Guest

lukker lige lidt galde ud

22 indlæg i dette emne

først lidt baggrunds historie:

Min mand og jeg gik på kompromis da vi skulle vælge om vi ville vide kønnet eller ej - jeg har altid forestillet mig at det ville jeg ikke, men min mand ville bare så gerne vide det, og jeg kunne mærke på ham at det betød rigtig rigtig meget at få noget konkret at forholde sig til i forhold til det der jo hovedsageligt sker i MIN krop. Så vi blev enige om at få det at vide og så ikke fortælle det til nogen. Det er jo selvsagt lidt svært når man godt ved det og har forestillinger om barnet.

Men nogle mennesker!!!

Vi er faldet i tusindvis af gange og sagt h*n når andre har været til stede - MEN folk har været utrolig døve, eller utroligt søde og holdt deres kæft med det. MEN lørdag eftermiddag sidder vi på en bar med nogle venner og hygger - drengene får et par øl. Min kusine (som er kæreste med min mands bedste ven) og jeg sidder så og prøver på at få hende til at mærke babyen sparke, den er nemlig meget urolig. Men det lykkes ikke rigtig min mand lægger så hånden på, det virker ret ofte, men så kommer han til at sige h*n - og tror i ikke at min kusine så Braller op "sagde du lige H*N???" Så alle de andre ved bordet hører det :gal , vi ignorer hende fuldstændig men da hendes kæreste kommer tilbage fra toilettet fortæller hun det også lige til ham :bask

Dagen efter er vi til konfirmation i min familie, og der kommer historien så lige EN GANG TIL :klap "heldigvis" over for min søster som jeg VED har gættet det - men stadigvæk!!! :box hvad nu hvis andre hørte det? Det kunne de jo sagtens - det er mærkeligt ikke lige at respektere vores ønske og holde det for sig selv!!!

Vi var lidt forberedt på at hun kunne finde på det og havde snakket om det inden - vi blev enige om ikke at gøre et stort nummer ud af det - men komme med en kommentar om at "alle andre der ved det har holdt sin kæft med det" men da vi sad der så gjorde han det ikke alligevel - et eller andet sted er det jo lige meget om folk ved det, men måske vi gerne lige SELV vil fortælle det!

Nå men i går aftes blev vi så enige om at vi nu vil sige det til de nærmeste og så får de at vide at de ikke skal sige det videre, for så bestemmer vi nemlig selv hvor mange der ved det. Syntes ikke hele verden skal vide det, der er noget charmerende ved at give folk den besked når barnet er født at det blev lille *****

Men nu vil jeg så ligge ud med at fortælle det herinde i termins gruppen, for det virker mere fortroligt, og ikke helt så offentligt som andre steder! og så er det bare en lille opvarmning inden familien får det at vide hvilket jeg syntes er ærgeligt, men er ok med det!

Vi skal have en dejlig lille frøken Jensen!!! :wub og det er en fars pige allerede, der elsker fars hånd og fars stemme - han er helt vild over det og kalder mig "mine piger" når vi er alene :kuller

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

først lidt baggrunds historie:

Min mand og jeg gik på kompromis da vi skulle vælge om vi ville vide kønnet eller ej - jeg har altid forestillet mig at det ville jeg ikke, men min mand ville bare så gerne vide det, og jeg kunne mærke på ham at det betød rigtig rigtig meget at få noget konkret at forholde sig til i forhold til det der jo hovedsageligt sker i MIN krop. Så vi blev enige om at få det at vide og så ikke fortælle det til nogen. Det er jo selvsagt lidt svært når man godt ved det og har forestillinger om barnet.

Men nogle mennesker!!!

Vi er faldet i tusindvis af gange og sagt h*n når andre har været til stede - MEN folk har været utrolig døve, eller utroligt søde og holdt deres kæft med det. MEN lørdag eftermiddag sidder vi på en bar med nogle venner og hygger - drengene får et par øl. Min kusine (som er kæreste med min mands bedste ven) og jeg sidder så og prøver på at få hende til at mærke babyen sparke, den er nemlig meget urolig. Men det lykkes ikke rigtig min mand lægger så hånden på, det virker ret ofte, men så kommer han til at sige h*n - og tror i ikke at min kusine så Braller op "sagde du lige H*N???" Så alle de andre ved bordet hører det :gal , vi ignorer hende fuldstændig men da hendes kæreste kommer tilbage fra toilettet fortæller hun det også lige til ham :bask

Dagen efter er vi til konfirmation i min familie, og der kommer historien så lige EN GANG TIL :klap "heldigvis" over for min søster som jeg VED har gættet det - men stadigvæk!!! :box hvad nu hvis andre hørte det? Det kunne de jo sagtens - det er mærkeligt ikke lige at respektere vores ønske og holde det for sig selv!!!

Vi var lidt forberedt på at hun kunne finde på det og havde snakket om det inden - vi blev enige om ikke at gøre et stort nummer ud af det - men komme med en kommentar om at "alle andre der ved det har holdt sin kæft med det" men da vi sad der så gjorde han det ikke alligevel - et eller andet sted er det jo lige meget om folk ved det, men måske vi gerne lige SELV vil fortælle det!

Nå men i går aftes blev vi så enige om at vi nu vil sige det til de nærmeste og så får de at vide at de ikke skal sige det videre, for så bestemmer vi nemlig selv hvor mange der ved det. Syntes ikke hele verden skal vide det, der er noget charmerende ved at give folk den besked når barnet er født at det blev lille *****

Men nu vil jeg så ligge ud med at fortælle det herinde i termins gruppen, for det virker mere fortroligt, og ikke helt så offentligt som andre steder! og så er det bare en lille opvarmning inden familien får det at vide hvilket jeg syntes er ærgeligt, men er ok med det!

Vi skal have en dejlig lille frøken Jensen!!! :wub og det er en fars pige allerede, der elsker fars hånd og fars stemme - han er helt vild over det og kalder mig "mine piger" når vi er alene :kuller

Tillykke med jeres dejlige prinsesse kære Maja :loveshower

Kan godt forstå det er irriterende at i ikke har kunne få lov til at holde det hemmeligt men det er godt nok også svært når man har fået det af vide men bare vil holde det hemmeligt. Men kommer jo (som i selv har opdaget) engang imellem til at dumme sig og antyde noget :lolhit

Men med din udmelding - har pigerne igen føringen i august gruppen hehe :kuller

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sikke en p*s-kusine.... kan godt forstaa, det er noget irriterendepokey.gif

Men alligevel saa tillykke med at det er en lille froeken fars pige 00000858.gif

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ej, hvor er det ja.. Tarveligt af hende..

Havde det været mig, tror jeg bare jeg havde blinket og sagt "Tillykke med det" - fordi jeg også synes at hvis folk vil holde det hemmeligt, bør de "vide" at man ved det, hvis du forstår.. Men man skal da ikke brede det ud til alle og enhver.. Tsk!

MEN! Tillykke :7himmel

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

helt ærligt, hvor er det tarveligt. Vi havde også samme taktik som jer, men vi kunne ikke se kønnet til MD (x2), så det blev ikke relevant.

Jeg har selv en forestilling om, hvad det bliver, og når jeg snakker om den lille siger jeg ofte ved kønnet. Men når vi så er ude prøver jeg at referere til det andet køn, så jeg kommer til at sige ham lige så meget som hende.

Når det er sagt, så stort tillykke med den lille frøken :7himmel

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tillykke med at det er en lille Pige:)

Og træls i ikke fik lov at holde det hemmeligt, så længe i villesmile.gif

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tillykke med den lille pige :) hvor er det trist hun skal være sådan og ikk bare holde sin kæft når hun ved hvordan i har det..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor er det bare tarveligt gjort at hun ikke holder sin mund :klap

Men stort tillykke med jeres lille pige :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak :loveshower

Jeg syntes det er lidt vildt at sige højt -ret intenst! :7himmel

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

IHHHH EN LILLE FRØKEN :loveshower :loveshower :loveshower Det er jo fantastisk!

Men kan sørme godt forstå, at du er træt af kusinen. Det er smadderstrengt. Jeg har haft det lidt på samme måde med navnet - vi har ikke fastlagt på ét navn endnu, men vi har da bestemt vores favoritter. Og det har min svigerfamilie åbenbart hørt og tolket som, at vi havde valgt ét bestemt navn. Som alle i den del af familien nu kalder møffepigen. Og det irriterer mig bare - 1)vi har slet ikke valgt navnet til hende endnu, 2)Lad os nu bare bestemme det selv. Det er jo i både dit og mit tilfælde blot fordi, folk er nysgerrige. Men de må da også respektere, at man har truffet et bestemt valg. Suk :rolleyes

Men synes det er skønt, at I får en lille datter :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Uh ja, jeg ville blive trodsig og vælge et andet navn :D ej det er bare utrolig træls at det ikke bliver respekteret at man vil holde det hemmeligt, men i stedet bliver betragtet som en udfordring - det er jo i bund og grund fuldstændig ligegyldigt om det blive en pige eller en dreng, om den skal hedde Oscar eller Jeff eller hvad det nu kan være, dem det betyder mest for er OS og vi er tilfredse med begge køn, navnet skal vi bare begge kunne li og hvad andre tænker er underordnet! Charmen ved at holde det hemmeligt er at folk bevarer nysgerrigheden, så nu holder vi HELT sikkert navnet hemmeligt...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ihh Maja.... I skal have en lille pige :loveshower

Stort tillykke med det! :kram2 Og så tog jeg fejl...... Jeg var helt overbevist om at i skulle have en dreng.... Der kan man bare se :P

Så kan du jo shoppe og kigge pigetøj alt det du vil på lørdag :balloon

Men udover det, så er det da bare for tarveligt gjort af kusinen!! Kan godt forstå du er harm over det, og jeg havde godt nok sagt noget til hende tror jeg... Øv for en opførsel :gal

Jeg kom også til at nævne Marlons navn før fødslen overfor svigerforældrene..... Men min svigermor hørte heldigvis ikke noget, og min svigerfar har aldrig nævn noget om det, selv om jeg nu synes jeg kunne se han sad og smilede lidt for sig selv bagefter, så mon ikke han fik fat i det :rolleyes Sådan bør man da også reagere, når man nu ved i gerne vil holde det hemmeligt.....

:klap til hende......

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ihh Maja.... I skal have en lille pige :loveshower

Stort tillykke med det! :kram2 Og så tog jeg fejl...... Jeg var helt overbevist om at i skulle have en dreng.... Der kan man bare se :P

Så kan du jo shoppe og kigge pigetøj alt det du vil på lørdag :balloon

Men udover det, så er det da bare for tarveligt gjort af kusinen!! Kan godt forstå du er harm over det, og jeg havde godt nok sagt noget til hende tror jeg... Øv for en opførsel :gal

Jeg kom også til at nævne Marlons navn før fødslen overfor svigerforældrene..... Men min svigermor hørte heldigvis ikke noget, og min svigerfar har aldrig nævn noget om det, selv om jeg nu synes jeg kunne se han sad og smilede lidt for sig selv bagefter, så mon ikke han fik fat i det :rolleyes Sådan bør man da også reagere, når man nu ved i gerne vil holde det hemmeligt.....

:klap til hende......

Tak :7himmel

Jahh, små kjoler :loveshower ved godt det er upraktisk, men altså de er altså søde når de er så små :7himmel

Vi har snakket om det at sige noget til hende men omvendt så tvivler jeg på det hjælper noget - hun er ikke lige den person med aller størst social intelligens og det ved vi godt - vi er nok bare kommet til den konklusion at det jo ikke ændrer noget lige meget hvad - det er jo os selv der har afsløret det, hendes reaktion er jo bare en konsekvens af vores egen fejl. Man vælger sine kampe og den her gider vi ikke tage. Så nu gider vi ikke bruge mere tid på det, men i stedet glæde os over de smil der kommer når vi fortæller at der er en lille frøken på vej :loveshower Der er nok ikke nogen der tænker dårligere om os fordi vi vælger at sige det... :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak :7himmel

Jahh, små kjoler :loveshower ved godt det er upraktisk, men altså de er altså søde når de er så små :7himmel

Vi har snakket om det at sige noget til hende men omvendt så tvivler jeg på det hjælper noget - hun er ikke lige den person med aller størst social intelligens og det ved vi godt - vi er nok bare kommet til den konklusion at det jo ikke ændrer noget lige meget hvad - det er jo os selv der har afsløret det, hendes reaktion er jo bare en konsekvens af vores egen fejl. Man vælger sine kampe og den her gider vi ikke tage. Så nu gider vi ikke bruge mere tid på det, men i stedet glæde os over de smil der kommer når vi fortæller at der er en lille frøken på vej :loveshower Der er nok ikke nogen der tænker dårligere om os fordi vi vælger at sige det... :rolleyes

Det bliver første rigtig upraktisk med kjoler når hun begynder at kravle :P Åhh..... Små kjoler :wub :7himmel

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Stort tillykke med jeres lille pige :loveshower

Hvor er det træls nogen skal ødelægge en tale fejl :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor er det dejligt at I skal ha en lille pige :loveshower tak fordi du endelig afslører det, jeg havde altså gættet det dengang med navnetråden :badgirl

Synd at I ikke kunne få lov at ha hemmeligheden for jer selv, men det må virkelig være svært når man selv ved det. Her i huset prøver vi at holde navnet hemmeligt, men selv det kan faktisk være svært af og til. Heldigvis har ingen kommenteret det hvis en af os er kommet til at kalde hende ved navn.

Kom lige til at tænke på for et års tid siden, for min bror og hans kæreste kendte også kønnet men holdt det hemmeligt (hvilket jeg dengang syns var enormt tarveligt og drilsk af dem) min bror kom faktisk til at tale over sig overfor mig en dag, jeg sagde ikke noget men sad bare pludselig med det største smil, så ku han godt se han var faldet i :D men jeg ku nu ikke finde på at sladre til alle, når jeg nu vidste at de gerne ville holde det hemmeligt!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er da ærgeligt at hun ikke forstod at i ville holde det hemmeligt, men når man selv kommer til at afsløre er det jo svært at forvente at andre ikke siger det. Man kan jo også tolke tavshed til at man faktisk gerne vil frittes mere ud om emnet. (måske især hvis man ikke lige er så intelligent rent socialt). Hun er i det mindste interesseret i at tale om det barn i venter.

Vi har fortalt både navn og køn og alt muligt andet. Tror familie og venner er lige så nysgerrige for at møde hende selvom de ved både at det (formentlig) bliver en pige og hun (formentlig) skal hedde Agnes. Ville aldrig have kunne holde det hemmeligt og har heller ikke lyst til det. Synes det er skønt at dele med folk. (men man skal selvfølgelig gøre som man selv vil.)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er de der sociale koder hun ikke altid afkoder korrekt. Vi er nu meget ok med at fortælle det især når man ser folks reaktioner. Min mor havde lige drømt det bliver en pige, min svigermor græd da hun fik det at vide, hun sagde hun var ligeglad, med kønnet, men det var hun vist ikke helt :D

Resten jubler, men det gør de nok ligegyldig hvilket køn det bliver :)

Navnet forbliver hemmeligt!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Dejligt med skønne reaktioner når i fortæller hvad det er for en i venter :loveshower Det er da bare herligt!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ej hvor nederen at den kusine ikke kunne holde sin kæft <_<

Men DEJLIGT at I blev mødt med positive reaktioner, da I fortalte det! Og tillykke med at I skal have en lille prinsesse!!! :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak :loveshower

Min kusine sagde undskyld til mig i dag så nu er hun ikke i hade bogen mere :whistling ej det har hun nu ikke været længe, men det hjalp med en undskyldning alligevel!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Dejligt at høre at hun har sagt undskyld :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER