Guest Amina

Pude til baby?

19 indlæg i dette emne

Jeg er blevet lidt i tvivl.

Jeg synes altid jeg har hørt at små babyer ikke må bruge pude, men først når de bliver ældre.

Men nu har min svigermor købt en pude til os. Faktisk 2 stk :blink

Vi har en tynd tynd babypude, og en lidt mere fyldig en (jeg ville kalde den junior)

Min mavefornemmelse siger mig at jeg bare skal gå ind og få dem byttet, men når jeg søger på nettet efter info så kommer der blandede meninger op og så bliver jeg i tvivl.

Så piger, hvad har i hørt? Og gjort ved jeres små bebser :) eller vil gøre?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi har ikke nogen pude og boernelaegen, som vi havde til foedselsforberedelse sagde, at det ikke skal bruges. JEg har ogsaa laest, hoert og faaet fortalt, at babyer ikke bruger pude. Jeg har saa ogsaa hoert at der er kvaelningsfare...

Men hun sagde saa ogsaa, at sengerande var farlige blink.gif

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Anna har aldrig brugt pude og har aldrig haft brug for den. Jeg bruger pudebetrækket under hendes hoved i sengen - fordi det er hyggeligt og fordi det er nemt at skifte :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Marlon har aldrig brugt pude..... Jeg ved ikke om de der helt tynde er direkte skadelige, men de er hvert fald unødvendige, for de små sover fint uden :)

Har hørt flere sige at børn først skal have en pude når de selv kan bede om den ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Marlon har aldrig brugt pude..... Jeg ved ikke om de der helt tynde er direkte skadelige, men de er hvert fald unødvendige, for de små sover fint uden :)

Har hørt flere sige at børn først skal have en pude når de selv kan bede om den ;)

Det sagde min sp at de først skulle have pude når de selv spurgte om det

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

ingen pude. De kan udgøre en kvælningsfare som Camillat også er inde på, og det er heller ikke godt for et spædbarns ryg og nakke at ligge med pude. Grunden til at man kan købe dem er bare for syns skyld, fordi det ser hyggeligt ud med et komplet sæt.

Når den lille selv begynder at søge efter pude, evt ved at bruge dynen eller lignende, kan de få en pude :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har heller ikke tænkt os at bruge pude :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg brugte ikke pude til mine før de rykkede i juniorseng :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har ikke nogen pude og boernelaegen, som vi havde til foedselsforberedelse sagde, at det ikke skal bruges. JEg har ogsaa laest, hoert og faaet fortalt, at babyer ikke bruger pude. Jeg har saa ogsaa hoert at der er kvaelningsfare...

Men hun sagde saa ogsaa, at sengerande var farlige blink.gif

sagde hun hvorfor sengerande skulle være farlige..?? vi skal meget snart ha flyttet lillepigen ud af liften og i tremmesengen, og vi regner da med at bruge sengerand.... er der alternativer..??

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

sagde hun hvorfor sengerande skulle være farlige..?? vi skal meget snart ha flyttet lillepigen ud af liften og i tremmesengen, og vi regner da med at bruge sengerand.... er der alternativer..??

Jeg har da ogsaa sat en sengerand i tremmesengen til Noah. Det skulle vaere fordi de giver kvaelningsfare - hvordan det saa end skulle vaere muligt... unsure.gif

Men altsa, hernede lukker de saa meget l... ud, for at sige det, som det er. Forleden var det aabenbart forbudt at koere bil sidst i graviditeten - det kan man jo ikke.... For en maaned tilbage var ballerinasko fraraadelige, for de er saa lave, at det giver skader i ryggen - Bedre med en haelblink.gif Nogle gravide spiser ikke salat, fordi gynaekologen har sagt at det maa de ikke - det kan jo vaere toksoplasmosebefaengtohmy.gif Jeg har faaet recept paa intimsaebe flere gange, for lunkent vand er jo ikke nok tongue.gif Og saa er det enste sted, man ikke maa tage sin nyfoedte med hen, et supermarked eller et storcenter - den lader vi lige staa..........

Nej, de har mange skoere ideer i deres hoveder, de italienere lol_hitting.gif

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har da ogsaa sat en sengerand i tremmesengen til Noah. Det skulle vaere fordi de giver kvaelningsfare - hvordan det saa end skulle vaere muligt... unsure.gif

Men altsa, hernede lukker de saa meget l... ud, for at sige det, som det er. Forleden var det aabenbart forbudt at koere bil sidst i graviditeten - det kan man jo ikke.... For en maaned tilbage var ballerinasko fraraadelige, for de er saa lave, at det giver skader i ryggen - Bedre med en haelblink.gif Nogle gravide spiser ikke salat, fordi gynaekologen har sagt at det maa de ikke - det kan jo vaere toksoplasmosebefaengtohmy.gif Jeg har faaet recept paa intimsaebe flere gange, for lunkent vand er jo ikke nok tongue.gif Og saa er det enste sted, man ikke maa tage sin nyfoedte med hen, et supermarked eller et storcenter - den lader vi lige staa..........

Nej, de har mange skoere ideer i deres hoveder, de italienere lol_hitting.gif

Hold da op nogen "råd" de har dernede :o :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

sagde hun hvorfor sengerande skulle være farlige..?? vi skal meget snart ha flyttet lillepigen ud af liften og i tremmesengen, og vi regner da med at bruge sengerand.... er der alternativer..??

Jeg kan kun se en sengerand kan være farlig hvis der er snore i som ikke blive bundet rigtigt og den lille kan få sådan en om halsen. Den sengerand vi har er helt uden snore og den kan jeg overhovedet ikke se kan være farlig :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hold da op nogen "råd" de har dernede :o :D

Ja, nogle gange er jeg altsaa faerdig af grin - og det er raad og restriktioner fra professionelle - altsaa at en gyn skal kunne fraraade en gravid flade sko? whistling.gif

Jeg kan kun se en sengerand kan være farlig hvis der er snore i som ikke blive bundet rigtigt og den lille kan få sådan en om halsen. Den sengerand vi har er helt uden snore og den kan jeg overhovedet ikke se kan være farlig :)

Vores har snore, men de er jo korte, saa jeg skulle koncentrere mig om at binde dem... Men udover at de kun har til den ene halvdel af sengen, saa har de ogsaa saadan nogle puffede "poeller", som de ligger indeni som en ekstra rand med den halve sengerand... Dem kan jeg maaske godt se det mindre heldige i. Men hun refererede nu til alt, der kan saettes i kanten af sengen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mine har først fået den der tynde pude ved 1 års alderen. Inden da brugte vi en stofble som blev puttet godt under madrassen og var nem at skifte ved sved eller gylp.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sebastian fik en pude da han var ca 1 år - mener jeg. Cassandra har ingen pude pt og får nok også først en når hun er 1 års tid.

Jeg har godt hørt at sengerande skulle være farlige pga kvælingsrisiko. Jeg har fundet dette link hvor der står om kvælingsfare ved sengerand, Sengerand farlig så må man selv afgøre om man mener det er rigtigt. :)

Vi brugte sengerand i starten til Sebastian, men stoppede faktisk da vi læste det ikke var sikkert, men om det bare var overpyldret ved jeg ikke ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Til den med sengerand vil jeg nok vurdere, at hvis ikke der er lange snore eller lignende, og den eller ser tilforladelig ud, så opvejer hensynet til, at den lilles arme og ben ikke stikker ud mellem tremmerne, hvilket må være ret ubehageligt, hvis man skal vende dig, risikoen for kvælning, som i mine ører lyder ret lille.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så vidt jeg læser er det kun til nyfødte man ikke anbefaler sengerand fordi de ikke selv kan få den væk eller vende hovedet væk fra den. Men i dk bruger de fleste lift til nyfødte og rykker dem først når de er store nok til selv at rykke sig rundt i sengen, så det kan jeg ikke se problemet :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Artiklen siger fra 2 til 6 maaneder... jeg synes ikke, det virker til at bringe et barn i fare, men det er da klart, at hvis vi skulle observere lille Noah i at have bevaeget sig helt ud i siden af en stor tremmeseng og ligge med hovedet inde i sengeranden, saa er det maaske noget andet.... unsure.gif

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har ikke brugt pude da mine store var babyer, og gør det heller ikke til næste blop. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER