pukimusen

2 vener i navlestrengen

20 indlæg i dette emne

Ja vi var så til MD-scanning i dag..... det så fint til at starte med og bom så ville hun lige tjekke

- Navlestrengen og der var kun 2 vener/åre hvor der normalt skal være 3 vener/åre?? ( hun fortæller dog at det ikke nødvendigvis behøves at have betydning for noget som helst)

- Fostervand, hun syntes der måske var lige i under kanten når man tænker på jeg er 20+4.

- Babys arme og ben knolger var lidt korte og maven var lidt for lille men ikke meget.

Men alt i alt så stynes hun at jeg skulle snakke med en overlæge i morgen og evt ha lavet et fostervands prøve? Bare for at udlukke kromosom fejl.

Ingen af disse ting hun har fundet behøves ikke udmiddelbart betyde noget fortæller hun man dog skal jeg videre i systemet..?

MEN Jeg har har jo heldigvis min søde mand med, så jeg når kun lige ud af døren fra sygehuset hvor jeg så stor tuder i 2 timer...... Jeg er faktisk ikke så bekymret, men jeg bliver skug forskrækket og bange... tænk nu hvis det har betydning for noget? fortalt hende der scannet mig hele sandheden...? ja 100 vis at mærkelige tanker som man ikke kan gøre en skid ved alligevel total dumt.

Er der nogen af jer der har hørt om lige netop de her problematikker??

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

ØV, det må have været hårdt. Det betyder forhåbentlig ingen ting, men de sorte tanker og bekymringerne vil jo være der til I får vished om at alt er som det skal være...

Jeg krydser fingre og håber på at det bliver ved forskrækkelsen :goodluck

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kan sørme godt forstå du blev forskrækket :kram2

Jeg har hørt om det en del gange på mit job, og har set flere børn, hvor det umiddelbart ikke har haft nogen betydning.

Navlesnoren indeholder normalt 2 arterier og en vene, og når der kun er 2 kar, er det den ene arterie der mangler.

Det kan være associeret med misdannelser hos fosteret, specielt ift. nyrer og urinveje, så vidt jeg er orienteret. At der så er mindre forstervand kan måske yderligere pege i en retning af misdannelser, da dette ofte ses ifm nyre- og urinvejsmisdannelser eller kromosomfejl, og lad mig pointere, det kan også ses uden at betyde noget! Så det kan jo lige så nemt være fund, der intet betyder overhovedet.

Men naturligvis skal det undersøges, og er helt sikkert derfor i er blevet sendt videre.

Håber ikke jeg fik dig skræmt, det var bestemt ikke intetntionen :kram2

Sansynligheden for at barnet intet fejler er trods alt stadig den langt største.

Mon ikke du kan finde mere info på nettet ved at goggle fx single umbilical arterie?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Øv for en tur men som jordmoderen siger er det bare for en sikkerheds skyld.

Men vil lige sige at jeg mener at have læst i en anden tråd herinde at to vener måske kan være noget omkring hjertet. Prøv at søge på eksempelvis to vener, noget med hjerte mv.

Håber alt er som det skal være. Kæmpe kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:kram :kram :kram :kram :kram :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja vi var så til MD-scanning i dag..... det så fint til at starte med og bom så ville hun lige tjekke

- Navlestrengen og der var kun 2 vener/åre hvor der normalt skal være 3 vener/åre?? ( hun fortæller dog at det ikke nødvendigvis behøves at have betydning for noget som helst)

- Fostervand, hun syntes der måske var lige i under kanten når man tænker på jeg er 20+4.

- Babys arme og ben knolger var lidt korte og maven var lidt for lille men ikke meget.

Men alt i alt så stynes hun at jeg skulle snakke med en overlæge i morgen og evt ha lavet et fostervands prøve? Bare for at udlukke kromosom fejl.

Ingen af disse ting hun har fundet behøves ikke udmiddelbart betyde noget fortæller hun man dog skal jeg videre i systemet..?

MEN Jeg har har jo heldigvis min søde mand med, så jeg når kun lige ud af døren fra sygehuset hvor jeg så stor tuder i 2 timer...... Jeg er faktisk ikke så bekymret, men jeg bliver skug forskrækket og bange... tænk nu hvis det har betydning for noget? fortalt hende der scannet mig hele sandheden...? ja 100 vis at mærkelige tanker som man ikke kan gøre en skid ved alligevel total dumt.

Er der nogen af jer der har hørt om lige netop de her problematikker??

:kram

Jeg havde også kun to vener i min navlesnor da min mor ventede mig, og jeg er helt normal i dag :)

Jeg håber virkelig at der intet er galt med baby, men at de måske har regnet lidt forkert med din termin, så du måske ikke er helt så langt som ventet... ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:kram

Jeg havde også kun to vener i min navlesnor da min mor ventede mig, og jeg er helt normal i dag :)

Jeg håber virkelig at der intet er galt med baby, men at de måske har regnet lidt forkert med din termin, så du måske ikke er helt så langt som ventet... ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Kære Pukimusen

Jeg har været igennem nøjagtig det samme. Vi har siden nakkefoldsscanningen gået og ventet i frygt da de mente at barnet havde en hjertefejl. Da vi så skulle forhåbenlig frikendes i tirsdag kunne hun berette at barnet havde et fint hjerte MEN kun 2 vener i navlestrengen. Jeg blev rigtig ked af det og de tilbød fostervandsprøve med det samme da der ikke var plads til at få den foretaget dagen efter. Vi takkede ja tak og fik lige 20 min til at sunde os i og så skulle det ske. Fostervandsprøven

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

...forsat... Var ikke så slem som frygtet. Vi skulle have haft svar i fredags (hvor vi iøvrigt også blev gift), men vi blev ringet op og pga. Travlhed havde de ikke nået alle prøverne og vi håber at få svar idag.

Det værste hos os har klart været frygten og VENTETIDEN. Vi har sådan brug for afklaring.

Skriv endelig hvis du har nogle spørgsmål - jeg lover ikke at Jeg kan svare. Men vil klart gøre et forsøg.

Tanker til dig!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

ja hos os har de ikke udelukket hjerte fejl 100% endnu.... og svaret på prøven skulle vi gerne få svarer idag på den første halv del af prøven...

så ja man må jo sige vi er meget samme sted...

du har helt sikkert ret det væreste er ventetiden og tankerne syntes jeg....

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

og et stort tillykke med bryllupet.... :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Håber i fik et positivt svar igår.. Ikke rart at skulle gå i uvished

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hov - jeg fik skrevet i en forkert tråd. Men jeg håber at I har fået et beroligende svar. Knus

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

svaret kom endelig i går aftes... og de første prøver var der ikke noget på.....

sikke dog en lettelse........

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

svaret kom endelig i går aftes... og de første prøver var der ikke noget på.....

sikke dog en lettelse........

Åh hvor dejligt :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Dejligt :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jubiiiii :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor dejligt :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har i fået svar på flere prøver?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER