Barbamama

Hvor meget tøj har I selv købt indtil nu?

33 indlæg i dette emne

Jeg har efterhånden hørt (og selv tænkt!) mange gange, at vi ikke skulle købe for meget tøj, fordi man jo ofte får tøj i gave og også kan arve noget. Men jeg synes det er SVÆRT. :whistling Jeg vil da også købe fint nyt tøj til min lille baby :kuller Og jeg synes faktisk også det er svært at greje hvor meget "for meget" er. :unsure Det er jo irriterende at have mere tøj end bebsen når at bruge, men man kunne også risikere at få et mega gylpebarn, der også skider udenfor og at man ikke rigtig føler at man har overskud til at gå ud og købe en halv ekstra garderobe... Og så kan jeg bare bedst lide at have tingene på plads TIDLIGT, så den der med "man kan også købe bagefter" holder ikke helt for mig :rolleyes

Anyway, jeg tænkte, at det kunne være sjovt at høre, hvor meget tøj I andre har købt SELV? Vi er jo ca. lige langt i graviditeten, så det kunne være sjovt at se i forhold til andre, om man egentlig er gået så meget amok :)

Jeg ved selvfølgelig godt, at der er nogle ting, der påvirker - såsom om det er ens første barn, om man allerede har fået (eller ved at man får) en hel masse i arv/gave, og måske andre ting. Det må I meget gerne fortælle om også.

Men ellers, så kunne jeg godt tænke mig at vide, hvor meget tøj I SELV har købt til jeres baby på nuværende tidspunkt? :)

Edit: Hvis I har overblik over det og vil fortælle, så må I også meget gerne fortælle, hvor mange penge I har brugt på tøj indtil nu :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Synes også det er svært at finde ud af hvor meget tøj er der er nok. Indtil videre har jeg stortset købt det meste selv. Min søster har været rigtig god til at ringe når hun er komet forbi super tilbud på bodyer, natdragter mv. Og har også fået lidt af hende :) Vi må gerne låne Felix tøj, men jeg er bare så meget i tvivl om jeg kan få mig til det. Hvad nu hvis vi ikke kan få det rent igen. Ville være så led ved det...

Vil også helst have skabet fyldt med tøj inden han kommer. For jeg skal jo have proppet baby og barnevogn i bilen, for at købe tøj til ham. Skal jo enten til Skive eller Viborg for at komme i en babytøjsbutik.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg var faktisk lige igår, henne ved svigermor og hive Victorias babytøj frem.

Så jeg kunne se hvor meget vi har til den lille nye :loveshower

Vi har i størrelse 56 & 62:

17 kortærmede bodyer

32 langærmede bodyer

7 jogging/velour bukser, 3 med tilhørende trøje til

5 par andre bukser

12 natdragter

5 sparkedragter

12 langærmede t-shirts

6 kortærmede t-shirts

4 kjoler

6 strømpebukser

MANGE strømper

6 små huer

2 fleecetrøjer

Øhm... Bum bum. Tror umiddelbart at det var det.

Så vi har rigeligt!

MEN derfor skal jeg stadig have noget nyt.

Når jeg ser noget sødt, køber jeg det. Lillesøster skal også have nyt, fint tøj... :loveshower

Og jeg skal uden tvivl slev købe noget - det er jo en del af hyggen ved at vente sig :badgirl

Da vi har så meget i forvejen, har jeg indtil videre kun købt:

2 bodyer

1 jogging/velour sæt

Jeg skal finde et hjemrejse sæt til hende, ligesom Vicotorias sæt ikke går i arv. Det er hendes og skal gemmes. Min mand har stadig den sparkedragt han kom hjem fra sygehuset i :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har selv været i skabet og tælle:

Det er lidt svært at lave en egentlig fordeling men altså:

Samlede sæt:

3 sæt med bukser og bluse (str 62)

3 sæt med veloursparkedragter + body (2 str 56 og 1 str 50)

1 sæt med body, bluse, bukser og bøllehat (str 56)

1 sæt med bluse, bukser og savlesmæk (str 56)

1 sæt med body og korte overalls (str 56)

2 sommerdragter med hue (str 56)

I alt 11 sæt, fordelt over 1 sæt i str 50, 7 sæt i str 56, 3 sæt i str 62)

Overtøj:

1 fleecejakke (str 62)

1 sommerjakke (str 56)

Løse tøjdele:

2 par bukser (str 56)

1 bluse (str 68)

Tilbehør:

11 bodyer (5 str 50 og 6 str 56, tror jeg nok)

19 par strømper (jeg kan ikke rigtig bedømme størrelserne fra hinanden, men nogle er 10/12, nogle er 13/15 og 1 par hedder str 62)

1 par futter (str 13/15, tror jeg nok?)

3 hagesmække (ved ikke helt om det tæller som tøj, men nu skriver jeg det med :P)

1 savlesmæk

Nattøj:

2 sæt nattøj med bluse og bukser (str 50 og str 56)

Og det er så både det som jeg har købt og som min mand har købt :)

Vi har arvet en pæn portion. Ikke noget voldsomt, men pæne ting. Der er nogle sæt i str 62, nogle enkelte dele i str 68, en t-shirt i str 56, 3 par strømper, en del huer, og vel omkring 4-5 bodyer. Jeg tror vi fik denne portion halvvejs inde i vores egne "køb".

Vi har fået (synes jeg) ret meget tøj. Vi har fået et sæt tøj i str 50, et par sæt i str 56, nogle bodyer i str 56, og så har vi fået nogle bodyer og sæt tøj i str 68 og 74 - altså størrelser, som vi stort set ikke har købt noget af selv :)

Det er - som jeg vist også har nævnt - vores første barn, så det er muligvis præget af at det er første gang jeg "slår mig løs" :blush og af at jeg ikke ved, hvad behovet er, og at jeg ikke GIDER at mangle. :P Jeg tror vi får mere, men ikke voldsomt meget mere - jeg "regner" ikke med at der kommer noget før barselsgaver, og vi har ikke en kæmpe familie, så regner ikke med at det er voldsomt :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg var faktisk lige igår, henne ved svigermor og hive Victorias babytøj frem.

Så jeg kunne se hvor meget vi har til den lille nye :loveshower

Vi har i størrelse 56 & 62:

17 kortærmede bodyer

32 langærmede bodyer

7 jogging/velour bukser, 3 med tilhørende trøje til

5 par andre bukser

12 natdragter

5 sparkedragter

12 langærmede t-shirts

6 kortærmede t-shirts

4 kjoler

6 strømpebukser

MANGE strømper

6 små huer

2 fleecetrøjer

Øhm... Bum bum. Tror umiddelbart at det var det.

Så vi har rigeligt!

MEN derfor skal jeg stadig have noget nyt.

Når jeg ser noget sødt, køber jeg det. Lillesøster skal også have nyt, fint tøj... :loveshower

Og jeg skal uden tvivl slev købe noget - det er jo en del af hyggen ved at vente sig :badgirl

Da vi har så meget i forvejen, har jeg indtil videre kun købt:

2 bodyer

1 jogging/velour sæt

Jeg skal finde et hjemrejse sæt til hende, ligesom Vicotorias sæt ikke går i arv. Det er hendes og skal gemmes. Min mand har stadig den sparkedragt han kom hjem fra sygehuset i :loveshower

Hvor fint :kuller

Og hvor er I gode til at holde jer i skindet med ikke at købe for meget :respekt

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes de ting, vi har købt ser ud af meget, når det er på skrift, men jeg synes bare ikke at det ser ud af ret meget i klædeskabet :unsure Har I andre det også sådan? :unsure

Det hænger nok også sammen med, at vi er kommet til at købe ret meget sommertøj (korte ærmer og ben)... Og vi FÅR jo også en sommerbebs. Men der kan jo også være køligt i den danske sommer. Så jeg kan egentlig godt føle at vi stadig godt kunne bruge mere tøj...

En del af vores tøj er også str 62 eller større... Har faktisk ikke ret meget i str 50 (synes jeg selv i hvert fald...)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

På besøg fra august :whistling

Hold da op hvor har i meget. Tror lige jeg skal søge lidt rundt for at se hvad jeg har behov for - for umiddelbart er jeg da vildt bagud :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

På besøg fra august :whistling

Hold da op hvor har i meget. Tror lige jeg skal søge lidt rundt for at se hvad jeg har behov for - for umiddelbart er jeg da vildt bagud :unsure

Eller også er du bare bedre til at styre dig :P

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tror det er fordi jeg ikke har noget at arve. Så bliver jeg bare en smule nærig :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg regner med vi får Marlons babytøj ned fra loftet i weekenden, så skal jeg nok lige komme med en status :) Men altså jeg har da også været i gang med at købe igen, selv om vi får en lillebror som kan arve Marlons.... Det er bare dejligt at købe babytøj, derfor ;)

Jeg kan huske jeg var rigtig træt af vi havde investeret i så mange tøj-sæt og bluser..... For Marlon brugte slet ikke bluser :rolleyes

Han brugte (og bruger stadig) kun en langærmet body, og så bukser på til, og så heldragter (som nyfødt brugte han dragter i dagtimerne, og senere hen kun som nattøj) I sommers var det ofte bare en sommerdragt, eller en kortærmet body uden andet, på varme dage.

Hvis han har en bluse på, er det altid sådan én med lynlås eller en cardigan.... Og det er mest lige i bilen og sådan, eller når han er ude og sove.

Bluser er bare besværlige i mit hoved, og jeg elsker når han ikke "skiller på midten"...... så vi havde mange fine bluser, som bare lå og gloede i skabet, og nu er de solgt videre, for vi kommer ikke til at bruge dem til lillebror heller....

Men det er jo en personlig sag.... Og det er nok ikke alle der har det som mig med bluser :P

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg regner med vi får Marlons babytøj ned fra loftet i weekenden, så skal jeg nok lige komme med en status :) Men altså jeg har da også været i gang med at købe igen, selv om vi får en lillebror som kan arve Marlons.... Det er bare dejligt at købe babytøj, derfor ;)

Jeg kan huske jeg var rigtig træt af vi havde investeret i så mange tøj-sæt og bluser..... For Marlon brugte slet ikke bluser :rolleyes

Han brugte (og bruger stadig) kun en langærmet body, og så bukser på til, og så heldragter (som nyfødt brugte han dragter i dagtimerne, og senere hen kun som nattøj) I sommers var det ofte bare en sommerdragt, eller en kortærmet body uden andet, på varme dage.

Hvis han har en bluse på, er det altid sådan én med lynlås eller en cardigan.... Og det er mest lige i bilen og sådan, eller når han er ude og sove.

Bluser er bare besværlige i mit hoved, og jeg elsker når han ikke "skiller på midten"...... så vi havde mange fine bluser, som bare lå og gloede i skabet, og nu er de solgt videre, for vi kommer ikke til at bruge dem til lillebror heller....

Men det er jo en personlig sag.... Og det er nok ikke alle der har det som mig med bluser :P

Uh uh uh! Min tanke med tråden var netop, hvad man havde købt til sin baby (som vi er gravide med nu) og ikke, hvad der var arvet/fået ;) Så jeg fisker efter, hvad I selv har købt til lillebror (eller - hvis du kan huske det - evt hvor meget I selv købte til Marlon inden fødslen), ikke hvor meget tøj I har til ham inkl arvet fra storebror og sådan :) (Ikke at du ikke må fortælle :kram2 Men tanken gik på at høre om andres "købelyst" :P)

Jeg kan godt følge det med at de skiller på midten... :unsure Tror jeg bliver fan af sparkedragter med bodyer til. Synes også det ser så sødt og blødt ud :7himmel Men kan altså alligevel ikke dy mig for også at ville have nogle bukse/bluse-sæt :lolhit

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Synes også det er svært at finde ud af hvor meget tøj er der er nok. Indtil videre har jeg stortset købt det meste selv. Min søster har været rigtig god til at ringe når hun er komet forbi super tilbud på bodyer, natdragter mv. Og har også fået lidt af hende :) Vi må gerne låne Felix tøj, men jeg er bare så meget i tvivl om jeg kan få mig til det. Hvad nu hvis vi ikke kan få det rent igen. Ville være så led ved det...

Vil også helst have skabet fyldt med tøj inden han kommer. For jeg skal jo have proppet baby og barnevogn i bilen, for at købe tøj til ham. Skal jo enten til Skive eller Viborg for at komme i en babytøjsbutik.

Har du overblik over, hvor meget I har købt? :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har aaaaalt for meget tøj :whistling

Har lagt str 56 på plads, også det mindste 62..

Jeg kan ikke greje hvor meget vi selv har købt, og hvad vi har fået dog - det er kun enkelte dele jeg ved "hvor kommer fra" :whistling

Vi har to store skuffer stoppet med tøj.... :rolleyes

Og mangler stadigvæk alt det store i 62.. Det tæller ikke med jo :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Uh uh uh! Min tanke med tråden var netop, hvad man havde købt til sin baby (som vi er gravide med nu) og ikke, hvad der var arvet/fået ;) Så jeg fisker efter, hvad I selv har købt til lillebror (eller - hvis du kan huske det - evt hvor meget I selv købte til Marlon inden fødslen), ikke hvor meget tøj I har til ham inkl arvet fra storebror og sådan :) (Ikke at du ikke må fortælle :kram2 Men tanken gik på at høre om andres "købelyst" :P)

Jeg kan godt følge det med at de skiller på midten... :unsure Tror jeg bliver fan af sparkedragter med bodyer til. Synes også det ser så sødt og blødt ud :7himmel Men kan altså alligevel ikke dy mig for også at ville have nogle bukse/bluse-sæt :lolhit

Jamen, min købelyst er jo også baseret lidt på hvor meget vi vil bruge fra Marlon..... Og de stykker tøj vi genbruger fra ham, trækker jeg bare fra "i den anden ende" hvis du forstår?

Så den samlede mængde tøj bliver som jeg ville have købt hvis han var den første :)

Hvis jeg bare skriver hvad jeg køber denne gang, er det jo lidt misvisende i forhold til at give et billede af hvor meget tøj baby skal bruge ;)

Vi har aldrig arvet tøj fra nogen, og fik kun få stykker tøj i barselsgave.... Så det forstyrrer ikke regnskabet :)

Men hvis du heller vil, kan jeg godt skrive hvor meget vi har købt denne gang i stedet :)

- og bodyer med sparkedragt over ER vildt sødt..... Men desværre også meget varmt :whistling

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

For mig tæller "arvetøj" (fra andre end Marlon) og gaver ikke med..... For det er jo ikke noget man kan regne med eller vide noget om.....

Så derfor kommer lillebror til at have en hel garderobe klar helt selv inden fødslen. (bestående af de stykker tøj jeg shopper i butikker, og de stykker jeg "shopper" fra Marlon)......

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har købt for cirka 1000 kr tøj - men det meste er brugt.

Fra helt nyt, har vi kun selv købt 2 ting.. Ellers har vi købt brugt :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jamen, min købelyst er jo også baseret lidt på hvor meget vi vil bruge fra Marlon..... Og de stykker tøj vi genbruger fra ham, trækker jeg bare fra "i den anden ende" hvis du forstår?

Så den samlede mængde tøj bliver som jeg ville have købt hvis han var den første :)

Hvis jeg bare skriver hvad jeg køber denne gang, er det jo lidt misvisende i forhold til at give et billede af hvor meget tøj baby skal bruge ;)

Vi har aldrig arvet tøj fra nogen, og fik kun få stykker tøj i barselsgave.... Så det forstyrrer ikke regnskabet :)

Men hvis du heller vil, kan jeg godt skrive hvor meget vi har købt denne gang i stedet :)

- og bodyer med sparkedragt over ER vildt sødt..... Men desværre også meget varmt :whistling

Hehehe, jeg forstår absolut :) Men jeg ville ikke have et billede af hvor meget tøj baby skal bruge (det har jeg vist oprettet en anden tråd om :whistling ) Jeg ville have et billede af, om andre var lige så dårlige som mig til at styre sig med at købe :lolhit Og ja, det er selvfølgelig påvirket af, hvad man har i forvejen, så derfor er det bestemt relevant "bonusinfo" at vide, hvad man har i forvejen :)

Men det jeg er nysgerrig på, er hvor meget der liiiiiige smutter med ned i indkøbskurven i løbet af ens graviditet :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har købt for cirka 1000 kr tøj - men det meste er brugt.

Fra helt nyt, har vi kun selv købt 2 ting.. Ellers har vi købt brugt :)

GOD idé at sætte kr og ører på ;) Det giver også lidt et indblik i, hvor god man er til at styre sig :P Jeg har tilføjet i startindlægget, at man meget gerne må skrive det på også, hvis man har lyst :)

Jeg har lige kigget i budgettet. Vi har brugt lige knap 3000 på tøj :o :blush De 51 af dem er på brugt tøj, så det har vi ikke været så gode til :rolleyes :whistling

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jamen det er hurtigt overstået...... For har forsøgt at lægge bånd på mig selv fordi vi reelt ikke ved hvor meget vi mangler (hvis vi mangler noget) :whistling

Jeg har hevet følgende ned fra hylderne denne gang (indtil videre):

3 sommerdragter

3 heldragter

2 par bukser

3 kortærmede bodyer

1 langærmet body

2 huer

;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har faktisk kun købt et sæt fra H&M til bebs, til ca. 170 kr mener jeg.

Vi kender ikke kønnet, men jeg vil ikke købe en masse hvid/neutral tøj inden. Jeg ved nemlig med mig selv, at når først den lille er født, vil jeg gerne give ham/hende tøj på i de farver, som er lidt mere kønsbestemt.

Vil gerne undgå, at folk fx siger "nnneeeeejjjjj hvor er hun sød", og så er det en dreng. <_<

Men noget nyt tøj skal h*n da have.

Ud over det har vi jo også noget i gemmerne fra Johanne.

Så vi har masser af tøj hvis det bliver en pige og ingenting hvis det bliver en dreng.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Uhhh, jeg fornemmer at jeg er en af dem, der har været dårligst til at holde hovedet koldt og kontrollere mig :blush

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Uhhh, jeg fornemmer at jeg er en af dem, der har været dårligst til at holde hovedet koldt og kontrollere mig :blush

Jeg giver din mand skylden.. Hormoner osv.. ;) Han BURDE have ladet være at tage dig med i nærheden af babytøj :P Det er manden pligt under graviditeten :whistling

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg giver din mand skylden.. Hormoner osv.. ;) Han BURDE have ladet være at tage dig med i nærheden af babytøj :P Det er manden pligt under graviditeten :whistling

Det er bare ikke så nemt, når jeg snigløber ham og køber tøj mens jeg har fri og han er på arbejde, og han så kommer hjem til et par stoooooooore hundeøjne (og :hophop ), der står og siger "Men er den ikke søøøøøøød?" :badgirl :whistling

Men ej, for nu at være HELT fair... Da vi var i Tyskland og jeg stod med en stor klump tøj i hænderne (Ca. for knap 1000 kr), og PRØVEDE at vælge nogle stykker ud, så var det HAM, der sagde "Ved du hvad, jeg synes vi skal købe det hele". Og han HAR altså også købt noget af det. Så det er ikke kun mig :blush

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har du overblik over, hvor meget I har købt? :)

Jep, det kan du tro. Har siddet på gulvet med det hele og skrevet ned på en blok. Hver gang jeg køber, bliver det tilføjet.

STR 56:

11 kortærmede bodyer

4 langærmede bodyer

1 t-shirt

1 par cowboybukser

2 par joggindbukser

2 par joggindbukser m/fødder

2 natdragter m/fødder

1 fleecejakke

3 sparkedragter

2 korte natdragter

2 huer

1 sommersæt - t-shirt + shorts

STR 62:

10 kortærmede bodyer

4 langærmede bodyer

2 trøjer

1 sparkedragt

1 par cowboybukser

1 joggindsæt i velour (bukser+hættetrøje)

1 sæt Joha tøj (bukser+trøje)

5 natdragter m/fødder

1 heldragt

STR 68:

2 køredragter

1 langærmet body

4 natdragter m/fødder

TILBEHØR:

7 savlsmække

3 djævlehuer

1 solhat

2 par strømper 13/15

3 par strømper 14-16

Har 3 par strømper mere men kan ikke huske størrelsen

3 badeslagen

24 stofbleer (Har fået 10 af dem)

Ja lidt kontrolfreak kan jeg vist ikke komme udenom med denne liste :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Uhhh, jeg fornemmer at jeg er en af dem, der har været dårligst til at holde hovedet koldt og kontrollere mig :blush

Hehe, så vil du slet ikke vide hvor meget jeg slæbte hjem første gang (og det vil jeg faktisk heller ikke :whistling )

Så du har ikke rekorden endnu :P

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER