betina88

nogen der har erfaringer med madras til tremmesenge fra IKEA?

30 indlæg i dette emne

hej herinde.

vi er som det næste på udkig efter en madras til bettemandens tremmeseng, og vi har kigget en del på dem fra IKEA, da vi synes de ligger i en rimelig prisklasse.

Men vil lige hører jer om der er nogen af jer der har erfaring med madrasser til tremmesenge derfra????

vi har kig på disse to:

http://www.ikea.com/dk/da/catalog/products/40150182/

http://www.ikea.com/dk/da/catalog/products/00150184/

håber i kan hjælpe med nogle erfaringer, evt hvilken ville i vælge...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Har ingen erfaring med deres babymadrasser, men sover selv på en af deres voksenmadrasser og er yderst tilfreds :super Men det hjælper dig selvfølgelig ikke så meget i, hvilken af de to madrasser, du skal vælge. :blush Ville bare lige nævne det :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har den første og er godt tilfreds med den.. Vi mærkede på nogle forskellige i butikken og synes at denne virkede god. Den var fin tyk og fast men blød og så var prisen god... Mindes dog ikke at vi så den anden du har kig på

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Som moebelsaelger med erfaring udi madrasser, ogsaa fra IKEA, kan jeg fortaelle, at der ikke er nogen grund til at investere mange penge i en dyr madras med "voksenegenskaber", som jeg kalder dem. Babyer har ikke vaegten til at kunne udnytte ret mange specialmadrasser.

Uden tvivl begge to gode madrasser, men den foerste er helt sikkert rigeligt til saadan en lille stoerrelse. En simpel madras fra Jysk til en hundredmand kan faktisk ogsaa goere det og er endda godkendt som uden for meget kemi. Nu har vi ikke en Jysk hernede i Italien, saa vi koerer i IKEA imorgen for at koebe tremmeseng og madras. Jeg vil kigge paa baade Vyssa Snosa og Vysaaa Skont og saa bestemme mig paa stedet. Hvis jeg skulle give 600 kr., saa ville det blive til en kemifri madras fra et eller andet helsested.

Jeg haaber, det hjaelper jer lidt, ellers maa du endelig spoerge :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har den til 600 kr og et rigtig glad for den. Da vi købte fik vi at vide at den billige skal skiftes oftere end den dyre og i sidste ende ville det blive det samme.

Vi valgte så også den dyre fordi den er mere allergi venlig og vores datter er virkelig udsat for allergi.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

latex er generelt mere allergi-venligt da husstøvmider mm. ikke kan leve så godt i det. Plus det, at latex vist nok kan vaskes (Det er jeg dog ikke 100 på, men ved at dunlopillos latexmadras kan)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

latex er generelt mere allergi-venligt da husstøvmider mm. ikke kan leve så godt i det. Plus det, at latex vist nok kan vaskes (Det er jeg dog ikke 100 på, men ved at dunlopillos latexmadras kan)

Den dyre fra Ikea kan betrækkes tages af og vaskes i maskine :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hmm, maa vist lige have de store oejne og oerer frem i eftermiddag, for der er tilsyneladende nogle detaljer at tage med i overvejelserne icone14.gif

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hmm, maa vist lige have de store oejne og oerer frem i eftermiddag, for der er tilsyneladende nogle detaljer at tage med i overvejelserne icone14.gif

er spændt på at hører hvad du finder ud af og hvilken du ender op med at vælge... :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

er spændt på at hører hvad du finder ud af og hvilken du ender op med at vælge... :rolleyes

Skal aflaegge fuld rapport rolleyes.gif

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

lyder bare super... glæder jeg mig til at hører...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Saa var vi i IKEAcheerleader3.gif

Kan jo sige med det samme, at vi koebte Vyssa Skont.

Vyssa Snosa er alt for fesen, synes vi, som om den er vaflet paa den ene side og kan dermed ikke vendes... Min mand ville ikke engang kigge paa den, efter at have maerket paa den en enkelt gang.

Vyssa Skont boed paa en del mere, synes vi. En god skummadras, hverken mere eller mindre. Prisen er helt ok, og betraekket virker bloedt. Det kan tages af og vaskes, men vi har koebt en rullemadras og et vaadliggerlagen. Det er ud fra den betraegtning, at en rullemadras vil jeg ofte lige smide i vaskemaskinen for ny, frisk sengekarma.

Vyssa Somnat synes vi var overkill, selvom det da uden tvivl er en god madras. Men baby er en let lille fis, som ikke kan udnytte latexegenskaberne og den ekstra pris gav ikke mening for os.

Dette var ordene smile.gif

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

tak tak.. det vil jeg tage med i vores overvejelser når vi ska ud og kigge/købe madras i weekenden... :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Aj, vil da ogsaa lige sige, at den ikke bare er lavet af skum, men koldskum. Koldskumsmadrasser har faktisk ogsaa gode soveegenskaber :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi sover selv på en latexmadras fra Ikea og Samuel har også fået en Vyssa Somnat pga de samme ting som vi valgte vores egen ud fra (latexens fordele). Det er jo svært at sige om han sover bedre på den end andre madrasser ;) men jeg synes den er dejlig

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg faldt over denne gamle tråd, da jeg skulle læse lidt om madrasser, og jeg håber, det er i orden jeg genåbner den.

Jeg har netop købt en brugt Gulliver Ikea seng, men skal have en ny madras til. Jer, der nu så har valgt madras og haft den godt og vel et år. Er I tilfredse? Tænker I, at I skulle have købt noget dyrere, eller havde I sagtens kunnet nøjes - eller hvordan?

Synes det kunne være interessant at høre jeres erfaringer her et år efter :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Vi er også tilfredse, og købte den samme som betina88 :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi købte den samme, og den er virkelig lækker! Vi er meget glade for den :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi er tilfredse og Noah sover godt :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi købte også en Skönt madras, og den virker fin til det behov vores datter har :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er fint tilfreds med Vyssa Somnat. Den føles stadig som ny, selvom den er knap 2 år gammel nu. (Vi havde den fra starten og Samuel sov så i liften ovenpå madrassen og madrassen har på ingen måde lidt overlast.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har en madras til tremmeseng fra IKEA. Dog ikke nogen af dem du har nævnt. Men vi er rigtig godt tilfredse med ene vi har til madison

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har en madras til tremmeseng fra IKEA. Dog ikke nogen af dem du har nævnt. Men vi er rigtig godt tilfredse med ene vi har til madison

Kan du huske hvilken en, I har?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Og 1000 tak fordi I gider svare, alle sammen, det er virkelig godt at høre jeres meninger :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER