Økonom

Navne

87 indlæg i dette emne

De navne uha :whistling

vi har jo snakket om Adam & william men nu er er Martin dukket op i mit hoved :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg har også behov for at døbe mit barn et navn...... som ikke findes i familien eller vennekredsen :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min mand og jeg har faktisk snakket om det i en del år, lavet lister, tilføjet navne, fjernet navne osv.

Jeg er ofte "kommet hjem" med navne, hvor han har tænkt "arrhhhh vel" - men et af de navne er Charlie og det er det navn han er allermest tændt på nu :)

Jeg arbejder i en vuggestue, så bliver ofte inspireret af navne derfra :) Jeg synes det var nemmere at finde pige navne end drenge navne!! Pt. ligger det mellem Charlie & Sigurd... Og lidt Viggo :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har lige kigget begge slægtsbøger igennem på begge familiers sider...... Og blev så glad da ida var i dem begge... Tror da vist jeg har sat mig fast på et navn..... :)Tænk sig at det er mandens ide med det navn, det er jeg stadig ikke kommet mig over..... da jeg også har lavet lange lister med navne.... måske fordi jeg troede jeg kunne finde det flotteste navn :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg drømmer og navnet Rosa :7himmel men manden er ikke just lige så betaget som jeg. Arbejder dog for sagen.

Bliver det ikke Rosa, kan jeg også godt lige Caroline.

Var det blevet en dreng, var jeg kun kommet på navnet Jeppe, men synes umiddelbart også godt om Bertil og Villum :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min mand og jeg har faktisk snakket om det i en del år, lavet lister, tilføjet navne, fjernet navne osv.

Jeg er ofte "kommet hjem" med navne, hvor han har tænkt "arrhhhh vel" - men et af de navne er Charlie og det er det navn han er allermest tændt på nu :)

Jeg arbejder i en vuggestue, så bliver ofte inspireret af navne derfra :) Jeg synes det var nemmere at finde pige navne end drenge navne!! Pt. ligger det mellem Charlie & Sigurd... Og lidt Viggo :)

Sigurd er sødt.. Eller Hugo, Halfdan eller Bertil :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sigurd er sødt.. Eller Hugo, Halfdan eller Bertil :)

Ja, det synes jeg også :) Men manden hælder mest til Charlie.. Men nu ser, hvad det er for en der kommer ud d.9.9 :)

Vi har været forbi en del navne, faktisk også Hugo og Otto, bobby, Birk, Sander.. Ja der er nok at tage af :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Holger er faktisk os vildt sødt :whistling :whistling :whistling :whistling

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er bestemt et sødt navn.

Vi har lige købt en navnebog i håb om at hitte nogle ideer der...

Ulempen er blot at vores søskende og venner der allerede har fået børn har låst sig fast på Forbogstaverne M, K, og G...og det udelukker alligevel pænt mange navne ;-)

Så nu kigger vi på navne med B, feks. Bernhard, eller Bertil :-) Men stadig helt på bar bund...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er bestemt et sødt navn.

Vi har lige købt en navnebog i håb om at hitte nogle ideer der...

Ulempen er blot at vores søskende og venner der allerede har fået børn har låst sig fast på Forbogstaverne M, K, og G...og det udelukker alligevel pænt mange navne ;-)

Så nu kigger vi på navne med B, feks. Bernhard, eller Bertil :-) Men stadig helt på bar bund...

Bertram :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har også bestemt navne - og har faktisk haft dem i et par år efterhånden. Men de er hemmelige indtil fødslen :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er bestemt et sødt navn.

Vi har lige købt en navnebog i håb om at hitte nogle ideer der...

Ulempen er blot at vores søskende og venner der allerede har fået børn har låst sig fast på Forbogstaverne M, K, og G...og det udelukker alligevel pænt mange navne ;-)

Så nu kigger vi på navne med B, feks. Bernhard, eller Bertil :-) Men stadig helt på bar bund...

Så længe det kun er forbugstaverne er der vel ikke noget i vejen for i taget et med det bogstav.. det må være først til mølle :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så længe det kun er forbugstaverne er der vel ikke noget i vejen for i taget et med det bogstav.. det må være først til mølle :)

'

Det er jeg helt enig i :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja har også lidt det der "først til mølle", men vil egentlig heller ikke have vores lille stjerne skal have navn der af lyden ligger tæt på hans/hendes kusiner og fætter...Men er også ved at være lidt forelsket i B-navne eller A-navne ;-)

8dage til scanning hvor kønnet gerne skulle afsløres...så gør det nok navnejagten lidt mindre svær når der kun er et køn at lede efter ;-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Samme forbogstav giver da ikke nødvendigvis enslydende navne. Så længe de øvrige bogstaver ikke er stort set ens, synes jeg ikke der er problemer, dvs så I ikke vælger en variant af en fætter-kusines navn (Oliver/Olivia f.eks)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu skal vi til at tænke på pige navne... Vi havde ellers næsten styr på vores søns navn..

Har nogle søde pige navne ??? Hjælp

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi havde allerede besluttet os for et pigenavn hvis Spunken viste sig at blive en pige. Det var/er straks værre med drengenavne.

Hvis pige skulle hun hedde Ella :loveshower

Navne vi også havde på listen var:

Mille

Karla

Freja

Emma

Emilia

Frida

Maja

Mie

:goodluck med at finde det perfekte navn til jeres lille prinsesse

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja de kære navne.. Vi snakker lige nu Filippa eller Sofie & Natasja

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja de kære navne.. Vi snakker lige nu Filippa eller Sofie & Natasja

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu skal vi have en dreng, men vi havde også snakket om pige navne :) Vi havde bl.a. Karla, Molly, Stella, Bjørk, Wilma og Dicte på tapetet :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi skal have en dreng. Og jeg er bare blank hvad navne angår.. vi har snakket lidt om Jeppe og Markus, men ingen af dem føles som det helt rigtige.. nogen gode forslag?

Vi er ikke til noget alt for specielt eller noget der er svært at udtale :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi skal have en dreng. Og jeg er bare blank hvad navne angår.. vi har snakket lidt om Jeppe og Markus, men ingen af dem føles som det helt rigtige.. nogen gode forslag?

Vi er ikke til noget alt for specielt eller noget der er svært at udtale :)

vi har endnu kunne se på scanningerne hvad det bliver, så er så småt begyndt at tvinge mig selv til at tænke drenge navne, just in case min mavefornemmelse er forkert. Jeg synes det er svært, for vi har jo min kærestes dreng der hedder Noah - og jeg synes at det godt lidt må lyde godt sammen :whistling :D

synes ikke der er så mange drenge navne der tiltaler mig :( men indtilvidere synes jeg Malte, frederik og Oliver. Silas kunne også være en mulighed, men mine bedsteforældre har allerede et oldebarn der hedder Silas, så ved ikke rigtig..

Til listen af pige navne har jeg tilføjet Line og Sofia

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

vi har endnu kunne se på scanningerne hvad det bliver, så er så småt begyndt at tvinge mig selv til at tænke drenge navne, just in case min mavefornemmelse er forkert. Jeg synes det er svært, for vi har jo min kærestes dreng der hedder Noah - og jeg synes at det godt lidt må lyde godt sammen :whistling :D

synes ikke der er så mange drenge navne der tiltaler mig :( men indtilvidere synes jeg Malte, frederik og Oliver. Silas kunne også være en mulighed, men mine bedsteforældre har allerede et oldebarn der hedder Silas, så ved ikke rigtig..

Til listen af pige navne har jeg tilføjet Line og Sofia

Malte kan jeg også lide, men det kan min mand ikke, han siger det er en ost. Oliver kender jeg flere der hedder og frederik har jeg haft en hund der hed :) hehe det er sgu svært, virkelig svært..

Til pigenavnene stemmer jeg for Line, for det hedder jeg selv :)

Vi har også tænkt på benjamin og Christoffer, men tror det ikke :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Malte kan jeg også lide, men det kan min mand ikke, han siger det er en ost. Oliver kender jeg flere der hedder og frederik har jeg haft en hund der hed :) hehe det er sgu svært, virkelig svært..

Til pigenavnene stemmer jeg for Line, for det hedder jeg selv :)

Vi har også tænkt på benjamin og Christoffer, men tror det ikke :)

Ja en ting er jo hvad man selv synes er søde navne. Så kommer hvad synes manden, er de i omgangskredsen, familien osv. Min fætter (som er 2 mdr) skal hedde bastian. Det synes jeg faktisk er meget sødt, men det er igen for tæt på..

Jeg fik lige amok i navne søgning på nettet og fik vist tilføjet nogen flere

drenge: Marius

Piger: Ella, Celia, Ea og Lucia.

Jeg faldt over Mia-Maja som jeg synes er rigtig sødt. Men min kæreste vil IKKE have dobbelt navne - det er når folk ikke kan blive enige siger han.

Vi har endnu ikke rigtig snakket navne og de gange vi har det ikke rigtig været seriøst, føler jeg. Min kæreste er meget låst på Freja. Det har han altid gerne ville have en pige der hedder... og da han fortalte sin mor at vi havde fået 70-30 % på det er en pige var kommetaren. Neej så bliver det en lille Freja. SOM om han skal have lov at bestemme det !! Jeg går altså bare totalt i baglås, når nogen er så forkuseret/låst på én ting :whistling

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi skal have en dreng. Og jeg er bare blank hvad navne angår.. vi har snakket lidt om Jeppe og Markus, men ingen af dem føles som det helt rigtige.. nogen gode forslag?

Vi er ikke til noget alt for specielt eller noget der er svært at udtale :)

Vi skal jo også have en dreng, vi er endt på enten Charlie eller Sigurd. Men er også inde over Hugo, Otto, Birk, Thøger, Bobby :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER