TiaK

Hvornår kan børn spise skræl på frugten?

10 indlæg i dette emne

Tja, overskriften siger vist det meste...

Jeg har nemlig overvejet om det stadig er nødvendigt at pille skræl af vindruer og blommer f.eks.?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Øh Ronja har hele tiden fået vindruer med skræl :blush Vi har bare skåret det ud i meget små stykker.

Jeg tænker at det vil bare er når de selv kan spise det at det er i orden de får det, men jeg aner det ikke og har hellere aldrig tænkt over det ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har hørt om en "opdragelsesmetode" mht. mad, der går ud på at børnene helt fra start af får maden i hele stykker og med skræl und alles. Så er det bare skåret ud i stykker, som de kan sidde med i hånden (ikke engang mund-stykker) og så er det op til dem, at finde ud af resten.

Ved ikke, om jeg lige er tilhænger af metoden, men når nogen kan gøre sådan, så tænker jeg at du roligt kan give druer og blommer med skræl :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Øh Ronja har hele tiden fået vindruer med skræl :blush Vi har bare skåret det ud i meget små stykker.

Jeg tænker at det vil bare er når de selv kan spise det at det er i orden de får det, men jeg aner det ikke og har hellere aldrig tænkt over det ;)

Ronja har også tænder ;) Ej, jeg har også tænkt det var overkill - derfor spørgsmålet :)

Erica får ca 1cm3 frugtstykker, pånær banan, de er noget større.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har hørt om en "opdragelsesmetode" mht. mad, der går ud på at børnene helt fra start af får maden i hele stykker og med skræl und alles. Så er det bare skåret ud i stykker, som de kan sidde med i hånden (ikke engang mund-stykker) og så er det op til dem, at finde ud af resten.

Ved ikke, om jeg lige er tilhænger af metoden, men når nogen kan gøre sådan, så tænker jeg at du roligt kan give druer og blommer med skræl :)

Den er jeg i hvert fald ikke tilhænger af! I starten har de jo ikke styr på at tygge, så der skal de ikke risikere at få større stykker i munden, end der kan synkes i et stykke.

Når de har styr på at tygge og så får pærebåde eller bananstænger - så PROPPER hun det i munden og kløjs i det. Og det kan jeg ikke holde til. Det kan godt ske at efter hun har prøvet det 100 gange, så har hun lært af sin erfaring - men jeg (og mine nerver) vil hellere vente til hun er ældre og måske kan forstå når man siger til hende at hun skal tage en bid ad gangen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Maliva får æble m. skræl når hun skal ha' noget at gnave på. Sthkket er stort, så hun selv kan holde det og det klarer hun da meget godt? :rolleyes

i tykmælk får hun minimale stykker uden skræl.

Det eneste frugt hun har fået indtil videre er banan og æble (fordi det er noget af det eneste jeg bryder mig om)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tror aldrig jeg har taget skræl af hverken blommer eller druer.

Jeg kan desværre ikke huske hvornår jeg stoppede med at tage skræl af æbler og pærer.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ronja har også tænder ;) Ej, jeg har også tænkt det var overkill - derfor spørgsmålet :)

Erica får ca 1cm3 frugtstykker, pånær banan, de er noget større.

Det er rigtigt at det måske hjælper med tænderne :) Men jeg tror sagtens du kan prøve og så se hvad der sker. Hvis hun kløjs i det så kan du pille skrællen af alligevel :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

jeg har aldrig pillet skrællen af, eller moset/blendet Sofies mad og det er gået ganske udenmærket, jeg har givet hende det og så har jeg trykket det fladt maden altså med en gaffel, men jeg har aldrig moset det så det var sådan en gang blendet mad.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Da min bror var ret lille halverede vi vindruerne i starten. Men han havde også en tendens til at sætte dem for munden, og så suge dem ind. Det var tæt på at gå galt en gang, så vi begyndte at halvere dem, så de ikke så nemt kunne glide ned i halsen. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER