Guest

Endnu en om søvn....

20 indlæg i dette emne

Så kommer jeg til at starte endnu en lille tråd om søvn men bliver nødt til at høre om der er nogen der har foreslag til hvad jeg kan gøre ;)

Vi rykkede Ronja på eget værelse lige før påske og jeg stoppede med natamningen fordi hun stadig på det tidspunkt vågnede 2-3 gange. Lige inden hun bliver lagt i sengen bliver hun ammet og hun bliver ammet mellem kl. 4 og 6 alt efter hvornår hun vågner og sover så vider til omk. kl. 7-7.30.

I starten gik det fint og vi hørte hende måske 2-3 gange i løbet af natten hvor vi kunne nøjes med at give sut og måske sidde 5-10 min. og så sov hun videre. Det er desværre stoppet :(

Hun vågner og græder og skal have sin sut rigtig mange gange i løbet af aftenen/natten (i aften har vi allerede været deroppe 4 gange siden kl. 20) og nogen gange kan vi bruger 1-2 timer om natten (som regel omk. kl. 1-2) på at hun endelig falder helt til ro og sover videre. Vi har prøvet at sidde inde hos hende, og vi har prøvet at tage hende ind til os i sengen for at se om det virker, men der er ikke umiddelbart forskel. Hun græder stadig og skal trøstes.

Nogen der har prøvet det samme og har nogen råd til hvad vi kan gøre?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi står i præcis det samme.. og har gjort det et par måneder efterhånden.

Efter hvad jeg kan forstå på bl.a. SP og læse mig til..så skyldes det den her 'krybe/kravle/gå' fase.

Jeg ved ganske enkelt ikke hvad der skal til .. Det er ved at være rigtig hårdt efterhånden, men jeg satser på at det går over igen på et tidspunkt :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi står i præcis det samme.. og har gjort det et par måneder efterhånden.

Efter hvad jeg kan forstå på bl.a. SP og læse mig til..så skyldes det den her 'krybe/kravle/gå' fase.

Jeg ved ganske enkelt ikke hvad der skal til .. Det er ved at være rigtig hårdt efterhånden, men jeg satser på at det går over igen på et tidspunkt :)

Et par måneder :o

Jeg tænkte også det kunne være det der krybe/kravle/gå halløj da det startede, men tænkte at det var begyndt at være lang tid det havde stået på nu. Men det kan det måske godt? :unsure

Vi har overvejet at en af os ligger os ind ved siden af hende på en madras om natten, men jeg tror egentlig ikke rigtig det vil hjælpe når det hellere ikke hjælper at hun ligger hos os.

Jeg håber virkelig det snart går over for jeg synes ikke rigtig jeg hænger sammen mere <_<

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi var gennem det samme... Og det var også pga. krybe-kravle osv..... Det var pisse hårdt mens det stod på, og det varede ca. 1 1/2 - 2 måneder......

Da det endelig gik over, fik vi dog et meget nemt sovebarn tilbage, og nu sover han ca 10 min efter han bliver lagt, og til næste morgen (somme tider med en enkelt sut i løbet af natten)

Så kender alt til det :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Rejser hun sig op?

Vi var igennem samme fase fordi mindstemanden havde lært at rejse sig, men kunne ikke finde ud af at komme ned at ligge igen. Løsningen blev en sovepose fra IKEA, som han får på som en slags jakke hver aften. Udover at holde ham varm forhindrer det ham også i at rejse sig, og nu sover vi alle meget bedre :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi var gennem det samme... Og det var også pga. krybe-kravle osv..... Det var pisse hårdt mens det stod på, og det varede ca. 1 1/2 - 2 måneder......

Da det endelig gik over, fik vi dog et meget nemt sovebarn tilbage, og nu sover han ca 10 min efter han bliver lagt, og til næste morgen (somme tider med en enkelt sut i løbet af natten)

Så kender alt til det :kram2

Jeg kan godt huske du skrev det på et tidspunkt men tænkte ikke det var så lang tid. Men så kan jeg høre jeg bliver nødt til at væbne mig med tålmodighed og håbe det snart stopper :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Rejser hun sig op?

Vi var igennem samme fase fordi mindstemanden havde lært at rejse sig, men kunne ikke finde ud af at komme ned at ligge igen. Løsningen blev en sovepose fra IKEA, som han får på som en slags jakke hver aften. Udover at holde ham varm forhindrer det ham også i at rejse sig, og nu sover vi alle meget bedre :)

Hun vender sig og sætter sig på alle 4. Jeg har godt hørt om de det soveposer men jeg tør ikte rigtig til hende for hun er et rigtig varmt barn.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hun vender sig og sætter sig på alle 4. Jeg har godt hørt om de det soveposer men jeg tør ikte rigtig til hende for hun er et rigtig varmt barn.

Den er ikke voldsom tyk og uden ærmer. Den fra IKEA koster 100 kr og er det hele værd, syntes jeg - ellers køber jeg den gerne af dig, hvis den ikke virker :)

Mikkel bliver puttet i den med body, bluse, buks og strømper og har en perfekt temperatur. Han har tendens til at være et varmt barn, men han har endnu ikke haft det for varmt i soveposen med tøj på.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Den er ikke voldsom tyk og uden ærmer. Den fra IKEA koster 100 kr og er det hele værd, syntes jeg - ellers køber jeg den gerne af dig, hvis den ikke virker :)

Mikkel bliver puttet i den med body, bluse, buks og strømper og har en perfekt temperatur. Han har tendens til at være et varmt barn, men han har endnu ikke haft det for varmt i soveposen med tøj på.

Det kan da godt være vi skal prøve til den pris. Om ikke andet så kan vi jo give noget mindre tøj på i den :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har den sovepose til tobias men han kæmper også med at komme på alle 4 om natten i søvne.. Han vågner ikke selvom han græder når han ikke kan, men det gør jeg. Jeg er vågen af det et par gange.

Har troet det bare var alm uro men kan se at det er noget han skal igennem. Stopper de når de har lært at kravle og gå? Lige nu kravler han baglæns...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har den sovepose til tobias men han kæmper også med at komme på alle 4 om natten i søvne.. Han vågner ikke selvom han græder når han ikke kan, men det gør jeg. Jeg er vågen af det et par gange.

Har troet det bare var alm uro men kan se at det er noget han skal igennem. Stopper de når de har lært at kravle og gå? Lige nu kravler han baglæns...

Det håber jeg men jeg ved det ikke ;) Ronja har møffet fremad i 2,5-3 måned nu, og været oppe på alle 4 siden før påske hvor hun står og rokker frem og tilbage. Men hun kravler ikke og jeg tror hellere ikke hun kommer til det fordi hun kommer så godt frem på maven. Hun er inden for den sidste uge begyndt at prøve at rejse sig fra alle 4.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har den sovepose til tobias men han kæmper også med at komme på alle 4 om natten i søvne.. Han vågner ikke selvom han græder når han ikke kan, men det gør jeg. Jeg er vågen af det et par gange.

Har troet det bare var alm uro men kan se at det er noget han skal igennem. Stopper de når de har lært at kravle og gå? Lige nu kravler han baglæns...

Ville ønske jeg kunne sige ja.... Men sådan var det desværre ikke her <_< Det hele startede juleaften, og nytårsaften begyndte han at kravle..... Og så varede det der nattesjov ellers godt halvanden måned frem :rolleyes

Han begyndte også at rejse sig i sengen, og kunne kravle rundt/rejse sig i sengen i timevis før han faldt i søvn.... Og sådan fortsatte natten ellers ofte, med en til to af den slags ture. Somme tider så vi ingen anden udvej end at putte ham i barnevognen og gå en halv time, midt om natten <_<

Men på et tidspunkt fik vi nok, og lavede den regel at Marlon ikke måtte komme ud af værelset, når han først var blevet puttet, og kun ud af sengen i yderste konsekvens...... Og det hjalp faktisk på det, da han fandt ud af det ikke hjalp at blive hys. Og lige så langsomt kunne vi vende tilbage til det originale putteritual, og det tog kortere og kortere tid at få ham til at falde i søvn.... Og en dag var det ovre.

Men det krævede mange timer hvor den ene af os bare sad hos ham til han faldt til ro, og i søvn..... Og efter han fandt ro/tryghed til det, mange timer hvor man sad lige i nærheden af værelset og gik ind og gav sut og lagde ham ned 100 gange...... Så 95 gange.... Og til sidst var det nok at putte én gang :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det lyder som en hård omgang troldemor. Jeg må jo se hvad der sker.. I nat har jeg kun været vågen engang.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det lyder hårdt Lone :(

Tror måske også det er begyndt herhjemme. Theo lærte at sætte sig op selv, da vi var på ferie og nu sætter han sig op KONSTANT - også i sengen.

I nat var jeg oppe mange gange, fordi han var kommet om på maven eller havde sat sig op. Heldigvis stopper han med at græde, når han ser mig og jeg kan godt lægge ham ned igen uden problemer. Så jeg har desværre ikke lige nogle guldkorn til hvad du kan gøre, når Ronja bliver så ulykkelig :unsure

Men det lader jo åbenbart til at det er meget normalt <_< Det må man så trøste sig med :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ville ønske jeg kunne sige ja.... Men sådan var det desværre ikke her <_< Det hele startede juleaften, og nytårsaften begyndte han at kravle..... Og så varede det der nattesjov ellers godt halvanden måned frem :rolleyes

Han begyndte også at rejse sig i sengen, og kunne kravle rundt/rejse sig i sengen i timevis før han faldt i søvn.... Og sådan fortsatte natten ellers ofte, med en til to af den slags ture. Somme tider så vi ingen anden udvej end at putte ham i barnevognen og gå en halv time, midt om natten <_<

Men på et tidspunkt fik vi nok, og lavede den regel at Marlon ikke måtte komme ud af værelset, når han først var blevet puttet, og kun ud af sengen i yderste konsekvens...... Og det hjalp faktisk på det, da han fandt ud af det ikke hjalp at blive hys. Og lige så langsomt kunne vi vende tilbage til det originale putteritual, og det tog kortere og kortere tid at få ham til at falde i søvn.... Og en dag var det ovre.

Men det krævede mange timer hvor den ene af os bare sad hos ham til han faldt til ro, og i søvn..... Og efter han fandt ro/tryghed til det, mange timer hvor man sad lige i nærheden af værelset og gik ind og gav sut og lagde ham ned 100 gange...... Så 95 gange.... Og til sidst var det nok at putte én gang :)

Hold da op det lyder hårdt :( Jeg har også overvejet den med at vi tager hende ind til os måske ikke er det smarteste. Jeg tror vi skal til at gøre som jer og lade hende blive i værelset når hun først er puttet. Jeg kan mærke det allerede har hjulpet når vi putter om aftenen men så er det i løbet af natten problemerne er.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det lyder hårdt Lone :(

Tror måske også det er begyndt herhjemme. Theo lærte at sætte sig op selv, da vi var på ferie og nu sætter han sig op KONSTANT - også i sengen.

I nat var jeg oppe mange gange, fordi han var kommet om på maven eller havde sat sig op. Heldigvis stopper han med at græde, når han ser mig og jeg kan godt lægge ham ned igen uden problemer. Så jeg har desværre ikke lige nogle guldkorn til hvad du kan gøre, når Ronja bliver så ulykkelig :unsure

Men det lader jo åbenbart til at det er meget normalt <_< Det må man så trøste sig med :rolleyes

Det er rigtig hårdt fordi jeg også lige var begyndt at se frem til at nu kunne jeg måske få noget mere sammenhængende søvn når amningen var væk. Men nej <_<

Skønt han har lært at sætte sig op :glad selvom det åbenbart også giver bagslag :(

Jeg ved hellere ikke hvad vi kan gøre når hun bliver ked andet end at være der og nusse og trøste. Det lyder til det er det der er vejen frem.

Men ja jeg er også "glad" for at høre det ikke er helt unormalt det der foregår :) må bare bide tænderne sammen og håbe det går hurtigt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tror nøglen er at man er enormt konsekvent..... Vælg en vej/metode og hold ved den! De bliver bare mere forvirrede ved at man forsøger 100 forskellige ting.... De skal lære at selv om de pludselig kan se verden fra en ny vinkel, så er alt stadig ok, og man kan være tryg i sin seng.....

Men det tager tid, og kræver en hulens masse tålmodighed (og en skulder at græde ud ved, når den lille ikke kigger)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Puha, det lyder som om jeg har noget at glæde mig til :lolhit

TroldeMor, jeg må sige hatten af for din tålmodighed, det må godt nok være hårdt.

Herhjemme er lillepigen lige begyndt (i de sidste 4 dages tid) at sove lidt længere ad gangen om natten. Hun plejer at vågne hver 2.-3. time for at få bryst, men i nat slog hun ny rekord og sov 6 timer i streg uden at vågne :balloon aldrig har hun sovet så længe! Det var skønt - så jeg håber det er en ny rytme hun er ved at komme ind i og ikke bare noget forbigående.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Puha, det lyder som om jeg har noget at glæde mig til :lolhit

TroldeMor, jeg må sige hatten af for din tålmodighed, det må godt nok være hårdt.

Herhjemme er lillepigen lige begyndt (i de sidste 4 dages tid) at sove lidt længere ad gangen om natten. Hun plejer at vågne hver 2.-3. time for at få bryst, men i nat slog hun ny rekord og sov 6 timer i streg uden at vågne :balloon aldrig har hun sovet så længe! Det var skønt - så jeg håber det er en ny rytme hun er ved at komme ind i og ikke bare noget forbigående.

Jeg krydser fingre for dig :)

Jeg kan så komme med skræmmebilledet med at ronja kun 3-4 gange i sit liv har sovet 6-7 timer i træk. Men jeg håber for dig at det ikke bliver sådan for dig.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åhhhhh nej! :unsure

Så er det nok også det Kristine har gang i... i nogen dage nu. Jeg håbede på, at det var en kombination af tigerspring og sygdom :unsure

Hun sætter sig også op eller sætter sig i kravle-stilling, og så vil hun bare ikke sove :( Hun er også begyndt at rejse sig op nu...

Når jeg lægger hende ned igen, går der ikke mange sekunder, før hun har vendt sig om eller er kommet op at sidde. Det starter allerede, når jeg lægger hende i seng.

Jeg krydser fingre for jer alle (og os selv), at det hurtigt er overstået igen!!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER