kirk85

Hvornår planlægger i at fortælle nyheden på jobbet?

10 indlæg i dette emne

Hej,

Er lidt nysgerri - hvornår planlægger i andre at fortælle nyheden på arbejdet?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Nu er jeg ikke gravid, men umiddelbart vill jeg gøre det efter nakkefold medmindre jeg ligger meget syg eller har andre komplikationer..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu er jeg studerende, så slipper for at skulle fortælle det :lolhit

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Og jeg er stadig på barsel... lol. Men før det var jeg nyuddannet arbejdsløs og jeg kan se at der nok bliver gode 3 måender fra slutningen på min barsel til starten på min nye barsel hvis jeg kan få lagt al den ferie jeg håber jeg har ret til osv i slutningen af barslen. Spørgsmålet bliver så bare om det bliver 3 måender i arbejdsløshedskøen eller om jeg har så mange gener at jeg skal sygemeldes så snart min barsel osv er slut. Sidst blev jeg jo sygemeldt ret tidligt så regner det bestemt ikke for utænkeligt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har faktisk fortalt det. Det var nu ikke min mening, men jeg havde mus-samtale og min chef begyndte at tale om, at jeg igen skulle indgå i vagtordningen. Den har jeg ellers været ude af siden jeg blev gravid første gang. Men vi har vagter af 15 timers varighed, og det kan jeg bare ikke overskue at begynde med igen, så jeg fortale ham at jeg var gravid igen.

Han blev rigtig glad på mine vegne, og jeg slipper for vagt indtil videre...

Desuden er jeg igang med at blive udredt for om jeg evt. har tuberkulose, og alle mine kollegaer har jo bare fået taget et røgnetbillede, så de kan ikke forstå hvorfor jeg skulle have taget blodprøver og gå vente 14 dage på at få svar. Så der er efterhånden nogle stykker der ved det.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej med jer,

Jeg vil så vidt muligt først sige det efter NF scanning, så vi er helt sikre på alt er ok.

Så der går lige lidt tid endnu.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har kun fortalt det til min leder. Venter lige lidt med at fortælle det til de andre. Jeg skal først til første lægeundersøgelse i næste uge. Så det bliver nok lige før eller lige efter.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det kom helt af sig selv på mit job, da jeg arbejde med børn og der brød skoldkopper ud og jeg ikke havde fået taget prøverne taget endnu...

Så jeg nåede lige at fortælle det til min leder, da jeg om formiddagen måtte gå "syg" hjem pga. skoldkoppe riciko.

Nyheden blev nok modtaget lidt blandet pga sygemeldingen og jeg kunne ikke få rykket blodprøverne frem, så jeg kunne komme tilbage til jobbet, så jeg var væk 1½ uge...

Enyway, de fleste viste oprigtig glæde over den gode nyhed og enkelte var lidt ærgelige over at jeg havde måtte sygemelde mig og mente at det måske var lidt meget at sygemelde mig, når det ikke var på min stue. (jeg mener så ikke, at bakterier går op i hvad stue de hører til på ;) ) Ved dog godt at det ikke var ondt ment og jeg var rigtig glad for mine kollegaer og arbejdsplads.

Dertil skal siges, at jeg gør meget for at det fungerer på mit job, men jeg sætter ikke mit ufødte barn i fare på nogen måde, og ville gøre det igen til enhver tid.

Men det er bare dejligt at kunne fortælle på jobbet og til venner og veninder, at man endeligt er gravid :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har fortalt dem det, der var jeg kun i 7. uge. Vil hellere være ærlig i stedet for at prøve at skjule det. Jeg har heldigvis ikke være besværet af kvalme, så det har ikke påvirket mit arbejde. Men jeg fortalte det, da de undersøgelse/scanninger man skal til undervejs, måske kan komme til at blive i arbejdstiden og på et tidspunkt kan jeg heller ikke være i mine abejdsbukser mere (er klinikassistent)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er lige på besøg :)

Min plan var at vente til efter NF. Men et par uger før fik jeg et tude anfald på vej på arb og var helt opløst i gråd - fordi jeg igen havde det dårligt og bare ikke kunne overskue det. Men det virkede bare naturligt at fortælle det der og de tog rigtig godt imod det :) det havde jeg også frygtet.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER