Forunderligt

Tøj til baby

36 indlæg i dette emne

Efterlyser lige en liste over hvor meget man mindst/helst skal have anskaffet inden baby kommer, primært tøjet, hvor mange sæt "bør" man ha? Har set nogen af jer linke en liste i babytråde men lige i panik øjeblikket kan jeg ikke finde hvor. Nogen der kan hjælpe, jeg må indrømme jeg intet husker fra de tre første om mængden af tøj, bare at vi faktisk aldrig kom til at mangle, men jeg har jo smidt rigtig meget ud.

Noget lidt andet er, hvor meget tøj skal en augustbaby overhovedet ha på? Jeg er begyndt at tænke at lang ærmet body uden noget andet, evt med tynde bukser eller et par strømper måske er et godt valg hvis det er varmt. Min yngste datter havde altid kort ærmet body under bluse/dragt, men hun er jo født i januar.

Jep ved godt jeg er tidligt ude, men store-shoppe-tur med svigermor truer :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg har skrevet en liste den er lavet ud fra hvad jeg har læst i diverse bøger og blade og så har jeg selv sådan lagt til og trukket fra, noget kan sikkert godt vente, men det må du selv lige vurdere.

Tøj:

Body 3-6 stk evt 3 korte og 3 lange

sparkedragter 3-6 stk evt uden fødder

Strømper 6 par

en lille hue

sutsko

Natdragter 2 stk

T-shirts m. lange ærmer 2 stk

trøjer/sweatshirts 2-3

bukser/tulle bukser 2-3 stk

Grej:

vugge/lille seng

Barnevogn m. lift

Myggenet

regnslag

evt madras til barnevogn + lift

skrå stol

baby alarm (en af dem der kan passe i lommen)

baby autostol

øre termometer/baby termometer

puslebord

Sove:

Baby tæppe

baby dyne

sengetøj 3 sæt

lagener 4 stk

mellemlægs/tisse lagener

sutter (Har fra gratis pakkerne)

Amme:

Stofbleer 10 stk

ammepude

brystpumpe

Amme indlæg

Amme BH 2 stk til at starte med

D-dråber

Store hygiejnebind/Tena

Pusle:

Puslehynde

Badekar

Vaskefad

Bleer (har fra gratis pakker)

Pusletaske (evt med Barnevognen)

Baby olie

Baby børste

Tættekam

Uro til puslebordet

Baby vatpinde

zink/baby salve (har fra gratis pakke fra apoteket)

Engangs vaskeklude (har fra gratis pakke)

Vådservietter (Har fra gratis pakker)

Blespand (har fra gratis pakker)

saltvandsdråber til næsen

Andet:

Aktivitets tæppe

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak, printer lige

Sh*t... jeg har vist 14 babyhuer... det ser ud som om det er lige i overkanten :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

ja mon ikke :lol Du skal nok få dem brugt hen over vinteren :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har faktisk en tilføjelse til din liste:

Små håndklæder (str. gæst) baby kan ligge på når den blir puslet, der blir ofte spildt lidt så de skal skiftes ofte.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Arh!!! :tak Den kommer på med det samme!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ville nok også have nogle flere body'er da der hurtigt kan gå nogen til når først "remouladen" bliver trykker ud. :whistling Så generelt ville jeg nok have lidt mere at det hele. Også natdragter. Der skal heller ikke meget gylp til før man er nød til at skifte, så der kan hurtigt gå noget tøj til.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg finder min frem imorgen, for synes ogsaa at antal er lidt hoejere paa den.. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min søster sagde at det slet ikke kunne betale sig at købe for meget, for man skal nok få en masse inden den første uge er omme.

Jeg tror nu heller ikke jeg ligger mig stenhårdt op af listen, for finder jeg noget jeg godt kan li, eller 10 bodyer for en 50er så køber jeg det. Men det her er min minimum...

Hvad størrelse køber i tøjet i? Min mor siger 56, men min søster fik et barn der kom direkte i str. 60 såh.....??? Overvejer om 58 er det jeg skal satse på, men syntes godt nok det er svært!!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har stort set ikke brugt natdragter til mine børn, da de oftest sov i samme tøj de havde på, med mindre det var noget meget varmt.

Jeg går efter str 56 til nyfødt, har enkelte ting i str 50 men de er ikke blevet brugt ret mange gange. Det er rart at ha i hvert fald lidt som passer fra start og ikke sidder alt for løst, men det er også min erfaring at man ret hurtigt begynder at bruge 62 og det er en str man kan bruge noget længere tid.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

uuuuh ha endelig ikke køb for meget nu. I får SÅ meget i barselsgave og løbende ad de kommende bedsteforældre - tro mig!!! Ellers kan I jo glæde jer til at gå på shopping med baby til den tid - så er det endag "lovligt" at shoppe :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min søster sagde at det slet ikke kunne betale sig at købe for meget, for man skal nok få en masse inden den første uge er omme.

Jeg tror nu heller ikke jeg ligger mig stenhårdt op af listen, for finder jeg noget jeg godt kan li, eller 10 bodyer for en 50er så køber jeg det. Men det her er min minimum...

Hvad størrelse køber i tøjet i? Min mor siger 56, men min søster fik et barn der kom direkte i str. 60 såh.....??? Overvejer om 58 er det jeg skal satse på, men syntes godt nok det er svært!!!

Så vidt jeg ved er der ikke noget der hedder str. 58 eller 60 :unsure :blink

Str. hedder 50, 56, 62, 68 osv. den springer med 6 hver gang - eller er jeg helt forkert på den?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

uuuuh ha endelig ikke køb for meget nu. I får SÅ meget i barselsgave og løbende ad de kommende bedsteforældre - tro mig!!! Ellers kan I jo glæde jer til at gå på shopping med baby til den tid - så er det endag "lovligt" at shoppe :rolleyes

Lyder dette fornuftigt?

6 Body lange og korte aermer(overtager mange fra min soester)

6 sparkedragter/natdragter med og uden foedder(overtager lidt fra min soester)

Lidt stroemper og kradsevanter(overtager fra min soester)

2 stk bloede, loese bukser(til over body og/eller med troeje)

4 tynde troejer med korte og lange aermer

2 kyser

Vi faar jo nok varme fra juli til september i hvert fald og ja, jeg vil meget gerne shoppe med lille Noah i barnevogn eller baeresele 7himmel.gif

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så vidt jeg ved er der ikke noget der hedder str. 58 eller 60 :unsure :blink

Str. hedder 50, 56, 62, 68 osv. den springer med 6 hver gang - eller er jeg helt forkert på den?

Det er også sådan jeg har opfattet det. Kan det passe at det er barnets længde det refererer til?

Men tror der er nogle få firmaer der laver tøj udenfor de gængse størrelser, sådan at det bliver en mellemting.

Lyder dette fornuftigt?

6 Body lange og korte aermer(overtager mange fra min soester)

6 sparkedragter/natdragter med og uden foedder(overtager lidt fra min soester)

Lidt stroemper og kradsevanter(overtager fra min soester)

2 stk bloede, loese bukser(til over body og/eller med troeje)

4 tynde troejer med korte og lange aermer

2 kyser

Vi faar jo nok varme fra juli til september i hvert fald og ja, jeg vil meget gerne shoppe med lille Noah i barnevogn eller baeresele 7himmel.gif

Nu bliver dette mit første barn så har ikke den store erfaring, men tænker umiddelbart at det ville være smart med en del kort-ærmede body'er, da jeg kan se du føder i sommerperioden :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ville nok købe

10 langærmede bodyer

3-4 par bukser/ dragter med fødder

6 natdragter + 6 kortærmede bodyer (men om sommeren bruger man nok ikke begge dele

3 par strømper

2 veste

4-6 bluser

Synes ikke der ryger mange bukser, men nu tisser hun heller ikke sådan udenfor.

Tilgengæld bruger vi en del bodyer fordi hun gylper i kanten af dem...

Men vi har aaaaalt for meget tøj, så hold igen...

Køb nogle få bodyer i str 50 og ellers resten af tøjet vil jeg købe i str 56, så kan man altid smøje ærmer/ben op :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så vidt jeg ved er der ikke noget der hedder str. 58 eller 60 :unsure :blink

Str. hedder 50, 56, 62, 68 osv. den springer med 6 hver gang - eller er jeg helt forkert på den?

Se DET gir menning!!! Jeg har faktisk købt 5 bodyer idag, 4 i str 56 (og undrede mig over hvorfor der ikke var nogen i str 58) og 1 i str 62. og så et enkelt par tulle bukser i den lækreste limegrønne farve... :loveshower

Derudover faldt for to par strømper i H&M hvorpå der står Mummy <3 me og Daddu <3 me :yay

Jeg vil også gå i gang med at sortere mit eget baby tøj jeg har fået hjemme fra mine forældre og fjerne det jeg bare VED jeg ikke kommer til at bruge, men der er den SØDESTE lille velour trøje som virkelig er lille, så tror det er en str 56 eller 50.

Men i Føtex har de altså en MASSE tullebukser til 50 kr i en masse lækre farver!!! bare et lille tip :shop

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

der er enkelte mærker der kører med str 60, ved jeg!

men synes nu også der er svært med antal i de forskellige tøj-ting.... men kunne ikke forstille mig at bodyér er noget man kan få for mange af (tænker "bæ" i kanter for neden og gylp for oven)

men det kommer vel også an på, hvor go man er til at komme til bunds i vasketøjskurven.... jeg er i hvertfald én af dem der allerede nu, har svært ved det ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ville nok købe

10 langærmede bodyer

3-4 par bukser/ dragter med fødder

6 natdragter + 6 kortærmede bodyer (men om sommeren bruger man nok ikke begge dele

3 par strømper

2 veste

4-6 bluser

Synes ikke der ryger mange bukser, men nu tisser hun heller ikke sådan udenfor.

Tilgengæld bruger vi en del bodyer fordi hun gylper i kanten af dem...

Men vi har aaaaalt for meget tøj, så hold igen...

Køb nogle få bodyer i str 50 og ellers resten af tøjet vil jeg købe i str 56, så kan man altid smøje ærmer/ben op :)

Hvilke størrelser ville du købe det der står på din liste, str 56, eller? :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har købt lidt i str. 62 - fordi det var billigt, resten er købt i str. 56 jeg satser på at min baby ikke er lige så stor som min nevø som kun kunne være i str. 56 i en uge :blink

var i H&M i dag og kunne ikke rigtig finde:

- Dragter med fødder i - hvor finder jeg det?

- langærmede buddyer til de små - fandt kun 1 jeg ikke kunne stå for i den rigtige størrelse.

- Strømper til de helt små? fandt 3 i lyserød, men det kan jeg ikke bruge til noget. så jeg kiggede lidt på hvide strømpebukser, men de var også for store

- natdragter - bare en enkelt eller 2 men de er også alt for store dem jeg fandt.

Nogen der har et godt billigere sted at finde det?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har købt lidt i str. 62 - fordi det var billigt, resten er købt i str. 56 jeg satser på at min baby ikke er lige så stor som min nevø som kun kunne være i str. 56 i en uge :blink

var i H&M i dag og kunne ikke rigtig finde:

- Dragter med fødder i - hvor finder jeg det?

- langærmede buddyer til de små - fandt kun 1 jeg ikke kunne stå for i den rigtige størrelse.

- Strømper til de helt små? fandt 3 i lyserød, men det kan jeg ikke bruge til noget. så jeg kiggede lidt på hvide strømpebukser, men de var også for store

- natdragter - bare en enkelt eller 2 men de er også alt for store dem jeg fandt.

Nogen der har et godt billigere sted at finde det?

Prøv evt. at kigge i en af de større supermarkeder som Bilka og Føtex :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min svigerinde som fødte sidste år siger at body'er fra kvickly har bedre facon og holder sig pænere end dem fra bilka/føtex. Tip hermed givet videre.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Blandt andet Joha laver tøj i str. 50, 60, 70 ect - bare for at være på tværs ;)

Og str. refererer ganske rigtig til barnets længde i cm - der er dog stor forskel på hvor stor f.eks. en str. 56 er, alt efter hvilket mærke man køber :)

Både Name It og H&M laver fint basistøj. Både i bodyer og heldragter og også BabySam har ofte tilbud, så det f.eks. er to natdragter for 120, 4 body´er for 120 eller lignende. Vi har natdragter fra BabySam og har været rigtig glade for dem!

Man behøver i den forstand ikke natdragter, men det ER altså rarere for baby at sove i end f.eks. bukser og bluse der giver en kant på midten. Og så er det nemmere at pusle en heldragt i halvmørke om natten ;) Og så er der jo også noget rituelt i at skifte til nattøj, så baby lærer at nattøj sover man længe i :whistling

H&M laver fine, billige (3 par for 29kr), enkle strømper i alle størrelser der IKKE laver mærker på baby!

Mht. størrelser, så havde alle sagt vi ikke skulle købe noget i str. 50 for vi ville sikkert få et langt barn - så jeg havde 2 bodyer og 1 heldragt i str. 50... Og Anna brugte altså str. 50 i 3 uger! <_<

Du kan også bruge stofbleer på pusleunderlaget - de er ikke helt så dyre og fylder mindre i vaskemaskinen ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Blandt andet Joha laver tøj i str. 50, 60, 70 ect - bare for at være på tværs ;)

Og str. refererer ganske rigtig til barnets længde i cm - der er dog stor forskel på hvor stor f.eks. en str. 56 er, alt efter hvilket mærke man køber :)

Både Name It og H&M laver fint basistøj. Både i bodyer og heldragter og også BabySam har ofte tilbud, så det f.eks. er to natdragter for 120, 4 body´er for 120 eller lignende. Vi har natdragter fra BabySam og har været rigtig glade for dem!

Man behøver i den forstand ikke natdragter, men det ER altså rarere for baby at sove i end f.eks. bukser og bluse der giver en kant på midten. Og så er det nemmere at pusle en heldragt i halvmørke om natten ;) Og så er der jo også noget rituelt i at skifte til nattøj, så baby lærer at nattøj sover man længe i :whistling

H&M laver fine, billige (3 par for 29kr), enkle strømper i alle størrelser der IKKE laver mærker på baby!

Mht. størrelser, så havde alle sagt vi ikke skulle købe noget i str. 50 for vi ville sikkert få et langt barn - så jeg havde 2 bodyer og 1 heldragt i str. 50... Og Anna brugte altså str. 50 i 3 uger! <_<

Du kan også bruge stofbleer på pusleunderlaget - de er ikke helt så dyre og fylder mindre i vaskemaskinen ;)

Gode tips :)

Til det sidste: Jeg købte 15 stk råhvide små håndklæder str 40x60 cm i IKEA til 0,45 euro stk, dvs ca 50 kr i alt, så det må siges at være den billige løsning. Ellers ville jeg bruge hvide (billige) stofbleer til numse brug og de mønstrede/farvede til gylpebrug, for selv om de alle kan kogevaskes kan jeg ikke li at blande.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Gode tips :)

Til det sidste: Jeg købte 15 stk råhvide små håndklæder str 40x60 cm i IKEA til 0,45 euro stk, dvs ca 50 kr i alt, så det må siges at være den billige løsning. Ellers ville jeg bruge hvide (billige) stofbleer til numse brug og de mønstrede/farvede til gylpebrug, for selv om de alle kan kogevaskes kan jeg ikke li at blande.

Jeg har tænkt mig at gøre præcis det samme som dig mht stofbleerne, de hvide til numse og de farvede/mønstrede til gylpeklude :) Jeg kan nemlig heller ikke så godt lide tanken om at blande selvom de alligevel skal kogevaskes, så vil jeg gerne holde "hoved og hale" adskilt ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Gode tips :)

Til det sidste: Jeg købte 15 stk råhvide små håndklæder str 40x60 cm i IKEA til 0,45 euro stk, dvs ca 50 kr i alt, så det må siges at være den billige løsning. Ellers ville jeg bruge hvide (billige) stofbleer til numse brug og de mønstrede/farvede til gylpebrug, for selv om de alle kan kogevaskes kan jeg ikke li at blande.

Sådan er det også her ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER