LDM

tandlæge

10 indlæg i dette emne

Hej piger

Har lige et spørgsmål, jeg var ved tandlæge samme dag som jeg testede positiv, og alt var ok. Jeg fortalte dem ikke jeg var gravid da jeg ikke havde lyst til at dele det med nogen før efter scanningen :)

Nu er mit spørgsmål så, skal man gå en ekstra gang til tandlæge i graviditeten? Eller er det ligemeget? Jeg går hver 8 måned mener jeg, men syntes jeg har hørt eller læst at det kan være en god ide med et ekstra tjek.

Knus line

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg er til tandlæge hver 12 måned, jeg kommer helt sikkert ikke til tandlæge imens jeg er gravid..... kaster næsten op hver gang jeg børster tænder, mine bræk reflekser er såååå trælse.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det anbefales at man tager et ekstra besøg hos tandlægen når man er gravid, men jeg tror ikke at det så vigtigt, så længe du passer dine faste besøg.

Jeg kommer helt sikkert heller ikke til tandlægen i graviditeten. Jeg slås nemlig også med ekstrem brækrefeks hver gang jeg børster tænder :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for svar :) træls i døjer så meget med brækreflekser når tandbørsten nærmer sig :)

Jeg er meget, meget øm over mine tænder, og hvis nogen fortalte mig jeg skulle afsted en gang om ugen under graviditet, så gjorde jeg det :) Hehe... Er ikke særligt vild med at gå til tandlæge, men endnu mindre vild med tandpine, som jeg desværre har haft et par gange pga. Rodbetændelse som endte i en grim rodbehandling, og så har jeg haft kæbehulebetændelse et par gange.. alle gange med så stærke smerter at jeg har måttet få smertestillende med rød trekant på, og at jeg nærmest blev fuld når jeg havde taget dem :'(

Derfor går jeg gerne til tandlæge en ekstra gang :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg går hvert halve år og vil holde det men klart anbefale dig at tage hver halve år under graviditeten :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvis jeg havde været igennem så meget med mine tænder ville jeg helt sikkert også hellere tage en ekstra tur til tandlægen.

Ville det ikke være en idé at ringe til din tandlæge og høre hvad hun/han foreslår?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har lige snakket med min moster som er klinik assistent ved min tandlæge.. og hun mente ikke det var nødvendigt når jeg i forvejen går så ofte, og aldrig har døjet med huller og sådan noget.. jeg har kun en tand der er rodbehandlet og ellers er der ingen fyldninger i de andre.. har nok bare været uheldig med det betændelse, som heldigvis har kunnet kureres med penicillin :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg læste et sted at syren i munden ændre sig unde graviditeten. Og at hvis man ikke har huller i tænderne, er det ikke utænkeligt at du får dit første under graviditeten. Da jeg ikke har nogen huller, har jeg overvejet at tage der op i løbet af sommeren. Og jeg ville nok også gøre det hvis jeg var dig med de problemer du har haft - bette safe than sorry :) og så er det jo altid en god ide at tage tingene i opløbet, end før de bliver til udholdelige smerter :lol

Og øv for jer tøser der får brækfornemmelser af tandbørstningen. jeg troed jeg havde det slemt :D jeg får endnu mere kvlame hvis jeg tage mine vitaminer om morgen, og jeg er frygtelig dårlig til at huske dem om aften, så er lidt af et dilemma :boo

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sidst var jeg til tandlægen spurgte jeg helt specifikt, om det passede, at ens tænder blev mere sarte, når man blev gravid. Til det svarede hun, at - måååskeeee - kunne man sige at tandkødet blev lidt mere sart og nemmere kom til at bløde, når man børstede på det. Så var man måske lidt mere forsigtig med at børste, og så fik man ikke renset ordentligt. Men myten om "at hvert barn koster en tand", har ikke noget på sig. Derimod anbefalede hun, at man måske bare fik lavet et alm. check inden fødslen, for det var hendes erfaring, at når baby først var kommet, skete der så mange andre ting, at man måske ikke lige kom derop.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg læste et sted at syren i munden ændre sig unde graviditeten. Og at hvis man ikke har huller i tænderne, er det ikke utænkeligt at du får dit første under graviditeten. Da jeg ikke har nogen huller, har jeg overvejet at tage der op i løbet af sommeren. Og jeg ville nok også gøre det hvis jeg var dig med de problemer du har haft - bette safe than sorry :) og så er det jo altid en god ide at tage tingene i opløbet, end før de bliver til udholdelige smerter :lol

Og øv for jer tøser der får brækfornemmelser af tandbørstningen. jeg troed jeg havde det slemt :D jeg får endnu mere kvlame hvis jeg tage mine vitaminer om morgen, og jeg er frygtelig dårlig til at huske dem om aften, så er lidt af et dilemma :boo

Lige en hjælp omkring vitaminpiller. Sæt din telefon til hver aften omkring spisetid til at minde dig på det. Det har hjulpet mig rigtig meget :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER