ki schou

Børns hukommelse

11 indlæg i dette emne

Jeg undres nogle gange over, hvad Leo kan huske.

Eksempel: Sidste efterår i september fik Leo en invitation til en fødselsdag hos en af nabo drengene.

Drengen kom ind og afleverede den, mens Leo var i bad en aften.

Nå men så her forleden dag finder Leo invitationen mellem sæderne i vores bil.

Og så siger han: Den er fra Villum - jeg fik den mens jeg var i bad.

Hvordan hulan kan han huske, at han sad i badekarret da Villum var inde og aflevere den for 7 måneder siden? :blink

Jeg undres faktisk tit over, at han husker ting som vi måske har sagt forbipasserende for længe siden, og pludselig snakker han om det, som om det var i går vi havde snakket om det.

Oplever I også dette med jeres børn?

Jeg tænker på, om det kan være fordi jeg synes, at han er så lille stadig, så man nok ikke kan huske nogenting?

Altså at jeg gør ham mindre end han er - hvis I kan følge mig?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Ja man kan undres... Men jeg læste at allerede som 3 måneder gamle kan babyer huske 4 uger tilbage, ret vildt at tænke på..

Men lyder da vildt med lille leo, den må have betydet en del den invitation :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sådan gør nadja også.. det helt vildt så mange måneder, ja op til år hun kan huske..

den ene dag snakkede vi om hun har også ligget inde i mors mave ligesom baby, og så kigger hun bare på os og siger "det kan mig ikke huske" så så langt tilbage kan de ikke huske :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sådan gør nadja også.. det helt vildt så mange måneder, ja op til år hun kan huske..

den ene dag snakkede vi om hun har også ligget inde i mors mave ligesom baby, og så kigger hun bare på os og siger "det kan mig ikke huske" så så langt tilbage kan de ikke huske :)

ej det ville også have været scary, hvis hun kunne huske det :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kan huske da jeg til min lillebrors 3 års fødselsdag, lovede ham at vi skulle bygge en snemand, til jul..

Han har fødselsdag i juli... I december, kom han og huskede mig på at jeg havde lovet vi skulle lave en snemand <_<

Synes alligevel også det er god hukommelse.. JEG havde glemt det i hvert fald!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

August husker også de særeste ting, vi skal til amorfars fødselsdag i Givskud løve park og min svigerind spørg mig noget om en legeplads. Og så siger han husk lige regnbukserne for mine bukser blev så våde at jeg næsten tissede i bukserne :unsure :unsure Og ndre gange kan an ikke huske 10 sekunder tilbage :lolhit

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg undres også tit.

Frida var i januar i gæstedagpleje hos Lis og den sidste dag lavede hun et armbånd. Hun var meget stolt og som en pyntesyg lille dame har hun en del af den slags, så armbåndet røg i 'smykkeskufffen'.

Her til morgen finder hun armbåndet frem og udbryder: Lis!

Selvom det er 3½ måned siden hun lavede det og ikke har set eller snakket om det siden, kan hun huske hvor hun lavede det :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes det er rigtig cool at de har så god en hukommelse.

Og ja en gang imellem så glipper den, fx er Leo ikke så god til at huske, at vi nogen gange har indgået en aftale for 10 min siden om, at han kan bytte sin godnathistorie til 10 min. tegnefilm :lolhit

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det gør Josefine også, vi taler tit om hvor skørt det er det hun kan huske :)

fx kan hun huske alle hendes hårspænder, hvilke hun har fået af farmor, bedstemor og hvilke mor har købt.. det skal siges at hun har mange hårspænder :lolhit

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vores store datter på snart 6 år kan også huske ting fra da hun var 2-3 år :o :o

I sommeren 2009 fik hun dåse flåede tomater ned over hendes lilletå, så det blødte :( Det husker hun tydeligt stadigvæk og nævner det sommetider og hun kan huske nogle af de gaver hun fik til jul samme år og hvem hun fik dem af :o Så jeg synes virkelig også det er vildt til tider..

Til gengæld glemmer hun meget ofte, at rydde op på hendes værelse :P :P :P

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vores store datter på snart 6 år kan også huske ting fra da hun var 2-3 år :o :o

I sommeren 2009 fik hun dåse flåede tomater ned over hendes lilletå, så det blødte :( Det husker hun tydeligt stadigvæk og nævner det sommetider og hun kan huske nogle af de gaver hun fik til jul samme år og hvem hun fik dem af :o Så jeg synes virkelig også det er vildt til tider..

Til gengæld glemmer hun meget ofte, at rydde op på hendes værelse :P :P :P

Den med værelset sker sørme også tit her :balloons

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER