TiaK

Rugbrødsmadder

26 indlæg i dette emne

Erica er efterhånden blevet ret god til at spise rugbrød, og hun har den sidste uge slet ikke spist grød til frokost længere.

Men jeg synes det er svært at finde på godt pålæg, så vil lige høre hvad I bruger?

Erica har indtil videre smagt:

Leverpostej

Philidelphia natural

Avocadomos

Bananmos

Makrel i tomat

Torskerogn

Fiskefrikadelle

Og jeg tænker hun snart skal smage:

Frikadelle

Kamsteg

Roastbeef

men ellers er jeg ret lost! Min mand siger der er for meget salt i hamburgerryg/rullepølse/saltkød osv så det vil vi gerne vente med at give hende.

Kom frisk med jeres erfaringer!

-----------------------------------------------------------

Efter opfordring fra Troldemor er her en samlet liste:

Leverpostej

Philidelphia natural

Avocadomos

Bananmos

Makrel i tomat

Torskerogn

Fiskefrikadelle

Frikadelle

Kamsteg

Roastbeef

Figenpålæg

Laks

Æg

Boku smøreost

Pikant smøreost

Kalkunpålæg/Rullepølse/Hamburgerryg/Kødpølse mm.

Kippers

Avokadopålæg

- Fiskeplæg

- Humus

- Broccolipålæg

- Ovnbagt kyllingfilet

- Tunfrikadeller

- Ærtemos

(- taget fra biblen til småbørnsmødre, link i loneb´s besvarelse)

Sildepostej

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hvad med fignpålæg og laks :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes du selv har rigtig mange gode ting.... Hapser lige lidt inspiration ;)

Marlon er også rigtig vild med de der firkantede buko smøreoste..... Og pikant er favoritten :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ronja får også de firkantede buko smøroste som hun er rigtig glad for :)

Men ellers er jeg ikke kommet så meget længere så jeg følger også lige med.

Avokadomos og bananmos - er det bare en avokado eller banan du moser eller kommer du andet i?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Øh kommer lige med en fra gemmerne August havde nemmest ved at fordøje grisekød.

For han kunne ikke så godt tygge skærekød.

Giver det nogen mening eller er kylling bare super :balloons

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kunne tyndskåret kalkunkød være en mulighed? :) Og hvad med æg?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Og kippers? Jeg eeeeeelskede kippers, da jeg var barn :sandie

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

God tråd :super

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ronja får også de firkantede buko smøroste som hun er rigtig glad for :)

Men ellers er jeg ikke kommet så meget længere så jeg følger også lige med.

Avokadomos og bananmos - er det bare en avokado eller banan du moser eller kommer du andet i?

Ja moser det bare med en gaffel og så med smør under :) Erica elsker bananmosmadder!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja moser det bare med en gaffel og så med smør under :) Erica elsker bananmosmadder!

Det skal jeg da prøve med Ronja for jeg synes også det bliver lidt ensformigt!

Jeg kiggede lige i sundhedsstyrelsen "Mad til spædbørn" (kan downloades her:)) og der har de opskrifter på:

- Avokadopålæg

- Fiskeplæg

- Humus

- Broccolipålæg

- Ovnbagt kyllingfilet

- Tunfrikadeller

- Ærtemos

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg må altså se at få lært Theo at spise rugbrød :)

Hvordan startede I?

Indtil videre har jeg kun givet ham microstykker ind i munden. Han vil gerne have det, men kan stadig kaste op, hvis det rammer drøbelen på vej ned <_<

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg må altså se at få lært Theo at spise rugbrød :)

Hvordan startede I?

Indtil videre har jeg kun givet ham microstykker ind i munden. Han vil gerne have det, men kan stadig kaste op, hvis det rammer drøbelen på vej ned <_<

Jeg startede med meeeeeget små stykker og puttede dem i munden på hende. Hun begyndte så hurtigt selv at tygge dem. Jeg tror helt sikkert det hjælper der er tænder.

Jeg tror ikke der er så meget andet at gøre end at fortsætte med meget små stykker og så kommer det på et tidspunkt :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg startede med meeeeeget små stykker og puttede dem i munden på hende. Hun begyndte så hurtigt selv at tygge dem. Jeg tror helt sikkert det hjælper der er tænder.

Jeg tror ikke der er så meget andet at gøre end at fortsætte med meget små stykker og så kommer det på et tidspunkt :)

Tror jeg vil begynde at give ham lidt hver dag til frokost ved siden af mosen så. Altså han er meget interesseret i det og åbner gladeligt munden :)

Synes bare det er synd, når han kaster op :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tror jeg vil begynde at give ham lidt hver dag til frokost ved siden af mosen så. Altså han er meget interesseret i det og åbner gladeligt munden :)

Synes bare det er synd, når han kaster op :(

Det er det helt sikkert også. Ronja gjorde det også nogen gange og har også gjort det med grød hvis den var for tyk. Det er bare ikke sjovt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sildepostej? Det spiste jeg meget af som barn og har faktisk lige købt en i sidste uge - ren nostalgi! :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sildepostej? Det spiste jeg meget af som barn og har faktisk lige købt en i sidste uge - ren nostalgi! :loveshower

Åh ja... Det var et totalt hit, da jeg arbejde i vuggestue :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvad med fignpålæg og laks

Gode forslag - tak!

Jeg synes du selv har rigtig mange gode ting.... Hapser lige lidt inspiration ;)

Marlon er også rigtig vild med de der firkantede buko smøreoste..... Og pikant er favoritten

Ja, jeg har godt kikket på de oste - tror jeg, jeg køber næste gang jeg er ude og handle :)

Øh kommer lige med en fra gemmerne August havde nemmest ved at fordøje grisekød.

For han kunne ikke så godt tygge skærekød.

Giver det nogen mening eller er kylling bare super

Erica har heldigvis ingen problemer med fordøjelsen :) Kunne godt være jeg skulle prøve kylling til hende :)

Kunne tyndskåret kalkunkød være en mulighed? :) Og hvad med æg?

Ih æg - den havde jeg glemt at skrive på, det havde jeg godt tænkt hun snart skulle smage :)

Og kippers? Jeg eeeeeelskede kippers, da jeg var barn :sandie

Jeg har en idé om der er meget salt i kippers? aner det dog ikke, kunne være man skulle undersøge det :)

Det skal jeg da prøve med Ronja for jeg synes også det bliver lidt ensformigt!

Jeg kiggede lige i sundhedsstyrelsen "Mad til spædbørn" (kan downloades her:)) og der har de opskrifter på:

- Avokadopålæg

- Fiskeplæg

- Humus

- Broccolipålæg

- Ovnbagt kyllingfilet

- Tunfrikadeller

- Ærtemos

Hmm, jeg har så bogen i hard copy! Kunne være jeg skulle tage og bruge den, nu når jeg har købt den! :lolhit

Jeg må altså se at få lært Theo at spise rugbrød :)

Hvordan startede I?

Indtil videre har jeg kun givet ham microstykker ind i munden. Han vil gerne have det, men kan stadig kaste op, hvis det rammer drøbelen på vej ned <_<

Jeg startede med bondebrød, men det havde hun meget svært ved at spise. En fra min mødregruppe havde succes med bagerens brød uden kerner - og vupti! Så spiste Erica gladeligt rugbrød. Og jeg kan squ godt forstå hun ikke gad bondebrødet...!

Ellers så lidt mælk på tallerknen så rugbrødshapserne bliver endnu blødere. I starten kunne jeg også finde på lige at mase rugbrødet lidt, så hun mere fik en (grov)mos af rugbrød og leverpostej :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg startede med bondebrød, men det havde hun meget svært ved at spise. En fra min mødregruppe havde succes med bagerens brød uden kerner - og vupti! Så spiste Erica gladeligt rugbrød. Og jeg kan squ godt forstå hun ikke gad bondebrødet...!

Ellers så lidt mælk på tallerknen så rugbrødshapserne bliver endnu blødere. I starten kunne jeg også finde på lige at mase rugbrødet lidt, så hun mere fik en (grov)mos af rugbrød og leverpostej :)

Tak :)

Det sidste prøvede jeg i dag til frokost. Og det gik meget bedre :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor meget spiser de når i serverer rugbrød? :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor meget spiser de når i serverer rugbrød? :)

Ronja spiser ca en skive bondebrød :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor meget spiser de når i serverer rugbrød? :)

Erica spiser også ca en skive rugbrød - er hun sulten spiser hun knap 1½ skive.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Pas på ikke at blive at for hysterisk.

Selvfølgelig kan det barn få alle mulige former for pålæg, uden at du skal gå i svimer af tanken om salt.

Får dit barn heller ikke smør?

Børn må godt få salt, bare i små mængder..

Altså giv hende bare rullepølse, kødpølse mm. - du skal bare ikke drysse salt ovenpå..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Pas på ikke at blive at for hysterisk.

Selvfølgelig kan det barn få alle mulige former for pålæg, uden at du skal gå i svimer af tanken om salt.

Får dit barn heller ikke smør?

Børn må godt få salt, bare i små mængder..

Altså giv hende bare rullepølse, kødpølse mm. - du skal bare ikke drysse salt ovenpå..

Jo, hun får skam både saltet smør, ikke-hjemmebagt rugbrød, de samme kartofler og sovs som os - så derfor tænker jeg hun får salt nok.

Det er heller ikke fordi hun ikke må få det partout, jeg kunne bare godt tænke mig at vente lidt længere før det blev en fast del af hendes kost.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tia, kunne man evt lokke dig til at putte de forskellige forslag op i #1..... Så vil det jo være en rigtig god inspirationstråd i fremtiden også :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tia, kunne man evt lokke dig til at putte de forskellige forslag op i #1..... Så vil det jo være en rigtig god inspirationstråd i fremtiden også :loveshower

God ide, gør jeg lige når jeg er ved computeren.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER