tville1978

Lade børn sove sammen

15 indlæg i dette emne

Jeg har 2 drenge. Asger der lige er blevet 2år og Axel der bliver 6år til maj.

Axel har i en rigtig lang periode haft svært ved at falde i søvn selv, og vi har skulle være inde ved ham til han faldt i søvn. Nu har vi så rykket Axels seng ind til Asger og det gjorde vi i tirsdags.

Han er faldet i søvn selv de 3 nætter.

Nu er mit spørgsmål så om vi skal lade drengene sove i samme værelse og så have et legeværelse. Manden er imod men jeg mener sagtens at det kunne fungere.

Hvad er jeres erfaringer og råd?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg synes det er en FANTASTISK ide :)

Det giver drengene tryghed..

Det giver dem et værelse hvor man "finder ro".. :)

Det giver dem en større forståelse af at "dele"..

Jeg synes det er en rigtig god ide :)

Da jeg var "lille" havde vi et legeværelse, og det var fantastisk - vi havde dog stadigvæk hvert vores værelse, men vi elskede vores legeværelse :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes også det lyder som en god ide. Det lyder da helt til at Axel sover bedre sammen med sin bror og hvis det ikke påvirker Asger så kan jeg ikke se hvorfor I ikke skulle gøre det :D

Vi har et vennepar hvor pigerne sover sammen og har et legeværelse og det lader til at de er rigtig glade for det :)

Hvis det senere bliver et problem at have dem på samme værelse så kan I jo rykke dem hver for sig igen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Selvfølgelig kan de det. Ville nok lave om på det, hvis en af dem begyndte at klage over at skulle sove sammen, men så længe det kører så er det da fint. Mine har også sovet sammen i perioder.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mine to piger sov sammen et års tid da de var 3-4 år og 6-7 år, og det fungerede super godt. Det var deres valg. Og da de valgte at sove hver for sig igen, var det også deres valg... Den største havde en fold-ud seng, så vi købte bare en ordentlig madras dertil...

Den yngste sover meget tungt, så det var intet problem at komme dem forskudt i seng, læse godnathistorie etc.

Nu er de 6 og 9 og sover sammen engang imellem når det falder dem ind...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvordan er deres sengetider ? Hvis de uens ville jeg ikke gøre det. Men e de ens er det super :balloons

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mine piger deler værelse, Mikkel deler med mig og så har de tilsammen et kæmpe legeværelse.

Det er pigerne selv der har valgt at sove sammen. De havde fra start af hvert deres værelse, men hver morgen lå de begge enten i Nanna's seng eller Frida's. Så det var et rent eksperiment da jeg flyttede Fridas seng ind til Nanna. Og det fungerer bare :7:

Med tiden rykker jeg ud af Mikkels værelse og får soveværelse på kontoret. Den tid den sorg :D

Og når/hvis de ønsker det så tager det kun en dags tid at omarrangere så de igen har hvert deres værelse. Der er trods alt en aldersforskel på 3 år så når Nanna begynder at ville have små nipsting kunne jeg forestille mig at hendes lillesøster vil være p*sse irriterende for hende :D :D :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

De kloge hoveder siger faktisk at det er godt for søskende at sove sammen... Som en anden en skriver så får de tryghed..

Jeg har også overvejet det når lillepigen bliver lidt ældre, for jeg ville overhovedet ikke have problemer med det...

Jeg sov også sammen med min søster frem til jeg var 10 år tror jeg og jeg synes det var hyggeligt...Vi blev først splittet da hun blev teenager (hun er 5 år ældre end mig)...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

mine nevøer har et fælles soveværelse og fælles legeværelse. De nyder at have hinanden at sove med, og da de var yngre kravlede den ældste sågar over til den yngste om natten, så når de vækkede dem om morgnen, så sov de i samme seng..,

Så hvis det ikke har nogen gene for nogen af dem, så lad dem sove sammen, og når de så bliver lidt ældre så kan i tage beslutningen sammen, om de skal deles op igen, eller hvordan de ønsker det...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Der er 4 år ml mine piger, som har delt værelse det sidste år. før det sov de alligevel altid sammen.

Nu hvor vi leder efter noget større, så tænker vi at de stadig skal sove sammen, da det virker rigtig godt. Det skaber tryghed :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kan huske der har været en lignende tråd tidligere, hvor en skrev noget i retning af, at mennesket er flokdyr og derfor naturligt sover bedre sammen med andre.

Vil da sige, at hvis det fungerer, så er det da en super ide :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min lille bror og jeg delte værelse frem til omkring teenager alderen, da vi syntes at det var rigtig hyggeligt. Det skabte den tryghed der skulle til for, at vi kunne sove :) Vi havde så et værelse til leg eller hvis vi lige ville være for os selv :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ville gerne, at pigerne skal sove sammen, hvis det en dag bliver muligt med karoline :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sikke en god idé med et legeværelse og et soveværelse! Det tror jeg også vores børn skal have, hvis vi er så heldige at få flere end Erica. Specielt fordi vi har et lille værelse og et større værelse, og det er ikke rigtig muligt at flytte væggen :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mange tak for alle jeres svar. Manden og jeg er uenige herhjemme om hvordan vi skal gribe det an.

Axel har nu sovet i lillebrors værelse i en uge. Vi har haft en enkelt aften hvor han ikke ville sove og det var i søndag.

I går sagde Axel selv at han ville tilbage til sit eget værelse og sove. Tror ikke helt han mener det.

Men i den uge han har sovet med lillebror så er det ham der er faldet i søvn først.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER