Joxi

fortroligt forum-et spørgsmål.

22 indlæg i dette emne

Jeg opdagede i dag "fortroligt forum" herinde, og smuttede forbi, fordi jeg egentlig havde noget at læsse af. Jeg læste nogle af trådene, og tøvede så. Og så begyndte jeg at tanke..

Jeg synes det er udemærket at der er en grænse af minimum besvarelser, før man har adgang dertil.. Men samtidig tænker jeg også.. Men helt ærligt.. 100 besvarelser? Det er jo ingen ting! Man kan nemt lave en profil og få de besvarelser, hvis man virkelig VIRKELIG vil snage.

Selv ville jeg måske synes at 500+ ville være et bedre alternativ.. Ikke for at lukke nogle ude.. Men simpelthen for at beskytte brugerene.

Det ville så bringe det dilemma at man ikke så nemt kan gemme sig bag en dækprofil.. For at sikre sig endnu mere.. Da man så skal have SÅ mange besvarelser.. Men igen.. Hvis antallet af mindstebesvarelser var højere, ville dette måske ikke være helt så nødvendigt?

Altså det var bare en tanke.. Selv har jeg intet jeg kan skrive som jeg ikke kan stå til ansvar for IRL, men jeg synes alligevel det er dejligt at jeg f.eks. Kunne skrive om min familie.. Eller en lorte chef. Eller noget tredje som ikke alle og enhver bare lige kan se :)

Det var bare et forslag ud af en strømpebuksertanke

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Eeeej!! Hader altså min "smart"phone.. Der skulle stå strøtanke.. Ikke strømpebuksertanke

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Strømpebuksertanke :lolhit

Men ja, jeg er helt enig med dig. Der burde sættes et højere loft på antal besvarelser, før man får adgang til gruppen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det synes jeg er en god ide ;)

Jeg synes man skulle gøre det på 2 måder, der skulle hænge sammen.

Fx X antal besvarelser - også x antal uger/måneders medlemsskab!

Hvis man gør det ud fra måneder, så får man dem ind, som "hænger ved" og med besvarelserne, sørger man også for de skal være aktive :) Altså, kan man ikke bare oprette en anonym profil og få adgang. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja den er altså ikke så smart endda den phone :lol

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det synes jeg er en god ide ;)

Jeg synes man skulle gøre det på 2 måder, der skulle hænge sammen.

Fx X antal besvarelser - også x antal uger/måneders medlemsskab!

Hvis man gør det ud fra måneder, så får man dem ind, som "hænger ved" og med besvarelserne, sørger man også for de skal være aktive :) Altså, kan man ikke bare oprette en anonym profil og få adgang. :)

Den idé er heller ikke dum! Dog tror jeg at det ville være noget besværligt for Martin og Ki at sætte op.. Men nu forstår jeg mig så heller ikke på sådan noget overhovedet.. Så det skal jeg ikke kunne sige :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Altså tænkte bare lidt.. Også fordi jeg ikke selv har været aktiv rigtigt før nu her for nyligt (nu kan jeg så tilgengæld heller ikke stoppe igen :lol)

Men jeg synes bare at det egentlig var MEGET hurtigt, jeg fik adgang alligevel

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tror man kan lave det automatisk :) Altså, at man automatisk får adgang, når man opnår det :)

Men det er også bare en strømpebuksetanke fra mig :7himmel :whistling

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har tænkt præcis det samme. Altså ikke med antal mdr, men bare lidt flere besvarelser.

Jeg har engang været i et forum hvor der var 100 besvarelsers forum, og så var der 500 besvarelsers forum. Så der var ligesom 2 forskellige fortrolighedsforum.

Jeg synes i hvert fald det lyder som en god ide! :super

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tror man kan lave det automatisk :) Altså, at man automatisk får adgang, når man opnår det :)

Men det er også bare en strømpebuksetanke fra mig :7himmel :whistling

<_< :badgirl :haha

Men ud over det, hvis det ikke er møg besværligt at "installere" ville det måske være en endnu bedre idé :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har tænkt præcis det samme. Altså ikke med antal mdr, men bare lidt flere besvarelser.

Jeg har engang været i et forum hvor der var 100 besvarelsers forum, og så var der 500 besvarelsers forum. Så der var ligesom 2 forskellige fortrolighedsforum.

Jeg synes i hvert fald det lyder som en god ide! :super

Åh ja selvfølgelig! Sådan kunne man også gøre - så kunne alle også være med.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Stemmer mig i koret som en super ide

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Glimrende ide :)

Jeg skriver ikke selv i det fortrolige forum, da 100 besvarelser ikke giver nok fortrolighed for mig, da man relativt nemt kan komme op på det antal besvarelser.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes det er en supergod idé - 100 besvarelser er ikke ret mange når vi taler om et fortroligt forum.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg må sige, at jeg tror ikke et højere antal af besvarelser gør noget for "sikkerheden" i det fortrolige forum. Jeg tror, man bliver nødt til at indse, at hvis man lægger noget på nettet, så er det derefter offentlig viden, og så må man måske sortere lidt i, hvad man skriver. Ligesom jeg f.eks. heller ikke skriver hvad som helst på facebook...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg må sige, at jeg tror ikke et højere antal af besvarelser gør noget for "sikkerheden" i det fortrolige forum. Jeg tror, man bliver nødt til at indse, at hvis man lægger noget på nettet, så er det derefter offentlig viden, og så må man måske sortere lidt i, hvad man skriver. Ligesom jeg f.eks. heller ikke skriver hvad som helst på facebook...

Meget enig i dette her - der vil aldrig være nogen sikkerhed i det, som du skriver på et forum - uanset om det er fortroligt eller ej.

Om det er 100 eller 500 besvarelser, jeg kan meget hurtigt lave 500 nemme besvarelser, hvis jeg arbejder ihærdigt på det.

Grænsen på de 100 er sat for at man ikke tilfældigt lige kan smutte ind og snuse med, men man skal gøre en indsats for at få adgangen.

Så hvis man VIRKELIG er en snuser og gerne VIL have adgang til forumet, så spiller det ingen rolle om vi snakker 100 eller 500 besvarelser.

:balloons

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Enig med Ki og Mistel at det ikke hjælper at sætte antal besvarelser op. Hvis der skal gøres noget, så synes jeg mere det er navnet, der skal ændres på - for forummet er jo ikke fortroligt - alle kan få adgang dertil... Det er lidt misvisende og det er måske ikke alle, der tænker at det ikke er 100% fortroligt.

Forum for kernebrugere/Aktive brugere/100 besvarelser forum/BK's private forum - noget i den stil i stedet måske..?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg må sige, at jeg tror ikke et højere antal af besvarelser gør noget for "sikkerheden" i det fortrolige forum. Jeg tror, man bliver nødt til at indse, at hvis man lægger noget på nettet, så er det derefter offentlig viden, og så må man måske sortere lidt i, hvad man skriver. Ligesom jeg f.eks. heller ikke skriver hvad som helst på facebook...

Jeg - altså rent personlig- er MEGET klar over, hvad jeg skriver på nettet - Uanset hvordan man vender og drejer det er der en vis risici for at blive "opdaget". Men alligevel mener jeg at hvis man f.eks. øgede minimumgrænsen af besvarelser, så ville dét man har i sinde kun at dele med de fantastiske mennesker herinde, have en større chance for vitterligt at forblive "på BK". Selvfølgelig kan man altid findes, hvis en person VIRKELIG vil - Om det så er 100.000 besvarelser der skal til..Også fordi det er så nemt at finde programmer til at installere keyloggers, eller sende keyloggers til andre.. ( det er sådan de hackede din netbank før der kom Nemkonto indover) Okay lidt ekstremt ikke, men bare lige for at understrege at jeg godt er klar over at man ikke kan "gemme" sig :)

Selv er jeg sådan en person, der har en irriterende let genkendelig skrivestil. Selvom jeg gemmer mig bag fakeprofiler, bliver jeg hurtigt gennemskuet - Så det er jeg holdt op med :D

Og angående FaceBook. Der tænker jeg også meget over hvad jeg skriver.. Og hvilke billeder jeg ligger ind.. Jeg bruger det mest til at ligge jokes på, eller at skrive fødselsdags hilsner på - Ja eller de der bridget ting jeg bare gør engang i mellem, som f.eks. da jeg for vild i skoven igår :whistling. Skriver ALDRIG noget overpersonligt som folk ikke må vide noget om.

Men det var somsagt også bare en (strø)mpebukser(tanke) :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Enig med Ki og Mistel at det ikke hjælper at sætte antal besvarelser op. Hvis der skal gøres noget, så synes jeg mere det er navnet, der skal ændres på - for forummet er jo ikke fortroligt - alle kan få adgang dertil... Det er lidt misvisende og det er måske ikke alle, der tænker at det ikke er 100% fortroligt.

Forum for kernebrugere/Aktive brugere/100 besvarelser forum/BK's private forum - noget i den stil i stedet måske..?

Navnet "fortroligt" er også Meeeeeget lokkende.. Jeg styrede ihvertfald derind, så snart jeg opdagede jeg kunne komme derind :whistling - God idé TiaK.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Meget enig i dette her - der vil aldrig være nogen sikkerhed i det, som du skriver på et forum - uanset om det er fortroligt eller ej.

Om det er 100 eller 500 besvarelser, jeg kan meget hurtigt lave 500 nemme besvarelser, hvis jeg arbejder ihærdigt på det.

Grænsen på de 100 er sat for at man ikke tilfældigt lige kan smutte ind og snuse med, men man skal gøre en indsats for at få adgangen.

Så hvis man VIRKELIG er en snuser og gerne VIL have adgang til forumet, så spiller det ingen rolle om vi snakker 100 eller 500 besvarelser.

:balloons

Jeg ved ikke hvorfor - men jeg kan BARE ikke finde ud af at multiquote :blush Det svar jeg quotede Mistel på er også til dig :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ved ikke hvorfor - men jeg kan BARE ikke finde ud af at multiquote :blush Det svar jeg quotede Mistel på er også til dig :)

Husker du at klikke af i begge besvarelser, som du vil quote?

Og så trykke anvend fuld editor - jeg har lige testet og det virker fint nok.

Lige nu skifter vi ikke navn fra fortroligt men i forbindelse med næste opdatering herinde, så vil vi gennemgå alle sub forums og se, om vi skal ændre på nogen ting.

:balloons

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Husker du at klikke af i begge besvarelser, som du vil quote?

Og så trykke anvend fuld editor - jeg har lige testet og det virker fint nok.

Lige nu skifter vi ikke navn fra fortroligt men i forbindelse med næste opdatering herinde, så vil vi gennemgå alle sub forums og se, om vi skal ændre på nogen ting.

:balloons

Aha er det sådan man gør! - Ja jeg er overbevist om at det virker helt fint - Det er bare mig der ikke er så teknisk :whistling

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER