Nitzen1987

Hvilket aktivitetstæppe?

23 indlæg i dette emne

Jeg regner med, at vi måske ønsker os et aktivitetstæppe til end lille fremfor at købe det, men hvilke kan I anbefale? - kender kun til Lamaze, men der er nok andre muligheder :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg har fundet frem til det fra Infantino, som jeg synes er fint med patchwork og dyr, der er prikker og moenstre. Jeg synes det virker tilpas stimulerende og roligt i farverne. Giraffen kan spille og der er spejl osv. Saa er den nemt at klappe sammen eller at flytte :-)

Jeg er ikke vild med dem i vilde farver med voldsomt mange aktiviteter. Mormor vil gerne give det til Noah, fandt jeg ud af igaar, da jeg fortalte, at jeg var ved at kigge efter et aktivitetstaeppe - hun synes ogsaa det er rigig fint loveshower.gif

Det er dette her fra Infantino

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har et fra Tiny Love, som vi (og Filippa) har været glade for. Jeg kan godt lide farverne, og at der også er aktiviteter på selve tæppet, fx en sol der kan pive, en bold der skratter etc. Da hun begyndte at rulle fjernede vi bøjlerne og tog det der hang ned, så legede hun med dem og med tæppet i noget tid. Nu er tæppet lagt væk, men Filippa leger stadig med de dyr/ting, der hang ned fra det, så det kan bruges længe :)

Det hedder Gymini Sunny Day

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har købt et legetæppe fra RikkeMai og ønsker os et stativ i træ, som vi så kan binde legetøj i - så kan man skifte lidt ud undervejs.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har MilleMax sansedyne, som vi er rigtig glade for og så har vi et stativ i træ, som vi sat sanselegetøj på fra Frank & Fischer.. :)

Sansedynen har vi brugt fra første dag til at ligge og sove på de første uger..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har MilleMax sansedyne, som vi er rigtig glade for og så har vi et stativ i træ, som vi sat sanselegetøj på fra Frank & Fischer.. :)

Sansedynen har vi brugt fra første dag til at ligge og sove på de første uger..

Den er ogsaa saa fin :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi havde to forskellige fra Tiny Love (arvet) og vi har været rigtig glade for dem begge. Jeg vil anbefale et uden høje kanter, så har du mange flere muligheder/variationer at ligge baby på, men også når baby begynder at rulle har den større bevægelsesfrihed.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

jeg har sagt ja tak til tilbuddet fra "Gyldendals børnebogklub" om en pakke med aktivitetstæppe + et stk. legetøj fra Lamaze...... gratis, imod at jeg køber to ting hos dem i løbet af det første år, jeg er medlem!

aner ikke hvordan den ser ud, så håber på det bedste! ellers må vi ud og købe et ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har et fra Bellino som er formet som et grønt får. Kan huske at Liva var rigtig glad for det

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har et fra ikea vi fandt på tilbud. Det er helt enkelt men ronja har været glad for det. Der er en lille kant på men ikke højere end at hun kan komme over den. Bøjlen kan fjernes og legetøjet kan byttes rundt :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi overvejer dette Lamaze tæppe

post-260-004560000 1332999693_thumb.png

er ikke lige vild med alle figurene på bøjlen, men de kan vel skiftes ud med andre :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi havde dette og det var jeg glad for.. hun elskede melodierne også..

Hvis vi nu får en dreng vil jeg jo gerne købe et nyt, og der tror jeg det bliver dette

Dette havde vi også fået dengang til nadja, men byttede det, kan ikke lide det pga de høje sider..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har købt det grønne får fra bellino som Vinnus også har med bøjlerne man kan sætte på; og så et fra Lamaze med en drejedims, så babyen selv kan skubbe sig rundt.

Det skulle vist være rigtig god træning for babyen, og dreje-dimsen kan så også tages væk, så det egentlig bare er et "normalt" tæppe med forskelligt sanse-fidus som lamaze plejer at lave... knitre, spejl osv...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

så kom pakken med mit aktivitetstæppe i dag! ;)

blev rimelig positiv overrasket! der var to stk. med! whistling.gif tror vist ikke at det oprindeligt var meningen, men jeg klager ikke! så er der en der kan være ved mormor+morfar eller farmor+farfar også!

der er ikke nogen bøjle på.... men det overlever jeg nok ;) ellers er den rigtig fin med en masse sansehalløj.... klokke i stoffet, knitrelyd, spejl osv. + en (2stk.) glad sol til ophæng i evt. Barnevogn fra "Lamaze"

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

så kom pakken med mit aktivitetstæppe i dag! ;)

blev rimelig positiv overrasket! der var to stk. med! whistling.gif tror vist ikke at det oprindeligt var meningen, men jeg klager ikke! så er der en der kan være ved mormor+morfar eller farmor+farfar også!

der er ikke nogen bøjle på.... men det overlever jeg nok ;) ellers er den rigtig fin med en masse sansehalløj.... klokke i stoffet, knitrelyd, spejl osv. + en (2stk.) glad sol til ophæng i evt. Barnevogn fra "Lamaze"

Det skulle vel aldrig være fra gyldendals børnebogklub :) Jeg bestilte nemlig derfra pga. aktivitetstæppet, men det var slet ikke med, heldigvis fik min søster 2 med i hendes pakke og så fik jeg bare det ene.

Man kan vel altid købe sådan et stativ, det kunne man i hvert fald da mine søstre var små, til at hænge legtøj i.

Jeg er også vildt glad for tæppet.

Min mormor havde et baby vattæppe til at ligge som jeg har fået (ikke dårligt med en mormor der var dagplejer i 28 år :D ) med små får på i sort og hvid, det er bare perfekt til at ligge på og noget større end tæppet fra lamaze så man kan evt. ligge det under så babyen kan trille lidt mere.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har arvet et fra tinylove, som ikke rigtig har været brugt. Jeg synes det er rigtig fint og uden for mange farver.

Jeg kan nok ikk lige finde et billede, da det blev købt i 2010.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det skulle vel aldrig være fra gyldendals børnebogklub :) Jeg bestilte nemlig derfra pga. aktivitetstæppet, men det var slet ikke med, heldigvis fik min søster 2 med i hendes pakke og så fik jeg bare det ene.

Man kan vel altid købe sådan et stativ, det kunne man i hvert fald da mine søstre var små, til at hænge legtøj i.

Jeg er også vildt glad for tæppet.

Min mormor havde et baby vattæppe til at ligge som jeg har fået (ikke dårligt med en mormor der var dagplejer i 28 år :D ) med små får på i sort og hvid, det er bare perfekt til at ligge på og noget større end tæppet fra lamaze så man kan evt. ligge det under så babyen kan trille lidt mere.

jo det er det nemlig..... mon de har helt styr på det, inde på deres lager?? nogen får ingen, imens andre får to! rolleyes.gif

tror godt man kan finde et stativ der kan bruges til at hænge noget legetøj i tongue.gif

tak for tip omkring evt. et større tæppe under! ;) mon ikke jeg kan finde noget i gemmerne? ellers har min mor sikkert noget hun har gemt!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har det som Camilla. Er ikke til de der vanvittige farvetemaer - jeg bliver helt ør :kuller

Vi har faktisk kigget på nøjagtig det samme fra Infantino. Men jeg er nok mest til et rigtig tykt tæppe i farver der pryder mit øje og så et træstativ med udskiftelige figurer, spilledåser, rasledimser mv.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har det som Camilla. Er ikke til de der vanvittige farvetemaer - jeg bliver helt ør :kuller

Vi har faktisk kigget på nøjagtig det samme fra Infantino. Men jeg er nok mest til et rigtig tykt tæppe i farver der pryder mit øje og så et træstativ med udskiftelige figurer, spilledåser, rasledimser mv.

Det havde jeg ogsaa overvejet, men det er mindre nemt for os at tage med frem og tilbage mellem hjem og "hjem"(hotellet)... Saa er Infantino-loesningen bare optimalloveshower.gif

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Det havde jeg ogsaa overvejet, men det er mindre nemt for os at tage med frem og tilbage mellem hjem og "hjem"(hotellet)... Saa er Infantino-loesningen bare optimalloveshower.gif

Ja det har du faktisk ret i. Havde jeg ikke tænkt på....Vi må ønske os det andet, så vi har eet at tage med også :) :tak

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Love this too - ogsaa Infantino 00000858.gif

post-2587-058014100 1333138570_thumb.jpg

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Love this too - ogsaa Infantino 00000858.gif

Ih hvor er den godt nok fin. Nu bliver jeg helt ærgelig over vi allerede har købt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER