Vinnus

Avent flaskerne

22 indlæg i dette emne

Nu ved jeg jo på forhånd at når vi engang får et barn sammen, så bliver det et flaskebarn, da amning er umuligt for mig.

For at fylde ventetiden ud så har jeg luret lidt rundt på nettet og i butikkerne for at finde ud af hvad der er bedst.

Men det er jo ikke til at finde ud af! :) For i den ene butik siger de det ene mærke og i den anden et andet.

Men på nettet lader det til at Avent er den store vinder.

Hvorfor mon, tænker jeg?

Kan se at det ikke indeholder skadelige stoffer og har en eller anden anti kolik ventil.

Jeg har kun brugt de alm til freja og Mam til Liva (som ikke er nem at få fat i, men også har det der anti kolik system)

Og når jeg på forhånd ved at det næste bliver et flaskebarn helt fra start, så vil man da det bedste for det (og gerne undgå kolik og andre mavegener :) )

Så for at komme til sagen :P

For jer der giver flaske, Hvad er så det gode ved Avent?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hehe, jeg ved faktisk ikke om Avent er bedre end så meget andet...... Men jeg ved hvert fald at vi har været enormt glade for vores Avent flasker..... Jeg synes de er meget nemme at rengøre, og er uden alt muligt skidt i.... Og så er de super holdbare, selv om de bliver vasket dagligt så bliver de ikke slidt at se på....

Plus den der anti-kolik ventil har været god.... Marlon har hvert fald aldrig døjet meget med luft i maven.

Og så kan jeg også godt lide udseendet på dem.... De ser effektive ud :D Og så er det fedt at sutten er symmetrisk så man ikke kan vende den forkert i munden på baby.....

Om det er det samme med andre flasker ved jeg ikke, men det er hvert fald godt med Avent :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har også avent flasker og vi er også rigtig glad for dem...

Som troldemor siger, så er de super nemme at gøre rene... Nu har vi ikke fået den der som man kan putte i microen for at gøre dem rene, så vi står og koger dem almindeligt og tørre dem af og de er super nemme at komme ned i flasken...

Vi har ikke prøvet andre flasker og kommer nok heller ikke til det...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Avent flasker er/var rigtig gode.

Vi brugte dem til vores søn, men kun kortvarigt da vi hurtigt fandt ud af de ikke var bpa fri. De er nu bpa fri og vi købte dem derfor til vores datter. Vi har måtte få pengene tilbage for dem, de lækker helt vildt. Al mælken ryger ud mellem sutten og flasken. Vi ringede til avent og forhandleren vi havde købt dem af og efter de nu er bpa fri, er det blevet noget rigtig juks. De ser rigtig mange sager på at de fungerer skidt og man skal vidst være heldig at få nogle flasker der fungerer. Dem der er gule eller lyserøde i farven, skulle vidst fungerer lidt bedre end de klare, var det vi fik at vide fra forhandleren.

Vi har nu købt nogle andre flasker.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Avent flasker er/var rigtig gode. Vi brugte dem til vores søn, men kun kortvarigt da vi hurtigt fandt ud af de ikke var bpa fri. De er nu bpa fri og vi købte dem derfor til vores datter. Vi har måtte få pengene tilbage for dem, de lækker helt vildt. Al mælken ryger ud mellem sutten og flasken. Vi ringede til avent og forhandleren vi havde købt dem af og efter de nu er bpa fri, er det blevet noget rigtig juks. De ser rigtig mange sager på at de fungerer skidt og man skal vidst være heldig at få nogle flasker der fungerer. Dem der er gule eller lyserøde i farven, skulle vidst fungerer lidt bedre end de klare, var det vi fik at vide fra forhandleren. Vi har nu købt nogle andre flasker.

Ej, det lyder vildt underligt.... Vi har de klare flasker, og jeg har ALDRIG oplevet nogen af dem lække.... Jeg synes til gengæld de holder enormt tæt (og har lige tjekket... Det er de nye BPA fri vi har) Jeg har faktisk været meget imponeret over at de kunne holde tæt, selv efter timer i pusletasken, med bunden i vejret og alting....

Vi må have været heldige med vores så, eller måske har de løst problemet..... :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ej, det lyder vildt underligt.... Vi har de klare flasker, og jeg har ALDRIG oplevet nogen af dem lække.... Jeg synes til gengæld de holder enormt tæt (og har lige tjekket... Det er de nye BPA fri vi har) Jeg har faktisk været meget imponeret over at de kunne holde tæt, selv efter timer i pusletasken, med bunden i vejret og alting....

Vi må have været heldige med vores så, eller måske har de løst problemet..... :)

Som vi forstod forhandleren kan man være heldig at få nogle der ikke har problemet, men langt de fleste har. Vores er helt nyindkøbt for 1 mdr. siden. Skide ærgerligt, havde sådan set frem til at bruge avent, da de nemlig er super gode, hvis de altså funger.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

jeg/vi brugte avent-flaskerne da jeg var au-pair i Norge og de er super nemme at rengøre osv.... men ja, de lækker!

Da drengene blev større og fik vand osv. i dem, skulle man være over dem konstant for ikke at have små "søer" rundt på gulvet! (ja, det var dengang... og deres regler der blev fulgt! :whistling )

men udover det, så er de rigtig gode ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Som vi forstod forhandleren kan man være heldig at få nogle der ikke har problemet, men langt de fleste har. Vores er helt nyindkøbt for 1 mdr. siden. Skide ærgerligt, havde sådan set frem til at bruge avent, da de nemlig er super gode, hvis de altså funger.

Hvor er det mærkeligt.... Vi har 8 flasker, og de er ikke købt samme sted, eller på samme tid allesammen.... Men ingen af dem har nogensinde lækket en dråbe.

Nå, men så vil jeg da holde godt fast på dem vi har, for er super glad for dem :7himmel

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har også en klar Avent-flaske og den har aldrig lækket!

Lige nu malker jeg rigtig meget ud og der er jeg også rigtig glad for Avents system, hvor jeg kan pumpe direkte ud i et opbevaringsbæger, sætte låg på og i køleskabet og så kan sutten sættes på også, så hun kan spise direkte uden at skulle hælde over :)

Hvis det ender med hun skal til at være flaskebarn (:(), så køber jeg flere Aventflasker.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har også en klar Avent-flaske og den har aldrig lækket!

Lige nu malker jeg rigtig meget ud og der er jeg også rigtig glad for Avents system, hvor jeg kan pumpe direkte ud i et opbevaringsbæger, sætte låg på og i køleskabet og så kan sutten sættes på også, så hun kan spise direkte uden at skulle hælde over :)

Hvis det ender med hun skal til at være flaskebarn (:(), så køber jeg flere Aventflasker.

Er sikker paa at dine engle hjaelper dig, hvis du beder dem om det 7himmel.gif

back2topic.gif

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

jeg/vi brugte avent-flaskerne da jeg var au-pair i Norge og de er super nemme at rengøre osv.... men ja, de lækker!

Da drengene blev større og fik vand osv. i dem, skulle man være over dem konstant for ikke at have små "søer" rundt på gulvet! (ja, det var dengang... og deres regler der blev fulgt! :whistling )

men udover det, så er de rigtig gode ;)

Vand er også tyndere end mælk og hvis der var tutter med eks 3 huller kunne det være derfor.

Vi har også Avent og de har aldrig dryppet

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vores har heller aldrig lækket...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

jeg/vi brugte avent-flaskerne da jeg var au-pair i Norge og de er super nemme at rengøre osv.... men ja, de lækker!

Da drengene blev større og fik vand osv. i dem, skulle man være over dem konstant for ikke at have små "søer" rundt på gulvet! (ja, det var dengang... og deres regler der blev fulgt! :whistling )

men udover det, så er de rigtig gode ;)

Må jeg lige spørge.... Lækkede de mellem flaske og sut? Altså der i kanten? Eller var det ud af hullerne i sutten?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Må jeg lige spørge.... Lækkede de mellem flaske og sut? Altså der i kanten? Eller var det ud af hullerne i sutten?

ud af hullerne.... og det skulle de ikke kunne ;(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har også en klar Avent-flaske og den har aldrig lækket!

Lige nu malker jeg rigtig meget ud og der er jeg også rigtig glad for Avents system, hvor jeg kan pumpe direkte ud i et opbevaringsbæger, sætte låg på og i køleskabet og så kan sutten sættes på også, så hun kan spise direkte uden at skulle hælde over :)

Hvis det ender med hun skal til at være flaskebarn (:(), så køber jeg flere Aventflasker.

Vi har også købt en enkelt avent-flaske, netop af den grund du nævner her :)

Vi har jo så aldrig brugt den.. :P Men tænker at det er super smart man ikke behøver at hælde over osv :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

ud af hullerne.... og det skulle de ikke kunne ;(

Ok, jo det gør vores også allesammen.... Jo flere huller der er i sutten, jo mere kan der så løbe ud..... Men låget er lavet så det stopper for hullerne, og så lækker de ikke mere :) Men kan godt se at som drikkedunk/legetøj på gulvet er de nok ikke smarte :)

Er det også det du mener Sebastians-mor? Altså at de lækker ud af hullerne i sutten?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

I den vuggestue/Børnehave hvor jeg arbejder bruger vi AVENT (her i Luxembourg får vi børn ned ti 2,5 mdr gamle - så vi har MANGE flaskebørn.

I den organisation min vuggestue er del i er der 6 institutioner (a la områdeledelse i dk) der alle bruger AVENT og vi har aldrig haft problemer med dem, vi bruger dem fordi de ergonomisk er gode for børnene at gribe med om når vi giver flaske (de får flaske på skødet hos en voken ALTID) den voksne holder nede for enden og barnet er så fri til selv at tage fat og regulere hvis h#n vil for at fremme autonomien. :)

tænker hvis vores lille Frø skal have flaske at det er det mærke jeg vil købe, det ved jeg i hvert fald virker :)

og ja som .... lige nu kan jeg ikke huske hvem der skrev det. men "de ser effektive ud" kan ikke lide det der pyller nusser busser med farver, og bamser og andet gøgl - det er et værktøj ikke legetøj. :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har en avent flaske og 3 fra pigeon. Og jeg synes faktisk dem fra pigeon er en den bedre. Avent-flaskerne har en kant på suttehovedet, som pigeon-flaskerne ikke har, og det gør det nemmere for Karla at få læberne krænget rigtigt om det. Synes også pigeon-flaskerne er lidt lækrere i designet.

Men aventflasken er også god :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har en avent flaske og 3 fra pigeon. Og jeg synes faktisk dem fra pigeon er en den bedre. Avent-flaskerne har en kant på suttehovedet, som pigeon-flaskerne ikke har, og det gør det nemmere for Karla at få læberne krænget rigtigt om det. Synes også pigeon-flaskerne er lidt lækrere i designet.

Men aventflasken er også god :)

90 procent enig.

Bortset fra jeg synes avent-flaskerne er dårlige.. ;) Men Pigeon er også dem vi bruger - De er fantastiske og vi er bare SÅ glade for dem :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tja.... Vi har så købt yderligere 4 AVENT flasker siden, så vi nu har 12..... Og har stadig ALDRIG oplevet nogen af dem lække mellem flaske og sut.... overhovedet..... :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi bruger anti kolik fra MAM, og de er super gode.

Vi har ikke prøvet andre, da Alberte tog dem her med det samme :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu ved jeg jo på forhånd at når vi engang får et barn sammen, så bliver det et flaskebarn, da amning er umuligt for mig.

For at fylde ventetiden ud så har jeg luret lidt rundt på nettet og i butikkerne for at finde ud af hvad der er bedst.

Men det er jo ikke til at finde ud af! :) For i den ene butik siger de det ene mærke og i den anden et andet.

Men på nettet lader det til at Avent er den store vinder.

Hvorfor mon, tænker jeg?

Kan se at det ikke indeholder skadelige stoffer og har en eller anden anti kolik ventil.

Jeg har kun brugt de alm til freja og Mam til Liva (som ikke er nem at få fat i, men også har det der anti kolik system)

Og når jeg på forhånd ved at det næste bliver et flaskebarn helt fra start, så vil man da det bedste for det (og gerne undgå kolik og andre mavegener :) )

Så for at komme til sagen :P

For jer der giver flaske, Hvad er så det gode ved Avent?

Vi bruger kun avent. Hun vil ikke tage andre flasker. Ved ikke om suttehovedet for hende er mest rart at have i munden. Men det er kun fordi lille pigen kun vil tage dem. Og vi er så glade for dem. Og hun har aldrig døjet med maven så det anti kolik virker :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER