Guest

min vaskemaskine lugter

13 indlæg i dette emne

Ja som overskriften siger så er min vaskemaskine begyndt at lugte lidt jordslået og den sidste vask jeg havde over syntes min gravid næse også der lugtede, manden forsikrede mig ellers at det gjorde den ikke, men tror jeg skal stole på min skærpede lugtesans og gøre noget ved det. Men hvad? nogen der har gode hus råd? Ved rodalon ikke virker da der helt sikkert er sæberester i maskinen.

Kan man vaske en tom vaskemaskine i klor? Evt smide et par karklude eller noget der ikke gør noget der bliver bleget eller skal jeg ud i noget helt andet?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg ville tage et par omgange med det almindelige maskinrens til vaskemaskinen..

Virker det ikke, ville jeg nok prøve klor..

Husker du at lade lågen stå åben?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vores er også en ældre model, så den skal have en tur engang i mellem. Giver den en gang maskinrens og så en kogevask for at vaske efter.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

En opvasketabs og så 90 grader :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lågen står altid åben men maskinen er ret gammel. Hvor køber man maskinrens henne? Bare i dagligvare butikken?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lågen står altid åben men maskinen er ret gammel. Hvor køber man maskinrens henne? Bare i dagligvare butikken?

ja eller i matas..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har købt noget i Matas beregnet til dette formål.

Det virker ok synes jeg, hvilket minder mig om, at det er ved at være tid igen <_<

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

En opvasketabs og så 90 grader :)

Putter du bare opvasketabsen i sæbeskuffen og så på 90 grader? :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har ikke lige så meget tålmodighed (kommer ikke selv ud og handle i dag) men havde klor i skabet, så nu prøver jeg det - der lugter allerede lidt af svømmehal :whistling Så giver jeg lige en update når det er afprøvet og så skriver jeg maskinrens på indkøbssedlen!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har ikke lige så meget tålmodighed (kommer ikke selv ud og handle i dag) men havde klor i skabet, så nu prøver jeg det - der lugter allerede lidt af svømmehal :whistling Så giver jeg lige en update når det er afprøvet og så skriver jeg maskinrens på indkøbssedlen!

[/quote

Husk luge den første vask skal være hvid ;-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Husk luge den første vask skal være hvid ;-)

Jeps :lol

Det virker indtil videre som om det var effektivt at bruge klorin. Det stinker ikke engang af klor mere. hældte lidt klor i alle sæbeskuffer og satte den på kold vask og det virker vist ret godt!!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Husk at give din vaskemasline en tur på 90 grader, uden noget tøj i, med vaskepulver engang i mellem, så slipper man for at den begynder at lugte :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeps :lol

Det virker indtil videre som om det var effektivt at bruge klorin. Det stinker ikke engang af klor mere. hældte lidt klor i alle sæbeskuffer og satte den på kold vask og det virker vist ret godt!!!

Pas endelig på med at blande klorin med sæbe, de reagerer og danner nogle farlige gasser, så luft ud og ophold dig i et andet rum, hvis du vælger at gøre det igen.

Jeg ved godt du ikke tilsatte sæbe, men der er jo sikkert sæberester - i hvert fald i skuffen.

Jeg vil anbefale at køre en 90 graders vask (evt Tom) en gang i mellem.

Hilsen kemikeren. ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER