Malene84

Pas til baby

19 indlæg i dette emne

Vi skal ud og rejse til sommer og Samuel vil være lige knapt 1 år. Han skal have et pas (eller hvad?) og på kommunens hjemmeside kan jeg kun se noget med billeder til pas til børn der er fyldt 5 år.

Hvordan fungerer det med pas til babyer?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Alle skal have eget pas - også babyer <_<

Der skal tages et billede og så skal det bestilles hos borgerservice - der skal vist medbringes dåbsattest.

Pas til børn under 2 år er gyldigt i to år og koster vist ca. 160 kr.

Læs evt. mere HER :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har lige fået lavet pas til Theo, da vi rejser på ferie snart :)

Passet skal indeholde det samme som et "voksenpas", dermed også billede (som i øvrigt skal opfylde en del krav. Få det evt. taget hos en fotohandler).

Hvis I begge har forældremyndigheden skal den ene af jer underskrive medmindre I begge møder op.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har hørt fra andre at barnet skal med på borgeservice når billedet bliver aflevet for at de kan se det er den rigtige baby :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har hørt fra andre at barnet skal med på borgeservice når billedet bliver aflevet for at de kan se det er den rigtige baby :)

Det er også rigtigt :)

Vi smækkede Theo op på disken dernede :P

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er også rigtigt :)

Vi smækkede Theo op på disken dernede :P

Hehe kan lige forestille mig det :D

Jeg kan bare huske der var en der brokkede sig fordi de blev bedt om at vække baby. Det var ikke nok at de kunne se ned i babyvognen, baby skulle være vågen <_<

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har lige fået lavet pas til Theo, da vi rejser på ferie snart :)

Passet skal indeholde det samme som et "voksenpas", dermed også billede (som i øvrigt skal opfylde en del krav. Få det evt. taget hos en fotohandler).

Hvis I begge har forældremyndigheden skal den ene af jer underskrive medmindre I begge møder op.

Passet skal ikke indeholde det samme som et voksenpas - baby skal hverken skrive under eller aflevere fingeraftryk. Er der delt forældremyndighed skal begge værger skrive under - og baby skal hel korrekt med ned på borgerservice.

Nogle borgerservice kan også tage billede, men det kan de ikke (i Vejle i hvert fald) hvis barnet er under to år.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kan anbefalde at fortælle fotografen at han skal lægge et stykke hvidt lærred på gulvet og bebs oven på. Vi fik lavet pas 6 dage efter fødsel og første forsøg på pasbilledet endte med en katastrofe da jeg røg i totterne på en gammel cigar af en kvindelig fotograf som blev ved med at sige at jeg skulle give slip på halsen. Jamen hallo, han er 6 dage han kan da ikke holde hovedet selv. Gik ud stor svendene og prøvede så en anden fotograf som bare lagde bebs på gulvet og vupti så opfyldte det alle kravene. ( havde ik lige haft overskud selv til at tænke ud af boksen) ikke at billedet ligner overhovedet men som andre skriver så er det samme krav som voksen pas bortset fra underskrift. Og det er ik nok med en forældre, der skal være en fuldmagt fra den anden hvis I ikke begge kan møde op. Ps man kan betale ekstra gebyr og få det inden for 5 dage.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Passet skal ikke indeholde det samme som et voksenpas - baby skal hverken skrive under eller aflevere fingeraftryk. Er der delt forældremyndighed skal begge værger skrive under - og baby skal hel korrekt med ned på borgerservice.

Nogle borgerservice kan også tage billede, men det kan de ikke (i Vejle i hvert fald) hvis barnet er under to år.

Jeg var ikke klar over at de også skulle bruge fingeraftryk nu. Det er længe siden mit pas blev fornyet sidst :)

Det er kun den værge, der ikke møder op, der skal skrive under.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hehe kan lige forestille mig det :D

Jeg kan bare huske der var en der brokkede sig fordi de blev bedt om at vække baby. Det var ikke nok at de kunne se ned i babyvognen, baby skulle være vågen <_<

Her var de heldigvis mere large, hun kiggede bare ned i barnevognen.. Så havde slet ikke Silje oppe selvom hun sov.

Jeg fik taget billedet ved en fotograf og skulle der "sætte" silje på en stol og så holde hovedet med et par fingre bagpå, det ser bare så mega sjovt ud det pasbillede. Det trælse er jo bare at det sq er dyrere at få taget billede end at få lavet passet :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg satte Kristine på disken :whistling

Jeg synes iøvrigt, det er lidt mrosomt, at barnets højde bliver skrevet i passet :D Da vi fik Kristine´s pas med posten, var hun jo allerede 2 cm højere :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for svar :) hmmm øv jeg gider da ikke det fotografhejs dér...men det kunne da godt tyde på det er det vi skal så.

Pyh vi skal alle tre have nyt pas, så det blir en ordentlig omgang med billeder og underskrifter osv. og ikke mindst lidt af en udskrivning (godt svigerne betaler rejsen :whistling :D )

Det kommer da nok til at tage lidt tid, men jeg håber da vi kan nå det hele i dag, så det kan blive overstået.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for svar :) hmmm øv jeg gider da ikke det fotografhejs dér...men det kunne da godt tyde på det er det vi skal så.

Pyh vi skal alle tre have nyt pas, så det blir en ordentlig omgang med billeder og underskrifter osv. og ikke mindst lidt af en udskrivning (godt svigerne betaler rejsen :whistling :D )

Det kommer da nok til at tage lidt tid, men jeg håber da vi kan nå det hele i dag, så det kan blive overstået.

Jeg tog selv Theos billede. Jeg havde læst kravene på nettet inden og billedet blev godkendt :)

Så det kostede altså ingenting :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hmm mon jeg kan tage sådan et billede selv?

Nå jeg fandt så lige ud af at mit pas først udløber i 2015...men hvis der skal fingeraftryk i kan det være der stadig skal gøres et eller andet...spørger på Borgerservice.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

On 16/4/2012 at 1:00 PM, Malene84 said:

Hmm mon jeg kan tage sådan et billede selv?

Nå jeg fandt så lige ud af at mit pas først udløber i 2015...men hvis der skal fingeraftryk i kan det være der stadig skal gøres et eller andet...spørger på Borgerservice.

 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Der er et link til billedkravene her og her :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Om det er nødvendigt med fingreaftryk kommer an på hvor i verden I skal hen.

F.eks. er det et krav for at komme til USA, at man har biometriske oplysninger i sit Pas.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

De er ikke helt sø strikse med baby fotos i passet som med voksenpasset, det sagde de til mig, da vi fik lavet pas første gang til den store.

På nogle kommuners hjemmeside kan man lave en online ansøgning om og fornyelse af pas samt betale, så det eneste man skal er at dukke op i borgerservice og skrive under.

Jeg tror nok det kan gøres via www.borger.dk

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi var nede og få lavet pas i går :)

Vi tog den hurtige og nemmeste løsning og fik fotograferet Samuel (og hans far) i Expert. Fotografen måtte tage billederne af 2 omgange fordi de første blev for mørke. Er nu glad for jeg ikke kastede mig ud i at prøve selv, hun virkede bedre til at fange hans opmærksomhed og billederne blev gode. Han har ikke lukke mund på nogen af dem, men i Borgerservice blev de også godkendt, så det gik ret nemt :)

Mit pas udløber først i 2015 og jeg behøvede ikke få fingeraftryk i. Uanset hvad var det billigere at få taget billeder i expert end hos Borgerservice og så har vi også 15 billeder af Samuel i pasfotostr. nu, så det er da meget hyggeligt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER