Nitzen1987

Forråd til fryseren

21 indlæg i dette emne

Manden og jeg har planer om, at vi skal have lavet noget lidt sommerligt mad, der skal fryses ned, så vi har noget nem mad i fryseren i starten... Lavger I også nem frysemad - og i så fald, hvad laver I?

Tænker at vi her kan lave en liste over forslag til fryseegnet sommermad :)

  • Frikadeller (små/store)
  • Tærter
  • Færdigstegt kyllingebryst til salat
  • Lasagne
  • Pitabrød
  • Kødsovs
  • Pizza

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg har jo en restaurant i baghaven laugh.gif

Vi vil aldrig staa uden maaltider til hverken morgen, frokost eller aften, fordi vi har restauranten. Men altsaa jo, jeg laver faktisk forraad til fryseren, for (m)agter ikke at skulle ud af doeren, hver gang jeg er sulten og vi spiser ogsaa herhjemme.

Min fryser er jeg ved at putte foelgende i:

Speltboller

Burgerboller

Groft rugbroedsfranskbroed

Burgerboeffer formede, klar til stegning

Forkogte kartoffeltrekanter til at komme i ovnen

Kyllingefiletter

Broccoli, spinat etc. renset og portionspakke og frosne baer til mine smoothies

Kunne ogsaa forestille mig:

Karrysuppe med ris

Gryderet af en art

Tomatsuppe

Saetter ellers min lid til min mand, the private Chef!

balloons.gif

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har også tænkte mig at have noget på lager - vi bliver en familie på 5 hvor 4 af os skal have noget ordentlig at spise 3 gange om dagen :-)

Men jeg tror jeg vil have følgende på lager/fryser:

Lasagne

Pastasovs

Pølser (til grillen)

Kyllingefilet

Laskefilet

Paste

Brød (boller, rugbrød)

Frikadeller

Frugt har vi atid masser af :)

Jeg har hidtil stået for al mad og indkøb herhjemme, men nu her kan jeg ikke lufte så meget mere og derfor har min søde mand været med nede og købe ind og kender derfor Rema100 som ligger 5 min herfra - meen tror nu også jeg også gerne vil "ud lidt" indimellem :-)

Endnu et plus er at begge drenge og manden blevet gode til at lave mad :loveshower og gør det gerne :-)

:smilie_oster05: :smilie_oster02:

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg går i gang her om et par uger med at lave et forråd - tænker man bliver glad for det når man har haft en hård dag/nat. Men jeg kan da også høre at familien regner med at hjælpe lidt til på den front.

Men jeg regner med at lave:

Kyllingedeller

Frikadeller

Færdigstegt kyllingebryst

Tærter

Lasagne

Kødsovs

Moussaka

Humus

Forskellige kogte bønner til salat

Grove boller

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har indtil videre fået lavet

2 x små frikadeller

3 x sammenkogt uden jævning

2 x kødsovs

Dvs. der er 2/3 x aftensmad til mig og manden af de forskellige slags :)

og så er der

1/4 bradepande kanelkage

1/2 bradepande gulerodskage

til barselsgæster :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Alle mine gode intentioner... men faar daelme ikke lavet andet end det noedvendige pt. rolleyes.gif

Har virkelig lyst til at faa bagt nogle boller og broed i det hele taget til fryseren, saa kan godt vaere surdejen skal igang imorgen!toot.gif

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Her laver manden altid maden så han syntes ikke det behøves... som han siger så skal han nok lave mad efter jeg føder også :) men han har da bagt lidt kage og boller til de første barselsgæster :loveshower( og så gør det jo ikke bedre at han er uddannet kok og elsker og lave mad )

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har altid fryseren fuld, da vi handler kød osv ind til en måned af gangen.

Dog, har vi købt et par enkelte færdigretter :whistling Generelt har vi besluttet at vi nok kører en uges tid på "junk-food" vognen, og lever af færdigretter, koldskål, suppe og rugbrødsmadder når vi kommer hjem fra sygehuset med den bette :)

Regner ikke med at have noget hjemme til barselsgæster: Det må de selv tage med :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Der er bagt boller og lidt muffins til fryseren.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Bager broed og kanelsnegle i denne weekend, goer jeg! Saet igang toot.gif

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Saa har jeg i dag bagt de gode, semigrove burgerboller med hvedemel, majsmel og grahamsmel!

Samtidig fik jeg bagt kanelsnegle efter Camilla Plums opskrift med festbolledej. Jeg loeb toer for hvedemel, saa har brugt halvanden dl grov spelt ud af de ialt 6 dl mel og kommet en smule revet citronskal i dejen - nammenam, DE er bare gode10.gif

Saa skal surdejen bare saettes til at lave grovboller i aften - det tager en dag eller to - og HVIS jeg orker det, saa laver jeg ogsaa dej til speltbroed, som kan haeve i koeleskabet natten over. Det skal haeve 8 timer paa koel og 2-3 timer udenfor og kommer valnoedder i, goer jeg wink.gif

Fik skam ogsaa lige afrimet fryseren i mellemtiden, saa den er top klar til at blive fyldt op til den foerste barselstid loveshower.gif

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Wauw hvor er du sej! Jeg sidder da og får helt dårlig samvittighed....Det eneste jeg har fået lavet er rugbrød..... :whistling Hvad med gryderetter osv, er det noget I gør det i? Og hvis ja har I da en god opskrift? God søndag aften!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg laver ikke andet end bagvaerk til fryseren og maaske lidt formede boeffer til burgere og kyllingefiletstykker, plus mine baer og spinat til smoothies. Men nu laver jeg jo stort set aldrig mad, fordi min mand er kok og svigerfamiliens hotel/restaurant ligger lige ved siden af. Ellers havde jeg helt sikkert lavet retter til at tage ud og varme op :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har ikke planer om at lave noget særligt.

Manden elsker at lave mad - men vores erfaring er, at hvis noget først havner i fryseren, er vi piv-ringe til at tø det op og varme det igen, så det ryger ofte ud efter nogle måneder (derfor er der primært is, frosne grøntsager og kartoffelskiver i vores fryser :whistling )

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vores fryser er beregnet til IS :sandie Der er ikke plads til andet...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vores fryser er beregnet til IS :sandie Der er ikke plads til andet...

:lolhit Sådan har jeg det også med vores fryser, men kæresten har kun bevilliget mig en skuffe til det :blabla

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har en meget lille fryser og der er bare ikke plads til noget i den, så jeg får ikke lavet noget til at putte i den.

Jeg tænker heller ikke det blir så svært at få det til at hænge sammen. Vi plejer at handle til en uge af gangen..godtnok plejer vi alle at være afsted, men det behøver man jo ikke.

Og da jeg skal have kejsersnit, ved vi præcis hvornår det blir og kan handle i forvejen, så er det kun selve madlavningen der skal ordnes og det plejer vi at være rigtig gode til at skiftes til...faktisk er det mest min mand der laver mad.

Så jeg er egentlig ret rolig, på trods af, at jeg synes det kunne være rart med en stor fyldt fryser. Jeg kunne også godt tænke mig, at vi havde haft plads til kage og boller til barselsgæster..men det må vi finde en anden løsning på. Det gjorde vi da også sidst.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Saa er der dej til speltboller med valnoedder, bagt paa surdej - maaske broed istedet, men det bestemmer jeg paa stedet, naar de skal formes. Der laves ogsaa dej til grovbroed med lidt froe og andet godt, som skulle vaere amme-gavnenderolleyes.gif

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:lolhit Sådan har jeg det også med vores fryser, men kæresten har kun bevilliget mig en skuffe til det :blabla

Sikke noget! Du må på med overtalelsesevnen ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har indtil videre fået lavet

2 x små frikadeller

3 x sammenkogt uden jævning

2 x kødsovs

1 x porre/skinke tærte (regner med, at der er nok til to dage)

og så er der

1/4 bradepande kanelkage

1/2 bradepande gulerodskage

1/2 kringle (som min mor har bagt) :glad

til barselsgæster :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

har fryseren fuld af pizza :D NOMNOMNOM.. og har ellers en svigermor der nok godt kan lave mad........ eller ja et begrænset udvalg af nogle retter i hvert fald <_<

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER