Solvej99

Krydderier i maden

9 indlæg i dette emne

Er der nogen af jer, der er begyndt at putte krydderier i de smås mad?

Jeg læste lige på et andet forum at det åbenbart er helt almindeligt på nuværende tidspunkt.

Jeg har slet ikke brugt nogen krydderier i Theos mad endnu :blush

Har nok holdt mig lidt for slavisk til sunhedsstyrelsens opskrifter :rolleyes

Hvilke krydderier bruger I? Og er der nogen de bestemt ikke må få?

:balloons

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg har ikke selv prøvet det, men min sp sagde at det var der bestemt ikke noget galt i. En af opskrifterne i sundhedsstyrelsen bog har hvidløg i opskriften :) Men ellers tror jeg du kan prøve alt, men ville nok holde igen med de lidt stærkere krydderier :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er vel også meget godt at han får vænnet sig til nogle forskellige smage, når han snart skal til at spise vores mad :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har tænkt det samme men har bare ikke taget mig sammen ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Du kan sagtens begynde at bruge nogle krydderier - prøv at starte med dem i bedst selv kan lide derhjemme og så bare undgå de stærkeste af slagsen. Fx har kartoffelmosen godt af en omgang muskatnød og du kan med fordel putte både timian, rosmarin eller oregano i en rodfrugtmos :)

Bare prøv at smag dig frem :balloons

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

David har fået lidt af hvert efterhånden. Måde hvidløg i maden og når vi laver boller eller kylling i karry, så gør vi den ikke vildt stærk, bare sådan neutral mild karry .. og han har os smagt andre krydderier og han brokker sig overhovedet ikke, han vil bare have mere :)

Så det er vel at begynde at prøve sig frem stille og roligt :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vores datter har smagt/spist en del krydderier. Dog ikke så stærkt om vi ellers kan finde på

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Når vi får noget aftensmad som Erica kan tygge, så spiser hun det samme som os. Og vi har ikke taget hensyn til hende i madlavningen. Hun har fået krydret mad, men ikke stærk mad (for det kan moren nemlig heller ikke lide... :whistling )

Når hun får sin egen mad har hun heller ikke fået krydderier i - højst avocado eller citronolie.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi bruger ofte lidt chili, piripiri eller stærk paprika i maden, men aldrig i så store mængder at hun ikke også kan være med - ellers tager jeg fra til hende inden jeg krydre løs

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER