issa

scanning i uge 32

22 indlæg i dette emne

Jeg er i dag blevet scannet for at vurdere om bebs følger vægt kurven. Min første søn var ikke super stor (2.684) og jeg blev sat igang i uge 38+ 4 pga han ikke tog på i vægt. Så denne gang vil de gerne følge bebs lidt mere intens så vi blir scannet hver 4 uge - lidt luksus sådan at få lov at hilse på hver 4. uge :yay

Han blir vurderet til at veje 1850 så går udfra det er meget normalt, men er der andre der er blevet scannet omkring uge 32? Det kunne være lidt sjovt at høre hvor jeres bebs ligger vægtmæssigt. (I uge 28 lød vurderingen på ca 1100).

Samtidig gav de et bud på en fødselsvægt omkring 3150-3250. Er der nogen andre der har fået et bud på fødselsvægten?

Bonus info idag :

Jeg var faktisk ikke klar over at naturen vælger at hvis der er plads- madmangel så sendes maden til hoved/hjerne først, for at denne bliver udviklet mest, hvilket vel egentligt er meget betrykkende.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg var til scanning i uge 30, hvor han blev målt til at veje 1570 g. Jeg skal igen d. 30 marts for at se om han tager det på han skal.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg skal måske til en ekstra scanning, hvis min JM vurdere at han er stor.. Men det er nu også mest fordi jeg frygter at han bliver stor.. Mille vejede 3980, hvilket var fint, men tanken om at skulle have meget større baby end det, det synes jeg ikke om..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg blev scannet sidste mandag da jeg var 31+1 hun blev målt til at veje 1738 g

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ifølge bøgerne så ligger jeres bebser meget fint tror jeg.. min JM ville ikke vurdere vægt sidst, så jeg har kun bøgerne at gå ud fra <_<

Dejligt med nogle ekstra scanninger :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

ihh.. jeg vil også scannes igen, men det skal jeg ikke (ihvertfald ikke på det offentliges regning og er nok lidt for nærig til selv at betale for en ekstra scanning.) SÅ jeg må bare vente tålmodigt til at han kommer ud til at se ham igen...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

I sidste uge vejede hun 1817g der var jeg 33+2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg blev scannet 30+1 og der blev hun vurderet tiil 1450 gram.. Skal scannes igen den 18 april :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Vil så lige sige at da jeg var til jm 28+4 skønnede hun Freja til og veje 1400 så bliver spændende og se hvad næste scanning siger hehe :) så tror mere scanningen viser det rigtige end jm skøn ved og mærke :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min jordemoder sagde at hun tit skønnede over og scanningen viste under(eller osse var det omvendt) så de vurderede ud fra begge målinger.. Ihvertfald her fra uge 34 når jeg muligvis skal vurderes og scannes..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Spaendende traad. Jeg skal scannes 20. april, hvor jeg er 30+6 :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Update:

Scanning i uge 35 plus 2 dage. Cirkus vægt 2400 kg og fødsels estimeringsvægt på 3.350 kg. Så alt fint. Han har dog ikke lagt sig fast endnu så kan få nogle ordentlige kolbøtter de næste par uger.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg var ved jordemoder i dag, for at få "målt" baby ifht at jeg jo har været bekymret for at han blev for stor.. Jeg er i dag 33+2 og f..... om hun ikke vurderede ham til ca. 3 kg!!!!! ohmy.gif Inden hun mærkede spurgte hun om min egen fornemmelse og jeg sagde at jeg følte han var ret stor, og det kunne hun jo godt forstå da hun så mærkede efter.. Så nu er jeg sendt til scanning d. 25/4 for at tjekke om hun har skudt helt ved siden af eller hvad.. Men 3 kg! Har altså knap 6 uger igen.. Jeg vejede mindre da jeg blev født..

Men nu må vi se.. Er godt nok spændt..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg var ved jordemoder i dag, for at få "målt" baby ifht at jeg jo har været bekymret for at han blev for stor.. Jeg er i dag 33+2 og f..... om hun ikke vurderede ham til ca. 3 kg!!!!! ohmy.gif Inden hun mærkede spurgte hun om min egen fornemmelse og jeg sagde at jeg følte han var ret stor, og det kunne hun jo godt forstå da hun så mærkede efter.. Så nu er jeg sendt til scanning d. 25/4 for at tjekke om hun har skudt helt ved siden af eller hvad.. Men 3 kg! Har altså knap 6 uger igen.. Jeg vejede mindre da jeg blev født..

Men nu må vi se.. Er godt nok spændt..

Hold da op! Kan godt forstå du er noget spændt på den scanning. Det er fint nok at få en ordentlig basse, der har noget at ta af, meeen der er grænser for hvor store man har lyst til de skal være :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hold da op! Kan godt forstå du er noget spændt på den scanning. Det er fint nok at få en ordentlig basse, der har noget at ta af, meeen der er grænser for hvor store man har lyst til de skal være :kram2

Lige nøjagtig.. Mille vejede 3980 og gik da 13 dage over, men tanken om at han skal veje mere end 4500, det kan jeg ikke magte i mit hoved.. Bliver panisk og ja, ved godt der er mange der har klaret det, men NEJ! Sprang lidt indeni sidst og der gik næsten 2 mdr. inden jeg kunne tisse rigtig igen og hvis han så bare bliver kæmpe stor, ja så kan jeg risikere det igen.. Håber scanningen kan give mig lidt ro på, ellers bliver jeg da total panisk.. Men selvfølgelig hvis han vokser for hurtigt, så får jeg jo heller ikke lov til at gå over.. Nu må vi se..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hånden på hjertet, jeg kan fuldt ud forstå dig, jeg ville også blive nervøs hvis min baby blev scannet til 3 kilo 6 uger før tid.

Men så er det jo perfekt at du får en opfølgende scanning, og derved for mulighed for at se om JM nu også er helt rigtigt på den. Og hvis endelig han er så stor, så har du jo mulighed for at få et planlagt kejsersnit - eller hvordan ligger landet i DK? Godt der kun er 13 (næsten 12 dage) til d. 25 :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Planen er at de skal følge mig med scanninger, hvis det viser sig at han er stor, og så vil jeg blive sat i gang når det er tid.. Håber dog ikke det ender ud i et PKS.. Men jeg får ihvertfald ikke lov til at gå over tid denne gang..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg var til 3D scanning da jeg var 27+1 og der vejede hun 982 gram .. Ugen efter ved jordemoder skønnede hun hende til og veje 1400 :0 men blev så scannet 30+1 og der vejede hun 1453 gram så jeg tror scanningen passer bedre end jordemoder .. Skal scannes på sygehuset på torsdag igen når jeg er 33+4 sø bliver spændende og se hvad hun vejer nu :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg var til 3D scanning da jeg var 27+1 og der vejede hun 982 gram .. Ugen efter ved jordemoder skønnede hun hende til og veje 1400 :0 men blev så scannet 30+1 og der vejede hun 1453 gram så jeg tror scanningen passer bedre end jordemoder .. Skal scannes på sygehuset på torsdag igen når jeg er 33+4 sø bliver spændende og se hvad hun vejer nu :)

Satser også på hun har skønnet lidt ved siden af.. Og ja, det bliver da spændende.. smile.gif

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kan godt forstå man har sine preferencer om pks. Må jeg spørge hvad man gør hvis baby så vejer over 4.500 ved termin? Vil du så stadig føde ?

Tanker fra mig

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kan godt forstå man har sine preferencer om pks. Må jeg spørge hvad man gør hvis baby så vejer over 4.500 ved termin? Vil du så stadig føde ?

Tanker fra mig

Jeg tror simpelthen ikke jeg tør, selvom jeg for alt i verden vil undgå kejsersnit..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER