My-Moren

Hvordan går det med jer derude?

435 indlæg i dette emne

Jeg er midt i et migræne anfald - igen :( måtte gå hjem fra arb i mandags, og er stadig hjemme :boo

Var hos lægen igår og han havde en god nyhed. Jeg må godt tage de piller jeg har til min migræne. Så gik jo straks hjem og tog en igår. har det noget bedre, men kvalmen, opkast og svimmelheden tager den ikke. Men det gør det lidt mere udholdeligt. Men jeg HADER at skulle være sygemeldt pga hovedpine!!

Eller har jeg lige afsluttet pecilinkur for blærerbetændelse.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Dejligt at høre og sammenligne med alle jer andres graviditeter! Det er så svært at vide, hvad der er "normalt" eller ej, når det er første gang!

Jeg har nu ikke kastet op i en hel uge og håber så meget det fortsætter!! Nu er jeg bare nødt til at spise hele tiden, så jeg ikke får det underligt. :mam

Jeg tisser KONSTANT, men er ellers glad over den lille bule der er ved at komme. Er også ret sikker på, at jeg har mærket liv, men glæder mig til det bliver mere!

Er endelig begyndt at nyde at være gravid, så nu skal resten af tiden bare forløbe uden problemer :)

Udover det er der nok at se til, har fødselsdag på søndag, hvor vi skal til konfimation, jordemoder og bryllupskjole prøvning tirsdag og en stor eksamen onsdag, som jeg læser til i døgndrift for tiden! Så puha, kvalmen og opkast skal holde sig væk til efter onsdag, ellers ryger min tidsplan...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

her går det rigtig fint! har dog lige haft et par dage med kraftig hovedpine, så måtte desværre tage en sygedag i går! :(

har af og til lidt ligamentsmerter, men ikke noget jeg sagtens kan leve med.... alt for Luna! 00000858.gif

men nu synes jeg godt at min mave må vokse så tilpas meget at man ikke er i tvivl længere! synes det kommer meget an på tøjet, om det ligner gravid-mave eller bare en halv-fed vom!

Er der andre end mig der er begyndt at få flere hår/dun på maven???? er jo nærmest helt lodden!!! grin.gif

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

her går det rigtig fint! har dog lige haft et par dage med kraftig hovedpine, så måtte desværre tage en sygedag i går! :(

har af og til lidt ligamentsmerter, men ikke noget jeg sagtens kan leve med.... alt for Luna! 00000858.gif

men nu synes jeg godt at min mave må vokse så tilpas meget at man ikke er i tvivl længere! synes det kommer meget an på tøjet, om det ligner gravid-mave eller bare en halv-fed vom!

Er der andre end mig der er begyndt at få flere hår/dun på maven???? er jo nærmest helt lodden!!! grin.gif

Den hovedpine!!! Er selv SÅ træt af den!!! Fik tjekket mit jerntal i dag, så venter på om der noget at hente der!

Vedr. hår/dun på maven, så er der intet at berette der fra min side ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er midt i et migræne anfald - igen :( måtte gå hjem fra arb i mandags, og er stadig hjemme :boo

Var hos lægen igår og han havde en god nyhed. Jeg må godt tage de piller jeg har til min migræne. Så gik jo straks hjem og tog en igår. har det noget bedre, men kvalmen, opkast og svimmelheden tager den ikke. Men det gør det lidt mere udholdeligt. Men jeg HADER at skulle være sygemeldt pga hovedpine!!

Eller har jeg lige afsluttet pecilinkur for blærerbetændelse.

ØV med migræne!! Det er SÅ træls!! Jeg døjer jo selv, som du også ved, med daglig hovedpine :(

Håber du er ved at blive frisk igen - og at vi ses i morgen!?!??

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ej hvor sjovt du nævner det med hår/dun på maven. Har sat og kigget meget på min mave og tænkt den ser helt loden ud.

Men kan det ikke tænkes atdet måske netop er for vores maver vokser og strækker sig?! Ej ved det virkelig ikke...

Men derimod er jeg begyndt at få en masse røde prikker på min mave. Det er tydeligt at det er fordi det er strækmærker der "udvider" sig, men det ser bare sjovt ud da de strækmærker jeg har på maven er hvide.

Glæder mig da bestemt ikke til at få den vildt stribet mave men ja det er naturen. ;-)

Og som min kæreste prøver at opmuntre med så fik angelina jolie jo tatoveret tigerstriber. Jeg er så heldig at få dem gratis....øhh...ja han prøver virkelig ;-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

ØV med migræne!! Det er SÅ træls!! Jeg døjer jo selv, som du også ved, med daglig hovedpine :(

Håber du er ved at blive frisk igen - og at vi ses i morgen!?!??

Det er SÅ træls!! Jeg var ved lægen igår. Og jeg må gerne tage de piller jeg har fået for nogen år siden mod min migræne. Så det er da en start.. Men syns bare i 'kun' de tager den slemme hovedpine. Det er selvfølgelig også en stor hjælp! Så nu er det 'bare' alm kraftig en af slagsen jeg døjer med. Men jeg er også ramt af ret meget kvalme og kan næsten ikke spise/drikke noget. Så er totalt afkraftet :boo

Så ved ikke hvordan med i morgen. det må jeg se på, vi skal nemlig til møde med vores advokat om formiddagen..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er SÅ træls!! Jeg var ved lægen igår. Og jeg må gerne tage de piller jeg har fået for nogen år siden mod min migræne. Så det er da en start.. Men syns bare i 'kun' de tager den slemme hovedpine. Det er selvfølgelig også en stor hjælp! Så nu er det 'bare' alm kraftig en af slagsen jeg døjer med. Men jeg er også ramt af ret meget kvalme og kan næsten ikke spise/drikke noget. Så er totalt afkraftet :boo

Så ved ikke hvordan med i morgen. det må jeg se på, vi skal nemlig til møde med vores advokat om formiddagen..

Øv - det er bare ikke sjovt! Altså med din migræne!!! håber du bliver klar til i morgen, ellers må vi jo finde en anden? Tænker at vi alle 3 skal mødes sammen ikke?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

I dag er jeg 18+1 :loveshower tiden går stærkt :blink

jeg så vores lille dreng i går var på sygehuset og snakke om min blodtype og der fik jeg lige 5 min. hurtig scanning fordi jeg syns ikke jeg kan mærke lillebror så meget, men min moderkage ligger foran SÅ derfor :blush

her går det ellers godt syns maven vokser hurtigt fortiden , jeg kan ikke skjule jeg er gravid mere :glad jeg nyder hverdag , lider heldigvis ikke af hovedpine eller noget andet, min krop er vist bare skabt til at være gravid :gravid

i dag har jeg fået ordnet alle mine børns værelser må være fordi solen skinner :loveshower

nyder lige min mindste søn sover til middag :7himmel han er fast hjemme hos mig det skønt lige at nyde ham inden han skal i børnehave til jul :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes mine små fine hvide dun på maven er blevet til strittende hår. Opdagede det da jeg var i bad - hmm det er underligt :D

Så har jeg købt en minirisk bodylotion fordi jeg synes min hud trængte til noget pleje. Men det r faktisk bare blevet værre... den ligner fiske skel nu, altså ser rigtig tør ud. og den sviger :( Ihh man skal aldrig begynde på det skidt, huden bliver bare afhænig.. MEn tror jeg går i matas og spørge dem og de har noget med lidt mere fugt el olier i.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes mine små fine hvide dun på maven er blevet til strittende hår. Opdagede det da jeg var i bad - hmm det er underligt :D

Så har jeg købt en minirisk bodylotion fordi jeg synes min hud trængte til noget pleje. Men det r faktisk bare blevet værre... den ligner fiske skel nu, altså ser rigtig tør ud. og den sviger :( Ihh man skal aldrig begynde på det skidt, huden bliver bare afhænig.. MEn tror jeg går i matas og spørge dem og de har noget med lidt mere fugt el olier i.

Du kan købe en babyolie. Gå i bad og når du er færdig, inden du tørrer dig så smør kroppen ind i baby olie og vent med at tørre kroppen i en 20 min. tid. Det gør gerne kroppen meget blød :) Det kan være du skal gøre det nogen gange ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg bruger mandelolie.... jeg fik disse dun efter min operation..... så jeg tror det opstår ved hormonelle forandringer generelt :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

heldigvis er mine dun/hår helt lyse.... næsten gennemsigtige! ;) så det er vist kun mig der ligger mærke til dem! haha

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er mine også, ser dem kun på maven og meget lidt i ansigtet.... :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lige et godt råd mht cremer - vi er en familie med sart sart sart hud, og vi er i tæt kontakt med hudlæge.. Om vinteren må man bruge fedt creme pg olier da det forværre det tørre når huden ikke kan komme af med varmen, så fra forår til oktober skal man helst bruge cremer der ikke er baseret på fedt i olie men evt ADerma fra apoteket mener den hedder exo et eller andet og koster ca 210 men er pengene værd :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er ved at være ret sikker på, at jeg kan mærke Fister. Det kilder inde i maven, en rigtig herlig følelse. Det er sådan lidt alien-agtigt, synes jeg, at der er noget der basker rundt inde i ens mave. Men det gør mig samtidig helt skørt lykkelig.

Det går i det hele taget fint. Synes min mave vokser meget i øjeblikket, og at jeg bliver lidt hurtigt træt indimellem, men det behøver jo ikke skyldes graviditeten. Jeg har (7-9-13) ikke nogen smerter, kun en sjælden gang imellem, hvis jeg f.eks. rejser mig hurtigt - så kan jeg lige mærke et stræk. Min hud og mit hår tager det også pænt.

Var med min mor i en stofbutik den anden dag, fordi hun vil sy en masse babyting. Hun glæder sig vildt, og jeg er jo bare glad for at (uh - nu kilder maven lige), at Fister får sin egen særlige og glade ammepude, sækkestol og lidt sødt tøj. Jeg kan ellers normalt ikke holde koncentrationen i 3 minutter sådan et sted (booooooring), men det var sjovt nok anderledes denne gang, når det handlede om min lille søn. Hvad sker der dog med mig:)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lige et godt råd mht cremer - vi er en familie med sart sart sart hud, og vi er i tæt kontakt med hudlæge.. Om vinteren må man bruge fedt creme pg olier da det forværre det tørre når huden ikke kan komme af med varmen, så fra forår til oktober skal man helst bruge cremer der ikke er baseret på fedt i olie men evt ADerma fra apoteket mener den hedder exo et eller andet og koster ca 210 men er pengene værd :)

Den dér a-derma bruger jeg på mine tørre pletter. Den er super og ikke særligt fedtet, så ens tøj bliver ikke helt snasket:) Og godt råd i øvrigt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Du kan købe en babyolie. Gå i bad og når du er færdig, inden du tørrer dig så smør kroppen ind i baby olie og vent med at tørre kroppen i en 20 min. tid. Det gør gerne kroppen meget blød :) Det kan være du skal gøre det nogen gange ;)

Jeg bruger mandelolie.... jeg fik disse dun efter min operation..... så jeg tror det opstår ved hormonelle forandringer generelt :)

heldigvis er mine dun/hår helt lyse.... næsten gennemsigtige! ;) så det er vist kun mig der ligger mærke til dem! haha

Jeg har købt den der bio-oil til maven, men syns simpelthen jeg skal bruge så meget at jeg syns det bliver dyrt i længden. Har nok brugt 1/3 af den indtil videre og har ikke brugt den hverdag og købte den lige før påske, så har kun haft den 3 uger. Det var derfor jeg tænkte noget fugtighedscrem ville være godt. Jeg bruger normalt ikke creme op kroppen, andet end måske en gang om mdr når jeg syns det hele føles indtørret :D

Men tror jeg vil prøve enten madelolien ( er det bare 'alm' mandel olier man køber i supermarkeedet?) eller med baby olien som du siger Majken.

Mine hår er heldigvis også lyse, og tror nu heller ikke der er andre der kan se dem. Det var bare noget mine øjne fangede i spejlet ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Var med min mor i en stofbutik den anden dag, fordi hun vil sy en masse babyting. Hun glæder sig vildt, og jeg er jo bare glad for at (uh - nu kilder maven lige), at Fister får sin egen særlige og glade ammepude, sækkestol og lidt sødt tøj. Jeg kan ellers normalt ikke holde koncentrationen i 3 minutter sådan et sted (booooooring), men det var sjovt nok anderledes denne gang, når det handlede om min lille søn. Hvad sker der dog med mig:)

Vi skal også have købt noget stof til sengeranden. Det kan godt være vi liiige skal snakke med min svigermor først om hun vil ;) men det skulle vel ikke være noget problem :P Det kunne være man skulle overveje ammepude og andre ting i samme stof :7himmel

Lækkert billed iøvrigt :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi skal også have købt noget stof til sengeranden. Det kan godt være vi liiige skal snakke med min svigermor først om hun vil ;) men det skulle vel ikke være noget problem :P Det kunne være man skulle overveje ammepude og andre ting i samme stof :7himmel

Lækkert billed iøvrigt :)

Jo tak mht. billedet. Når man har et billedet som er sådan ret nydeligt, må man jo genbruge det igen og igen:)

Sengerand....havde jeg slet ikke tænkt på. Mooooaaaaar. Hun er helt skør med at få lov til at sy babyting, så det er jo sødt nok. Hun laver også en pusletaske til mig, med en stor ugle på, den blir dejligt syret. Man kan åbenbart købe sådan nogle krøyer-kugler til at putte i ammepuden (og sækkestolen safølig), så det er vel egentlig ret ligetil.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

hei alle..

her kunne det gå bedre, efter en dårlig MD scanning er jeg nu sygemeldt ind til vi for nogen svar fra fostervandsprøven. Det viser sig nemmelig at den lille gut kun har 2 åre i navlestrengen og den er lidt lille og så var der lige i under kanten af fostetvand...

jeg syntes denne vente tid er ulidelig at går og vente på at høre om den lille fyr fejler noget eller ej.... som

lægen sage, måske er han bare en lille fyr som ikke fejler noget..

men kan jo os være han fejler noget...

så alt i alt... går det ikke så godt lige nu

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

hei alle..

her kunne det gå bedre, efter en dårlig MD scanning er jeg nu sygemeldt ind til vi for nogen svar fra fostervandsprøven. Det viser sig nemmelig at den lille gut kun har 2 åre i navlestrengen og den er lidt lille og så var der lige i under kanten af fostetvand...

jeg syntes denne vente tid er ulidelig at går og vente på at høre om den lille fyr fejler noget eller ej.... som

lægen sage, måske er han bare en lille fyr som ikke fejler noget..

men kan jo os være han fejler noget...

så alt i alt... går det ikke så godt lige nu

Øv! Kan godt forstå at det er en svært tid for jer. Hvornår får I nogle svar?

Masser af gode ønsker og babypower herfra.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Øv! Kan godt forstå at det er en svært tid for jer. Hvornår får I nogle svar?

Masser af gode ønsker og babypower herfra.

på mandag får vi nogen af svarene og så komme resten om 2 uger.. :-(( og hvis det ikke er en kromosom fejl så begynder man at lede efter hjerte fejl!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sender lige det største varme bjørneknus.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så er det hvis tid til ny update. Har i dag været til glucosebelastning, alt så fint ud, dejligt :)

Men fik så nævnt at min hud klør som en sindsyg, så hun tog lige en blodprøve for at tjekke mine levertal, får svar på torsdag. Jeg er spændt på hvad prøven siger,og om det er graviditets sukkersyge.. nogen af jer der har/har haft det? Og hvad gør de for at behandle det?

Mvh line

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER