det skal prøves så snart min ovn virker igen...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Super tak :glad

Lyder specielt med koldskålscupcakes, men glæder mig til at se en opskrift og høre hvordan de bliver ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mums, det ser lækkert ud :sandie

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mums, det må jeg prøve! Sidder og craver vildt og voldsomt efter jordbærtærte ligenu - må lige forbi Wendorff på vej på arbejde vist :whistling

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER