MamatilJ&M

Barsel

12 indlæg i dette emne

Er blevet bedt om at finde ud af forholdene mht barsel. Jeg kan gå af 4 uger før. Derefter hedder det 14 ugers barsel og op til 32 ugers forældreorlav på barselsdagpenge. Men synes ikke helt jeg kan forholde mig til hvor længe barslen skal være. Jeg går af først i juli og kan gå hjemme til 13. juni 2013. Synes dælme det er længe.

Hvor lang tid har I planer om, at holde barsel?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg er i et vikariat, og får supplerende dagpenge til 31. maj.

Jeg kan gå på barsel 2. juni :)

Hvor længe jeg kan gå hjemme, aner jeg ikke; Men jeg tager alt barsel jeg kan, eftersom jeg jo er ledig :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Første gang jeg skulle på barsel, troede jeg at jeg ville komme til at kede mig, hvis jeg skulle gå hjemme i et helt år.

Så jeg valgte at sige jeg var klar tilbage efter 8 mdr. Men tiden fløj bare afsted og da jeg endelig skulle starte, var jeg slet ikke klar. Så jeg gik på nedsat tid, og brugte resten af min barsel på den måde. Dvs at jeg arbejdede 32 timer, men fik suppleret op af barselsdagpenge til 37 timer. Det kunne jeg gøre yderligere et helt år. Det var en rigtig god løsning for mig.

Denne gang kommer jeg til at være ledig, da jeg bliver udlært lige inden min barsel, så jeg vil holde alt det barsel jeg kan og jeg glæder mig.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tager al den barsel jeg kan og så må vi se om der dukker et drømmejob op inden den er slut, så må far overtage derfra. Men som udgangspunkt tager jeg alle ugerne selv :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg går på barsel efter min sidste eksamen (dvs. mellem 14. juni og 30. juni alt efter hvornår jeg skal op) eller efter min praktik, hvis graviditeten bliver for hård til at jeg kan klare eksamen. I så fald går jeg nok på barsel slut-maj eller deromkring.

Og jeg starter så op igen ved semesterstart 1. september, eller - hvis jeg mangler førnævnte eksamen - til juni næste år.

Så jeg kommer til at have 12-14 mdrs barsel... Det er længe, men sådan er det bare, for det skal passe med mit studie. :) Jeg tror faktisk også at jeg kommer til at synes det er hyggeligt :P (Og hvis jeg keder mig, så kan jeg jo begynde at læse pensum ;))

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er lige blevet ledig, så hvis jobbet er der efter 4 uger, så bliver det 4 uger og farmand, der får resten, er jobbet der slet ikke, ja, så bliver det jo fuldt ud... Som jeg ser det i dag, ville jeg have det ok med 2-3 månders barsel,og så x antal måneder på deltid i opstarten af nyt job...

Ved selvfølgelig ikke om jeg skifter mening, men har nu gået sygemeldt i 5 måneder og ledig i en, så 1 helt år oven i (+ de 4,5 måneder til termin) virker fuldstændigt håbløst og helt umuligt at se frem til :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tager alt hvad jeg kan få, da jeg ved at det er sidste gang jeg er på barsel. Syntes ved de to første, at tiden fløj afsted. Jeg kan gå fra 8 uger før, dvs. 9. maj og regner med at det kommer til at passe med, at jeg kan starte til august 2013 igen.

Jeg glæder mig til at få mere tid til at være sammen med de to "store" og den lille, når den tid kommer.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg går fra 3-4 uge før alt afhængig af hvordan det lige passer med mit arbejde, vi skal lige have lukket den travle periode af med god samvittighed (jeg er revisor).

Også starter jeg op igen omkring 1/4 også taget manden 3 måneders barsel fra 1/4.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg slutter mine eksammer i maj juni måned og så holder jeg et halvt år på barsel og starter op med at læse igen til jan. men da jeg læser over nettet,og selv kan gøre som jeg vil, bliver det nok lidt som at arbejde deltid.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg går sygemeldt nu, men skulle ellers gå fra på barsel i starten af maj. Så tog jeg 5 ugers ferie først, lidt fridage og kunne så officielt gå fra på barsel en måned før.

Jeg regner med at starte efter 10 måneder. Så tager min mand de sidste par måneder hjemme. :loveshower

Jeg havde et års barsel med Victoria og tiden fløj afsted. Det var selvom jeg var sygemeldt inden barslen. Her kedede jeg mig gevaldigt, men så snart hun kom - så gik tiden stærkt.

Jeg ville elske at tage et år igen, men tilgodeser da gerne lidt til farmand :7himmel

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har gået hjemme siden 24. August 2010..... Der blev jeg sygemeldt, og så startede min barsel i starten af marts 2011. Min barsel sluttede så 16. Februar i år, og nu er jeg igen sygemeldt (pga. Farligt arbejdsmiljø) og skal være det frem til den nye barsel starter i begyndelsen af juni. Og så regner jeg med at tage den fulde barsel, som løber frem til ca. Maj 2013.....

Så det bliver til næsten 3 år som "hjemmegående husmor"......

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kan gå fra 4 uger før, men kan ikke overføre så meget ferie (kun en uge) - så skal lige have fundet ud af om jeg skal nyde det lidt med at gå tidligere fra, eller om jeg skal få noget ferie i den "anden ende" - det skal jo så være før 1. maj, og så bliver det "kun" 8 mdr. barsel - havde umiddelbart forestillet mig 10 mdr, men må indrømme at jeg er lidt i vildrede endnu... - det tager jeg stilling til efter brylluppet til april... (nu skal det vist have lidt mere opmærksomhed end maven :-D)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER