Louise Toft

Børnetøjsbrands

17 indlæg i dette emne

Hejsa =)

Jeg er ny bruger herinde og kunne godt tænke mig at vide hvilke børnetøjsmærker i foretrækker til jeres børn?

og hvorfor?

Jeg er ikke selv mor, men er studerende på TEKO, hvor jeg læser branding og marketing på 6. semester.

Er pt i praktik i en børnetøjsvirksomhed og kunne godt bruge lidt viden omkring hvad de "rigtige" mødre køber i dagens Danmark?

og hvor i køber tøjet henne - er det på nettet eller i de fysiske forretninger?

Med venlig hilsen

Louise Toft

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

hejsa

Jeg er endnu ikke blevet mor, men står på venteliste til et barn fra korea, og derfor går jeg engang i mellem og køber lidt børnetøj i størrelsen over 86. Jeg går ikke så meget op i mærker, men vælger det, som jeg synes er sødt og virker som lækker kvalitet.

Jeg vil gerne at stoffet er bomuld eller lignende, som huden kan ånde igennem :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej :)

Jeg køber kun tøj på nettet fordi jeg kun køber 100% økologisk tøj til min søn og det er nemmest at finde på nettet og er så tilmeldt nyhedsbreve fra "stam" stederne, så jeg køber til en billigere pris ved, at holde øje med tilbud :)

Green Cotten er mit fortrukkende mærke, da det sidder godt på min lange, men meget smalle dreng

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg køber alle slags mærker og "ikke-mærker" til Marlon..... Køber både nogle dyre ting, og fra Bilka/Kvickly/H&M og den slags :)

Men sådan "mærketøj" sværger jeg til følgende mærker:

Molo

Ej Sikke Lej

Småfolk

Hummel

Katvig

(Tiny) Minymo

Køber meget gerne i fysiske butikker, men det er desværre småt med dem her i området (altså steder hvor de sælger ovenstående mærker)

Så køber også ofte på nettet :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg blander også meget.

Af mærkevare er jeg til:

Hummel

Pompdelux

Benneton

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg sværger ikke til et bestemt mærke og jeg køber tøj fra både:

  • H&M,
  • Name IT,
  • ticket to heaven,
  • hummel,
  • lego.
  • Benneton (mest fordi bukserne har bedste pasform til min dreng)
  • D´Xel

Og det er helt klart på baggrund af de produkter jeg kan få på udsalg. F.eks. køber jeg Ticket to heaven flyverdragt og vinterjakke uden for sæson og dermed billigere.

Der findes så meget fedt tøj til børn, men en del af det er i en prisklasse jeg hverken kan eller vil være med på. Så tilbud/udsalg er en afgørende faktor for mig, hvis jeg skal købe de dyrere mærker.

Samtidig er komforten i tøjet vigtigst for ungerne da de er forholdsvis sensible med syninger mv.

Jeg handler lige meget fysisk i butikkerne som på nettet.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg køber også lidt af hvert, og det kommer meget an på, hvad det skal bruges til. Jeg har nogle foretrukne mærker til f.eks. undertøj, overtøj osv

- Hollys, mest undertøj, bodyer og heldragter fordi det er en super lækker rib kvalitet, der holder formen og farven

- Ej Sikke Lej, lækker kraftig kvalitet, der ikke er for smalt (har lettere brede børn) og med fine motiver. Har mest bluser til den store pige.

- Molo, har vi haft en del overtøj fra, som vi har været rigtig tilfredse med (flyverdragter, vinterjakker, fleece, softshell)

- MiniAture, mest jakker og kjoler. Primært pga af designet som jeg er ret glad for.

- Katvig; blandet tøj. Kan godt lide konceptet af genbrug, økologi og miljø. Vi har både bukser, bluser, fleece osv. Derudover laver de rigtig lækkert sengetøj

Og så har jeg "opdaget" et mærke, der hedder Tumble ´n Dry, som er super sejt til vores store dreng. De laver også rigtig fine ting, som min store pige kan passe. Det har lidt mere "kant" i desginet, og er begyndt at egne sig rigtig godt, når nu man snart er børnehavebarn ;)

Men ellers synes jeg der findes et hav af lækkert børnetøj derude i alverdens forskellige mærker :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg køber både mærke og "ikke-mærke".

Jeg køber primært i H&M, Føtex og NameIt da det er dem der ligger i nærheden af hvor jeg bor.

Ellers kan jeg godt lide Molo, Småfolk og Ej Sikke Lej. Dem køber jeg primært på nettet.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg køber både mærke og "ikke-mærke".

Jeg køber primært i H&M, Føtex og NameIt da det er dem der ligger i nærheden af hvor jeg bor.

Ellers kan jeg godt lide Molo, Småfolk og Ej Sikke Lej. Dem køber jeg primært på nettet.

Til det blå: :ditto

Derudover køber jeg i BabySam, Ønskebørn eller Kære Børn, når vi har været der i andet ærinde. Mærkerne har været BeKids, Ej Sikke Lej, Me Too og Tiny Minymo.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kigger overhovedet ikke på mærket, jeg kigger bare på om det ser sødt ud og virker lækkert (og så PRØVER jeg også at holde øje med prisen :whistling ) :)

Men jeg ved, at vi har noget af følgende i skabet:

H&M

Bilka (eller tøj og sko, faktisk, men det er vel det samme?)

Lego

Name It

Fixoni

Et eller andet tysk, som jeg har glemt navnet på...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg køber alle slags mærker og "ikke-mærker" til Marlon..... Køber både nogle dyre ting, og fra Bilka/Kvickly/H&M og den slags :)

Men sådan "mærketøj" sværger jeg til følgende mærker:

Molo

Ej Sikke Lej

Småfolk

Hummel

Katvig

(Tiny) Minymo

Køber meget gerne i fysiske butikker, men det er desværre småt med dem her i området (altså steder hvor de sælger ovenstående mærker)

Så køber også ofte på nettet :)

Ditto til det hele

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg køber både mærker og ikke mærker, men skal det være luksus vælger jeg Norlie.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej alle sammen =)

SUPER med alle disse svar - virkelig brugbart

Jeg er selv i praktik ved Lego Wear nu og prøver at finde ud af hvad de danske mødre virkelig ønsker jer og hvad i sætter pris på.

Få af jer har nævnt Lego Wear - men jer andre, er der nogle af jer som vil dele meninger og erfaringer med mærket?

Hvad forbinder i Lego Wear med og hvad er jeres opfattelse af brandet og produkterne?

Jeg har mulighed for at forbedre nogle ting hos brandet og vil derfor være kanon hvis i kan komme med forslag og inputs.

Dette kan også gælde distributionskanalerne, altså der for det bliver solgt.

Det kunne også være dejligt at få jeres meninger omkring hvilken form for markedsføring der er vigtig for jer og hvordan i bliver påvirket som forbruger?

Jeg formoder at de sociale medier såsom dette forum er vigtigt og det at have mulighed for at snakke med andre i samme situation? Kom gerne med indvendinger! =)

Mange hilsner fra Louise

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har basis-tøj som body´er (der alligevelhar været indenunder og dermed usynligt her i vinter) og strømper fra H&M. Jeg kan rigtig godt lide dansk desginet børnetøj og er glad for

* Holly´s (det er langt og smalt)

* Ej sikke lej (sådan nogen fine farver og mønstre!)

* Molo (har gode bløde basis-bukser)

* Name It (godt hverdagstøj til en overkommelig pris)

* Joha (har skøre størrelser, så det er godt overgangstøj mellem størrelser - har bla.a. et par uldbodyer)

* Wheat (sødt basistøj)

Jeg er vild med MiniAture og elsker Norlie, men synes det er for dyrt! Jeg elsker designet, men kan altså ikke få mig selv til at give 4-500 kr. for en kjole med ½ m2 stof, som hun kan passe i 1-2 mdr. Det er jo mere end jeg bruger på tøj til mig selv! Jeg kan ikke fatte, hvorfor det skal være så dyrt! :(

Jeg har ikke selv erfaring med Lego Wear - mest fordi jeg ikke handler steder hvor det kan købes. Men de gange jeg har set det, har jeg tænkt, at det går mere op i at være smart og yndigt, end i at være praktisk - og det betyder altså mere for mig, at det er rart at have på, end at det er fancy at se på.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej Louise,

Vi har haft en del LEGO-tøj til vores pige der nu er 4 år, og været rigtig glad for det. Der skal dog siges at det meste fik vi i barsel-gaver, og det var super-søde sæt som holdt godt i vask. Det har også været lånt ud til et par børn bagefter, og kommet tilbage igen, fortsat pænt efter mange gangers brug. Vi har også haft en arvet flyverdragt der var super-god, ret praktisk med foer der kunne tages ud, så den også kunne benyttes i overgansperioden tidlig efterår eller forår.

LEGOs tøj er meget stort, sammenlignet med andre børnetøjsmærker, vi har en vinterjakke, som jeg købte da vores pige var 1 år, og tænkte at den skulle hun benytte vinteren efter -den er str 2 år og hun har benyttet den her i vinter, hvor hun ellers har benyttet str 98 og 104 -jakken er ellers rigtig god men måske lidt baby-agtig nu hvor hun er så stor..

Jeg tror LEGO falder lidt i mellem 2 stole når det gælder de "tøj-stile" der har været mest populære de sidste år, ihvertfald på pigetøj. Det er rigtig mange der er til de fadede farver og romantiske stil, som MiniAture, Wheat, Nordli og Pomp de Lux eller til de farveglade retromærker; Katvig, Småfolk osv. Jeg tror mange opfatter LEGO som lidt mere konservativt, og så er de nok også tit husket for alle sine klare LEGO-farver -som ikke helt er i tiden -og dersom man ikke har set det i butikkerne eller billeder i bladerne har man ikke fanget at LEGO har flyttet sig ret meget

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Favoritter:

Norlie

Wheat

Bobo Choses

Holly´s

Poppy Rose

Noa Noa

Mini a Ture

Petit Bateau

Jeg finder dog også noget basistøj i H&M

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har haft lidt LEGO tøj til mine piger, men ærlig talt så har jeg ikke brudt mig meget om det. Pasformen er dårlig. trøjer/bluser bliver ofte korte og brede i det og så er det stort i størrelsen. Synes specielt bluserne har en tendens til at blive fnuldret.

Desuden synes jeg ikke der er sammenhæng mellem pris og kvalitet.

Men nu har vi heller ikke haft de bedste erfaringer

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER