Nitzen1987

Hvad skal prinsessen hedde?

25 indlæg i dette emne

Så er det i dag, at Joachim og Marie's datter skal døbes :)

Hvad tror I, at den lille prinsesse skal hedde?

Jeg er ret blank på fornavnet...

men mon ikke Margrethe Francoise og Marie er nogle gode bud på de efterfølgende navne? Eller måske Louise, da det indgår i Maries mors navn? Hmmm... en prinsesse Louise kunne da være ret sødt :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Så er det i dag, at Joachim og Marie's datter skal døbes :)

Hvad tror I, at den lille prinsesse skal hedde?

Jeg er ret blank på fornavnet...

men mon ikke Margrethe Francoise og Marie er nogle gode bud på de efterfølgende navne? Eller måske Louise, da det indgår i Maries mors navn? Hmmm... en prinsesse Louise kunne da være ret sødt :)

Jeg havde faktisk selv tænkt på Louise/Louisa, men vidste ikke lige, om det indgik i nogle af de beslægtedes navne, så det derfor var aktuelt :) Det var bare sådan en tanke, der lige poppede op i går: "Jeg tror sgi, hun skal hedde Louise" :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

tror det bliver Filippa

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Aner det ikke, men Mette er da et flot navn :badgirl

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Navneforskerne siger at Louise er det bedste bud man kan komme med :) Så det har været en del fremme, at hun nok kom til at hedde det.. Det tror jeg faktisk også er et godt bud :)

Krydser fingre for det bare ikke bliver Camille :biglove :goodluck

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Prinsesse Athena :blink

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Slet ikke enig......... Prinsesse Athena :loveshower :loveshower :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg forstår ikke hende, der sagde at det var et meget feminint navn... Var Athena ikke navnet på den græste KRIGSgud? Det synes jeg personligt ikke er sådan mega feminint. :whistling

Men at blive opkaldt efter en blomst og efter sin mormor, det synes jeg tilgengæld er superfint :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg forstår ikke hende, der sagde at det var et meget feminint navn... Var Athena ikke navnet på den græste KRIGSgud? Det synes jeg personligt ikke er sådan mega feminint. :whistling

Men at blive opkaldt efter en blomst og efter sin mormor, det synes jeg tilgengæld er superfint :loveshower

Jeg mener det er visdomsgudinden ;)

Ville ikke selv vælge det navn, men jeg har hørt dét der var værre ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg mener det er visdomsgudinden ;)

Ville ikke selv vælge det navn, men jeg har hørt dét der var værre ;)

Jeg måtte straks google :D Ifølge Wikipedia er hun visdomsgudinde, ifølge Gyldensdals store danske er hun gudinde for krig, håndværk og kunst. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes faktisk at Athena er meget royalt. :) Jeg synes bare ikke rigtig, at det passer til hende... Jeg synes hun ser så mild ud, og jeg forestiller mig at Athena er sådan en lille bestemt dame. Og jeg har som sagt også lidt svært ved at forholde mig til kombinationen af Henrik + Athena. Men der er da power i navnet. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hehehehehehe, synes det er RET sjovt at den eneste dansker, der har gættet navnet, gættede på det ud fra... "Jamen det hedder min gamle kat" :lolhit

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nårh okay :)

Jeg har været kirkesanger engang, og jeg kan huske, at der var en pige der blev døbt Venus Athena dengang- og at hendes forældre sagde noget om kærlighed og visdom ;)

I øvrigt et der da rimelig langt fra krig til kunst og håndværk- hun må ha været et multitalent :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes faktisk at Athena er meget royalt. :) Jeg synes bare ikke rigtig, at det passer til hende... Jeg synes hun ser så mild ud, og jeg forestiller mig at Athena er sådan en lille bestemt dame. Og jeg har som sagt også lidt svært ved at forholde mig til kombinationen af Henrik + Athena. Men der er da power i navnet. :)

Nu kan jeg ikke markere fra mobil, men tror min store pige skulle have heddet Athena så :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det var ikke lige det navn jeg havde forventet og skal nok lige tygge på det, men synes egenligt det er meget sødt.

Jeg synes det er lidt sjovt at Joachim har hvert 2 barn med et "normalt" navn og hvert 2 barn med et lidt mere specielt navn :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Det er heller ikke mig.

Hvorfor ikke prinsesse Ruth eller prinsesse Jørdis hihi

Det er som om at navnet ikke passer til tiden.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tænkte med det samme på Tena hygiejnebind.... :blush :blush Bryder mig ikke om det. Men de efterfølgende tre navne, kan jeg til gengæld godt li :biglove

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes det er et super fint navn (mest af alt, fordi det IKKE er Camille)

Er ikke i tvivl om at Athena bliver et UTOLIG populært navn i fremtiden :) Synes det er super morderne, og smart..

Synes dog SLET ikke det passer til Henrik ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ved man hvilken udvikling der har været med utraditionelle navn: Vincent efter, at kronprinseparrets søn fik navnet sidste forår?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ved man hvilken udvikling der har været med utraditionelle navn: Vincent efter, at kronprinseparrets søn fik navnet sidste forår?

I 2010 var der 25 som kom til at hedde Vincent, og indtil videre i år har 35 drenge fået navnet..... Så det har da gjort en forskel :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

altså... eeh.. :blink

Jeg rystede på hovedet da nogle jokede med at hun skulle døbes Fiona ( prinsessen fra Shrek) Men altså.. Athena??

Så havde Fiona da været kønnere! altså efter min mening.

Men ud over det - så synes jeg næsten at det er synd at LilleHenrik så hedder Henrik, når hans søster har så eksotisk et navn.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes det er et fiiint navn! Men jeg kan også godt lide Fiona ;) Faktisk snakkede vi om, at hvis vi blev gravide/testede positivt mens vi var i Grækenland, og det blev en pige, så kunne det blive Athena eller Athene. Nu blev det jo ikke sådan, og det er nok ligeså godt. Jeg er nemlig typen der kunne finde på at fravælge et navn, bare fordi de kongelige hedder det :whistling

Jeg synes også Henrik er et fint navn. MEN jeg synes slet ikke de to navne passer sammen! Men OK, jeg går også meget op i at navne i søskendeflokken passer sammen, og det er der jo ikke alle der gør.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Athene var et af navnene på vores liste fordi vi begge kan lide mytologi. Så synes det er træls de tog det <_<

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER