pukimusen

Jeg bestemer selv..

15 indlæg i dette emne

Har i os nogen af dem i jeres omgangskredse, som gerne vil bestemme hvad i må og ikke må.......... FUCK nu af...... jeg er et voksent og selvstændig mennesker, som godt selv vil bestemme over min baby og min krop..

Det startet da jeg snakket med min mor forleden dag omkring med konstante hovedpine, hvor hun siger "husk nu du må ikke spise så mange piller" åhh hallo du ved ingen ting om hvor mange jeg har spist af Panodil og desuden så har jeg måske gjordet det en gang om uge med godkendelse fra lægen.... og nogen gange kan det bare ikke soves væk eller en gå tur er ikke altid nok..

Nå så i går på arb... var der dessert uhemm, noget æble trifli hvor der var 2 % alkohol i, jeg tag så en spiseskefuld med flødeskum, hvilke resultere i hun gå helt amok og fortæller mig hvor meget det skader baby..... Ahhh hør nu her jeg drikker ALDRIG, så fordi jeg spiser en lille bitte dessert den dag tror jeg nok ikke baby tag skade af... SLAP AF men hun snakket om det hele aften.... AAHHHHHHHHHHHHHH

Min verden er altsår ikke så hellig, jeg spiser os Bøffer og dåse makrel og drikke cola ligt og bruge min mascara...

jeg har mistet 2 gange, hvor jeg begge gange levet total helligt og det hjalp lige fedt.. så jeg tag det stille og roligt... der er jo os mange ting jeg ikke gør mere. jeg farver ikke mit hør, jeg har skåret gevaldigt ned på sukkeret, spiser mere grønt, laver mere motion, æder min vitaminpiller...

hvor helligt lever i....??

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

jeg lever ikke spor helligt!

jeg drikker ikke.... jeg ryger stadig 3-4smøger dagligt (er på kraftig nedtrapning)

jeg spiser hvad jeg lyster og folk kan bare klappe i! <_<

og ja.... det er min krop, min baby og mit valg! så kan sagtens følge dig....

kæmpe :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg drikker og ryger ikke, men det gjorde jeg nu heller ikke før graviditeten.

Jeg drikker heller ikke sodavand eller spiser fed mad, men det er kun fordi jeg absolut ikke har lyst. Sodavand kan jeg ikke lide pt og fed mad giver mig kvalme, allerede fra det bliver tilberedt.

Ellers spiser jeg helt som jeg har lyst til.

Knus Charlotte

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er absolut ikke fanatisk! Jeg drikker og ryger ikke, men det gjorde jeg heller ikke før jeg blev gravid. Men ellers spiser jeg hvad jeg har lyst til, om det er sushi, røde bøffer eller carpaccio, jeg er af den overbevisning at gør man bare alt med måde, så går det nok :)

Det samme gælder med min make-up, shampoo, creme og lign. Det skifter jeg ikke ud, er da også bange for at barnet vil få et chok når det kommer ud hvis ikke det er blevet udsat for bare lidt almindelige ting :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Æhhh jeg er blevet lidt mere hellig...

Drikker naturligvis ikke når jeg er gravid. Ryger ikke. Er stoppet med light sodavand... men får i ny og næ en almindelig, danskvand får jeg dagligt.

Sukkerfrit tyggegummi er jeg stoppet med.... alt hvad der er aspertram i (tror det staves sådan) er udelukket.

Ellers så får jeg også lidt røde bøffer, dåse-makrel flere gange om ugen og ellers så lever jeg almindeligt.

Make up har jeg droppet, men sæbe og shampoo er det samme som jeg altid har brugt... med parfume.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

det jeg mener er jo bare ar man må jo selv vælge til og fra hva man syntes er vigtigt for en selv, andre skal ikke bestemme for mig hva det er vigtigt... :-))

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sådan vil jeg nok også svare ... når eller hvis der på noget tidspunkt er nogle der vil bestemme over mig... Men indtilvidere er jeg sluppet for moralske ord.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

det går alligevel og irritere mig at folk sådan skal blande sig!

Det er ikke direkte mig der får det at vide, men derimod min kæreste på hans arbejde! <_<

hver gang han nærmest åbner munden ang. min/vores graviditet eller andet omkring det herhjemme.... så er der noget i vejen!

Kattene skal UD!! :blabla

- nej, det må hun da ikke!! ....osv.

BLAND JER DOG UDENOM, NÅ! :angry

bare fordi min kærestes chef/er snart skal være bedsteforældre igen og HUN (deres datter) er MEGA fanatisk og æder helsekost og grønne piller.... så skal hun ikke diktere hvad jeg skal og ikke skal! og hvad jeg må proppe i min mund osv.....

jeg kan virkelig blive sur og ked af det når min kæreste kommer hjem og fortæller at nu har hun/de sagt sådan og sådan...... :gal jeg synes ærligt talt ikke at de kan tillade sig at blande sig, når man ikke har spurgt om deres mening....

er vist lidt "hormonella" i dag... Sorry! ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

indtil videre har jeg kun oplevet en der er sagt at det ikke var godt for baby. det er min kollega og veninde der var en af de første der vidste jeg var gravid. hun sagde jeg ikke måtte spise lakrids for det fik blodtrukket til at stige. det kom sig af min sukkertrang er på nul efter jeg er blevet gravid :yay og har haft en del kvalme. så jeg spiste 5-10 poletter om dagen, bare for at få lidt andet end alm mad og vand indenbors.

Men det er også kun en uges tid siden vi sagde det til familien og jeg fortalte det på mit arb. (jeg er 12+1) så jeg kunne tænke mig at jeg har en del til gode :blink

Men jeg er overhovedet ikke fanatisk. tværtimod føler jeg mig totalt dikteret til at være sådan en totalt helse freak efter jeg har læst i den bog jeg fik med hjem fra lægen.

alkohol er nok den eneste ting jeg må 'undvære'. ikke forstået at jeg drak hver dag før, men i ved til festligehedder og en hygge aften med tøserne - måske 2-4 gange om måneden. sygeplejersken hos min læge sagde at så længe jeg spiste varieret kunne jeg spise det hele - dog frarådet hun råt kød som det eneste. når ja fik også en 'opsang' om at spare på kalorierne 'for de ekstra kilo er jo svære at komme af med igen' som hun sagde. udløst af at jeg fortalte hende jeg drak en drikkeyogurt om morgen fordi jeg havde kvalme. der tænkte jeg godt nok - DET skal jeg nok selv styrrer!! og eftersom min sukkertrang er lig nul så tror jeg ikke det bliver et problem.. men ingen ting om light sodavand. før jeg blev gravid drak jeg min 0,5l. -for det meste- cola light om dagen. det er lysten dog også forsvundet til, så det drikker jeg kun når jeg er ude. Og det siges at light sodavand er dårligt for fertiliteten, men jeg blev altså gravid ved 1. ægløsning, så det er ikke noget der har påvirket mig :bunny

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har aldrig hørt at det aspartram (light) sodavand er dårligt for fertiliteten, men det er klart den ene ting jeg har ændret efter jeg blev gravid...Drak meget af det hver dag.....Da det kan give fosterskade.

: http://www.alun.dk/sund-kost/aspartam-kunstigt-soedestof-syg.html

Jeg er i uge 15 nu og jeg har stadig ikke fået en løftet pegefinger, kun folk der har spurgt: hvad må du få... hvad kan vi byde dig?

Nååårh jow..... folk tager over for mig ved tunge løft.... og kommer springene ;) Men det er nu meget dejligt sådan at slippe for det hårde arbejde :whistling

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg lever som jeg plejer dikker måske ikke lige så meget kaffe :whistling

får ikke så mange " det må du ikke" de VED jeg har prøvet det før :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har aldrig hørt at det aspartram (light) sodavand er dårligt for fertiliteten, men det er klart den ene ting jeg har ændret efter jeg blev gravid...Drak meget af det hver dag.....Da det kan give fosterskade.

: http://www.alun.dk/sund-kost/aspartam-kunstigt-soedestof-syg.html

Jeg er i uge 15 nu og jeg har stadig ikke fået en løftet pegefinger, kun folk der har spurgt: hvad må du få... hvad kan vi byde dig?

Nååårh jow..... folk tager over for mig ved tunge løft.... og kommer springene ;) Men det er nu meget dejligt sådan at slippe for det hårde arbejde :whistling

Du er faktisk i uge 16 ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jamen, jeg kan ikke engang holde styr på mit eget liv.... godt jeg har advaret dig om min ammehjerne :whistling

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hehe - ja det har du :) Tænkte at du må var lidt som mig, inden jeg fattede systemet ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Næææ, 15+ = 16 uge.... men jeg kan ikke holde styr på noget som helst.... Det er så pinligt, laver ikke andet end undskylde over for alt og alle :)

Bom bom.... Heldigvis synes min mand stadig det er sødt at jeg kvajer mig konstant, men på et eller andet tidspunkt skal jeg nok lave en kæmpe brøler :) :bunny

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER