Nitzen1987

Hvordan strikker I jeres barsel sammen?

12 indlæg i dette emne

Hvordan strikker I jeres barselsforløb sammen? I forhold til varighed? Deler I barslen med manden? eller hvad er planen?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg tager de 6 mdr. med fuld løn, som jeg er berettiget til ihht. vores overenskomst. Herefter tager manden de tre måneder med fuld løn, han er berettiget til (vi arbejder begge indenfor finanssektoren, hvor vi har relativt gode barselsvilkår for begge forældre). Og så har vi noget ferie, som vi bruger i start/slut barsel, så vi også har en måned/halvanden sammen derhjemme med babyen. Herudover har han også 4 uger lige efter baby er født (også med fuld løn), så han får meget tid herhjemme sammen med mig og baby :7himmel

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tager stort set alt ;) manden er ikke interesseret i at gå derhjemme med en baby, men jeg nyder til gengæld alle de måneder jeg kan få :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tager det hele.. Og det er vi begge helt enige i.. Og da jeg nok også står uden job efter september, så skal jeg bruge en masse tid på jobsøgning også dry.gif Meen, gik nu også hjemme sidste gang og det passede os fint..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hos os er det sådan lidt blandet så det ser sådan her ud:

Jeg tager 24 uger med løn fra fødslen, 4 ugers ferie og ca. 5 - 6 uger på barselsdagpenge.

Farmand har 14 ugers betalt orlov så han tager 4 uger fra fødslen plus 2 eller 3 ugers ferie - så de første 6 - 7 uger går vi hjemme begge to :7himmel

Når jeg så starter op tager han de sidste 10 uger alene med lille pigen :loveshower

Afhængig af hvornår vi kan få plads til hende kan det være jeg tager lidt længere på barselsdagpenge for at få det hele til at gå op, men det se vi på når vi kommer til efteråret :glad

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tager alt barslen, da jeg er ledig...

Min kæreste er studerende, og går derfor hjemme det meste af juni(kun afbrudt af 5 eksamner), hele juli - hele august og starter først skole i september igen :) SÅ satser på han får nogle måneder hjemme med mig og baby :7himmel Selvom hans forældre mener han bør finde et "sommerferiejob" :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg regner med at tage det meste. Kæreste begynder nyt job d. 1 maj, så han holder 14 dage efter fødslen og så måske noget i slutningen, men det bliver mest mig.

Vh Lene

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg nupper barslen da jeg lige er kommet på dimmitentdagpengr. Manden har firma så han tager ikke sammenhængende barsel, men har selvfølgelig nogle dage hjemme efter fødslen og arbejder hjemmefra ca. To dage i ugen indtil Anna skal begynde i institution. Derudover holder vi næsten tre ugers ferie i slutningen af juli og muligvis igen i september.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi deler.

Jeg tager godt og vel et halvt år (14 uger + 12 uger) med fuld løn efter fødslen, og jeg går fra 6 uger før terminen.

Kæresten kommer til at afløse mig bagefter med enten 6 eller 12 uger med løn (det skal vi lige finde ud af med overenskomsterne) og ellers så på barselsdagpenge op til det halve år. Og så skal han jo bruge jo al sin ferie, inden han går på barsel, så vi kommer til at være en del sammen i min barsel :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tager det hele :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tager det meste, dog ikke et helt år. Manden tager noget af det - vi har bare ikke lige fastlagt hvordan endnu.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi deler. Jeg tager de først godt 7 mdr. Derefter tager manden 3 mdr. Så hun er 10-11 mdr. når hun skal køres ind i dagpleje.

Med den første var vi studerende, og der deltes vi... Vi lavede begge speciale og skiftedes til at være hjemme.

Med nr. 2 havde jeg 6 mdr. og manden knap 5 mdr. Det syntes han var laaang tid, så denne gang tager jeg lidt mere.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER