rusternille

Hvad kan man lave 1½ måned før termin

16 indlæg i dette emne

Hello Fellow-Preggos

Jeg spørger måske egentlig mest til dem der har prøvet at være gravide før, eller de som efterhånden er ret langt henne..

Det- drejer sig om at jeg 1½ måned før min termin er meldt til 2 sommerkurser på min skole, -de varer en uge hver og ca. fra kl.8-16 i hverdagene, -men men men meget af tiden foregår på en båd - og altså ude på vandet!

Synes i at det er helt tosset at tro at jeg måske godt kan klare det? Hvordan havde i det fysisk på det tidspunkt, tror i at i kunne holde det ud??

Jeg ved godt at alle graviditeter er forskellige, men jeg har det lidt dårligt med at optage en plads hvis det rent faktisk er helt utopisk at jeg kan klare det. Kurserne er der muligvis ikke næste år, -så jeg vil rigtig gerne tage dem i år - derfor er jeg lidt i syv-sind.. <_<

Tuuuusind tak på forhånd for jeres meninger, -også selvom de ikke er det jeg håber at høre ;)

Klem og babykram fra Pernille

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg tror bestemt ikke at det er utopisk, men jeg kan mærke med mig selv, at JEG ikke ville orke det. :blush

Jeg synes 8-16 dage er hårde allerede nu, og jeg kan kun forestille mig at det ville blive værre af hvis det var på en båd, hvor jeg kunne gå og blive riiiigtig søsyg. :puke

Men altså, der er jo også dem, der bare er fuldt ud klar på det hele helt op til fødslen, og hvem siger, at du ikke er en af dem? :)

Jeg ville melde mig til, hvis jeg var dig. Hvis du så må melde afbud, så er det jo bare ærgerligt og helt fair. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Aihh, jeg bliver traet bare ved tanken om at skulle fire dage til England for at deltage i min soesters bryllup... laugh.gif

Jeg tror det er meget individuelt. Har en veninde, som tog en bustur til Holland som hoejgravid, men jeg ville ikke goere det. 2 ugers skoleophold - og saa paa en baad... no, det tror jeg ikke, jeg ville have lyst til.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg havde gjort det, hvis det havde været i min første graviditet.. Der arbejdede jeg faktisk stadig på min termin og cyklede rundt og handlede.. whistling.gif Så mærk efter hvordan du har det og så spring ud i det hvis du kan..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg taenker faktisk omvendt at du maaske braender for det og har det rigtig fint og er mobil... Saa er der jo ikke noget i vejen for at goere det :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Meget individuelt men jeg kan da svare for mig selv.

Jeg har termin om 6 uger og 3 dage og arbejder fuld tid nu. (slutter d 23.4) Ja jeg er lidt mere træt kl 15-16 stykker men ikke noget der slider så meget at jeg har behov for at melde fra. Jeg laver så tilgengæld ikke de store planer for weekenderne og lytter til min krop.

Jeg tror jeg ville melde mig til og så se hvordan du har det 3-4 uger før kurset. Hvis du allerede der har gener ja så ved du at det nok ikke blir meget bedre og du kan overlade pladsen til en anden med god samvittighed.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja som de andre siger kommer det meget an på den enkelte :) Jeg ville sagtens kunne klare det. Gik til spinning til jeg var 41+2 og var på ture lige til det sidste, jeg syntes at det var rart at der skete en masse så man ikke blev for utålmodig... Så hvis jeg var dig ville jeg springe ud i det :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvorlangt er u henne nu og hvordan har du det

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Rent personligt så tror jeg sagtens jeg ville have haft mod på det som jeg havde det. Jeg rendte rundt og ordnede rigtig mange praktiske ting helt op til termin og efter termin. Den dag jeg gik i fødsel hvor jeg ude og shoppe. Jeg var lidt ekstra træt men ellers ok.

Men som de andre skriver skal du mærke efter hvordan du har det i din krop og hvis du på nuværende tidspunkt er mærket så skal du nok springe over, men ellers se når du kommer lidt tættere på :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

det må være meget individuelt alt efter hvordan man har det. Ved de to første kunne jeg en masse ting sidst på min graviditet.

Her ved den 3. kan jeg næsten ikke overskue nogen ting allerede nu pga. godt 20 uger med konstant kvalme.

Håber at du finder den rigtige løsning for dig.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Eeeeeeej hvor er i bare dejlige :kram

Jeg vil gøre som i siger, -beholde kursuspladserne i hvert fald den ene af dem (jeg havde meldt mig til 2 dage før jeg fandt ud af graviditeten).. -og selvfølgelig lure hvordan jeg har det.. Jeg er meget glad for at så mange af jer har skrevet at i godt kunne overkomme det -hvis det var noget i brændte for..

Jeg er 14+3 og har det super godt, -kan i hvert fald det samme som jeg plejer, og er i øvrigt meget søstærk..

-så der er da en god mulighed for at jeg kan have det godt senere i graviditeten :glad men man ved selvfølgelig aldrig..

Tuuuuuusind tusind tak for at i gad give jer tid til at svare, -jeg har nu en meget renere samvittighed med at beholde pladserne.. :yay

Kæmper mange kram og glade tanker fra mig..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Da jeg var gravid første gang og havde kort tid til termin, kunne jeg slet ikk overskue at være for langt væk hjemmefra (jdm og jeg selv mente også jeg ville føde før tid), men de sidste 14 dage, skulle jeg bare slet ikk nogle steder...

Havde rigtig mange plukveer og havde hele tiden 'fornemmelser' af en ret så forestående fødsel... NOT - gik 10 dage over!!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

NOT - gik 10 dage over!!!

:lol Hvor er det bare beviset på at man ikke kan regne med noget.. Jeg bliver heldigvis færdig med de kursuser før en måned før terminen.. :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hmm ja som de andre, så siger jeg også det er meget individuelt, hvad man kan holde til så tæt på termin. Personligt ville jeg ikke melde mig til noget, som ville bringe mig væk fra vante rammer eller langt væk fra det nærmeste sygehus, men det er nu også fordi jeg fødte en måned før tid, faktisk kun 2 dage efter jeg gik på barsel <_<

Men man kan jo aldrig vurdere hvordan man har det senere i graviditeten før man står der, så synes bestemt ikke du skal kaste noget overbords endnu og fedt, hvis du kan gennemføre kurserne :respekt

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Personligt ville jeg ikke kunne gøre det. Har været meget besværet i alle mine graviditeter(3stk). Men min søster havde det super hele hendes første graviditet og rendte rund på stiger og alt muligt. Så mærk efter hvad du tænker er muligt og ikke hvad du tænker du godt kunne tænke dig. :smilie_oster02:

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det ville jeg sagtens kunne :)

I min sidste gravidtet gik jeg først på barsel da jeg var 36+2. Indtil da arbejdede jeg fuldtid, og det var overhovedet ikke hårdt. Jeg kunne såmænd sagtens have arbejdet indtil den dag jeg fødte, hvis jeg ville :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER