GBP86

søvnbesvær...

12 indlæg i dette emne

Er begyndt hver nat at vågne ca. kl.4 og hvor det er fysisk umuligt at falde i søvn igen. Lige i nat er det den anden vej der er problemet.

Kl. er nu 3.45, og har ikke lukket et øje mere end et kvarter...og er bare lys vågen!! Frustrerende når vi netop skal tidligt op imorgen og holde fødselsdag...

Men normalt er det bare fordi maven er tung at vende om natten og det så er det jeg vågner af.

Hvad med jer? Er i begyndt at blive mærket på søvnen?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Næh, ikke rigtigt endnu. Jeg har haft stress i lang tid og har kæmpet vildt med søvnen både før og i starten af graviditeten, så jeg ved hvor megafrustrerende det er. Jeg tror faktisk at graviditeten har gjort mig fysisk træt nok til, at slå hovedet bedre fra og falde til ro. Men det ændrer sig nok hen ad vejen...

Jeg har fundet ud af, at det var rigtigt dumt at gå tidligt i seng, for at prøve at få en lang nats søvn. Hvis jeg ikke var træt nok til at falde hurtigt i søvn, så endte det bare med, at jeg slet ikke faldt i søvn...Og så har jeg haft succes med at bruge noget meditations-halløj (en app hvor meditationen er guidet), hvor jeg kunne sætte den til ikke at skulle vågne bagefter. Nu ved jeg godt at stress og graviditet er to forskellige årsager til søvnmangel, men det er måske værd at prøve.

Sov godt:)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

jeg sover som en sten :zzz

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg sover også godt om natten, har dog de vildeste drømme som nogle gange forstyrrer.. jeg er helt rundt på gulvet nogle morgener :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

jeg kender det godt. Det svinger dog meget.. Der er dage hvor jeg vågner meget tidligt kl 06.00 eller tidliger. Så er der nætter hvor jeg vågner hvergang jeg vender mig, det er de nætter hvor jeg har ondt i mavsen og sover med en pude for at støtte. For der vågner jeg hvergang jeg vender mig :prik Og i nat har jeg sovet som en sten hele natten, har ikke engang været oppe og tisse.

Jeg har et andet 'problem' når jeg sove. Min nat bluse kravler op over maven, så den ligger som en 'pølse' under :hophop og er ret ubehagelig at ligge på. Nogen af jer der kender problemet? og hvad gør i?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg sover bedre nu end jeg har gjort tidligere i graviditeten, får dog meget ondt i ryggen af kun at ligge på ryggen/siden... er vant til at sove på maven. Hvis hun ligger og presser på blæren, må jeg rende oppe o tisse hele natten, men det er heldigvis ikke hver nat.

Jeg har lånt en af min mands t-shirts, den kravler ingen steder og er dejlig lang :) Prøv det, prøv det :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kan have svært ved at falde i søvn fordi jeg ikke kan finde en god sove/ligge-stilling (jeg plejer at sove på maven). Men når jeg først er faldet i søvn, sover jeg fint - ihvertfald hvis man lige ser bort fra de 2-3 gange jeg skal op for at tisse :blush

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kan bestemt ikke klage over problemer med søvnen. Jeg sover som en sten, men det har jeg nu også altid været god til. Jeg er lidt spændt på hvordan det bliver når maven bliver endnu større, men har allerede fået et par tips fra veninder, som har prøvet det før :) Jeg sover nøgen så der er heller ikke problemer med tøj, der kryper op..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

I de sidste dage er jeg vågnet kl. 5.... Er udhvilet.....og kan ikke ligge ned længere... Så jeg er også blevet meget A-menneske lige pludselig.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes ikke, jeg kan falde i søvn i øjeblikket og vågner om natten og kan heller ikke sove igen <_< Bortset fra om morgenen, når jeg skal vågne - der sover jeg fint ;)

I går nat lå jeg vågen en time og vendte mig fra den ene side til den anden indtil jeg havde følelsen af, at den ENESTE måde, jeg kunne ligge godt på, så jeg kunne falde til ro var ved at ligge på maven - men det kan jeg jo ikke :boo Det lykkedes mig vist at føle at jeg lå ok på siden alligevel, så jeg langt om længe faldt i søvn, men nøj det var trælts.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

føler mig heldig - jeg sover stadig på maven ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er meget op og ned her.. Nogle nætter sover jeg bare (foruden når jeg bliver vækket af mandens snakken i søvne og SNORKEN) Andre nætter vågner jeg HVER gang jeg skal vende mig, fordi det gør ondt.. Og nogle gange vågne jeg kl.3.30 ca. og kan ikke falde i søvn igen..

Jeg savner i den grad at kunne sove på maven - hvilket jeg rent faktisk har kunnet gøre indtil for relativ kort tiden siden.. Men nu går den ikke længere!

Men sådan " in general" sover jeg fint :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER