Guest Cirkeline88

myrer

15 indlæg i dette emne

jeg bor i en lejlighed på 1 sal, og for første gang i de 3 år jeg har boet her har jeg myrer :(

hvad gør jeg ved det?

Jeg har katte så det skal være noget der ikke skader dem :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

jeg bor i en lejlighed på 1 sal, og for første gang i de 3 år jeg har boet her har jeg myrer :(

hvad gør jeg ved det?

Jeg har katte så det skal være noget der ikke skader dem :)

Myrelokkedåser... :) Dem kan katten jo ikke komme "ind" i ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kanel er også godt. Hvis du ved hvor de kommer ind kan du lægge kanel ud der og så kommer de ikke ind igen. De kan af en eller anden grund ikke lide det :)

Men ellers lokkedåser som miss_matilde skriver.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg aner ikk hvor de kommer ind :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

På vores myrelokkedåser (to slags) står der de skal placeres så katte og hunde ikke kan komm ei kontakt med dem..

Vi har også myre, og myrelokkedåser virker ikke her - vi har prøvet to forskellige, og der er stadigvæk myre, dog ikke så mange sm i starten (Nu ser vi måske 10 på en uge!)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Okay så duer de ikk rigtig her :( jeg har set en del den sidste uge især i stuen men også i køkkenet :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu sælger vi bla myrelokkrdåser. Og har selv kat som kun er inde. Og det er INTET problem.

Firmaer som bayventic mv. Skriver sådanne ting for at undgå at få sags anlæg - så med mindre du smadrer den med noget og lader din kat æde indholdet. Så tag det helt roligt.

Vores har har overlevet myrelokkrdåser i 9 år nu.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Køb en stærk chili pulver (dem hos de udenlandske grønthandlere er bedst) og hæld det der hvor du ser murerne kravle og komme ud.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu sælger vi bla myrelokkrdåser. Og har selv kat som kun er inde. Og det er INTET problem.

Firmaer som bayventic mv. Skriver sådanne ting for at undgå at få sags anlæg - så med mindre du smadrer den med noget og lader din kat æde indholdet. Så tag det helt roligt.

Vores har har overlevet myrelokkrdåser i 9 år nu.

Arhh ja okay :) det havde jeg ikk lige tænkt på :) så tror jeg at jeg vil prøve alligevel

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Køb en stærk chili pulver (dem hos de udenlandske grønthandlere er bedst) og hæld det der hvor du ser murerne kravle og komme ud.

Det ved jeg ikk helt om jeg vil ligge ud på gulvet hvis nu katten spiser det?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kanel er det aller bedste og så prøv med en mynte plante også. Har hørt det også forebygger. Ellers er det bare at slå ihjel når du ser dem.

Vi havde problemer med lopper på et tidspunkt der købte vi en spray, og sprayede et rum og lukkede kattene ude af rummet i 12 timer, derefter kunne de komme derind igen, det var effektivt, tog ALLE insekter. Men kan desværre ikke huske hvad det hed.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har også myrer for tiden - suk. Men vi sætter altså glad og gerne myrelokkedåser frem på trods af vi har kat.

Jeg har også haft held med kanel, hvis der ikke er for mange...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

jeg har brugt sådan noget myrespray, som man sprøjter direkte på myrerne, når man ser dem - det har været meget effektivt. Det var af mærket Ecostyle.

Vi har selv 2 hunde, og det har ikke været et problem, de har ikke virket interesserede i at snuse eller slikke der hvor vi har haft sprøjtet.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvad virkede bedst? :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har prøvet kanel, det virkede ikk :(

Prøver nu myrer lokke dåser og det ser ud til at virke lidt

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER