Nitzen1987

FDM har tilbud på Römer babyautostol resten af måneden

27 indlæg i dette emne

Vil lige dele med jer, at FDM har tilbud på Rømer Baby-Safe plus SHR II til 999 kr. det er ca. -25% af normalprisen i BabySam. I kan se tilbudet HER

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Super tilbud.

Er der egentlig nogen der ved hvornår man må begynde at køre med bebs? Har hørt at der for et par år siden blev lavet rimelig strenge regler omkring kørsel med børn og især babyer.

Og så er der noget med at bebs ikke må sidde op for længe.

Spørger fordi jeg rigtig gerne vil til familietræf i Jylland som vil være (hvis jeg føder til tiden) når bebs er lige under en måned. Men må man køre med bebs på det tidspunkt og må de sidde så lang tid?

Hvad er mulighederne?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg fandt dette inde på www.sikkertrafik.dk (Rådet for større færdselssikkerhed)

En babystol kan bruges fra barnet er nyfødt. Det er ikke skadeligt for ryggen. Hvis I skal på en længere køretur, så hold pauser med jævne mellemrum, f.eks. hver anden time) og tag barnet op af stolen. Er barnet faldet i søvn, kan du ”rykke lidt rundt på det” ind i mellem, så barnet ikke sidder i præcis den samme stilling i lang tid af gangen.

netsundhedsplejersken henviser til den side, når hun besvarer spørgsål ang. børn i bilen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg syntes at have hørt at de kun må sidde i stolen 45 min ad gangen, men jeg har også hørt at der står 20 minutter på stolen, men jeg mener en veninde engang fik at vide af en sundheds plejerske at en enkelt tur med pauser er ok, ved dog ikke HVOR lille barnet var da hun fik det at vide og jeg kan ikke huske hvem det er! Prøv at spørg en netsundhedsplejerske.

Skide godt tilbud...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg fandt dette inde på www.sikkertrafik.dk (Rådet for større færdselssikkerhed)

En babystol kan bruges fra barnet er nyfødt. Det er ikke skadeligt for ryggen. Hvis I skal på en længere køretur, så hold pauser med jævne mellemrum, f.eks. hver anden time) og tag barnet op af stolen. Er barnet faldet i søvn, kan du ”rykke lidt rundt på det” ind i mellem, så barnet ikke sidder i præcis den samme stilling i lang tid af gangen.

netsundhedsplejersken henviser til den side, når hun besvarer spørgsål ang. børn i bilen.

hæ hæ jeg var for langsom

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mener at man skal være medlem af FDM for at gøre brug af tilbuddet.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mener at man skal være medlem af FDM for at gøre brug af tilbuddet.

Det behøver man ikke :) Vi er ikke medlem og jeg bestilte den i går :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Man kan vist kun bestille i den farve, ik?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Man kan vist kun bestille i den farve, ik?

jo

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vil lige skrive at babysam har prisgaranti på autostole lige i øjeblikket

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

lige et tillægs spørgsmål: kan den monteres til bilens ISOfix system? Det står der ikke rigtig noget om!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

lige et tillægs spørgsmål: kan den monteres til bilens ISOfix system? Det står der ikke rigtig noget om!

For at den skal passe i iso-fix beslag skal du købe en base til den. Den koster ca. 12-1300 kr. ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

puh - så tror jeg vi finder en der har det indbygget (for det kan man da god få kan man ikke?) - det bliver da billigere.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

puh - så tror jeg vi finder en der har det indbygget (for det kan man da god få kan man ikke?) - det bliver da billigere.

Du skal have en isofix base uanset hvad, hvis du vil bruge isofix. Og jo, det er dyrt!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

tjah jeg fandt den her: http://www.onskeborn.dk/oenskeboern/autostole-og-tilbehoer/fra-foedsel-til-13-kg-/brio-primo-baby/c-23/c-87/p-4093 der er Brio Base MED i prisen som kan tilsluttes ISOfix så det er NOGET billigere!

Ja, det er da noget billigere. Men jeg vil nu alligevel anbefale at man kigger på dem først. Brioen som du viser, synes jeg personligt er ret lille og smal i forhold til f.eks Rømer, og så kan man ikke bruge den helt så længe. Med den store, havde vi i forvejen problemer med, at hun faktisk var vokset ud af den da hun var 6 måneder (og 10 kg), så en mindre ville for os kunne bruges endnu kortere tid. Og så dét med kilo- synes ikke det holder helt på nogen af dem ;) Isabella er 2,5 og vejer f.eks. 13,5 kg.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg skal afsted med min mor imorgen, hun betaler ;) så skal vi lige se hvad vi finder ud af. Måske skal vi vente og måske er det fint med den eller måske er det en helt anden vi falder for.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi koeber en Cybex Aton med selebase paa Amazon.de. Regner med ca. 1350 kr og stolen har faaet mange godkendelser i trst fra tyske ADAC og den saelges ioevrigt hos FDM.

Min bil har ikke Iso-fix, men jeg vil helt klart helst have at stolen sidder i en base, saa det maa blive sele. Man kan ogsaa faaden med ISO til 199 euro for det hele paa Amazon.de

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det smarte ved isofix i base er, at du kan klikke autostolen af, når du skal have den af. Det første stykke tid bruger man autostolen meget med rundt er min erfaring. Når i skal handle, ind til lægen, den lille sover når turen slutter etc. Og så er det lidt besværligt at skulle afmontere hver gang.

Jeg er meget kræsen med autostole, og ved at for 2 år siden klarede Brio sig ikke ret godt i test. Tror det var Tænk, der ikke var så glade for den. Godkendt er ikke det samme som super god. For at blive godkendt i eu skal den klare en frontal kollision, men ikke en sidekollision (hvor en bil kører ind i jer fra siden). Da der er tale om en helt anden skade ved sidekollision er det i min optik meget vigtigt, at den klarer sig godt her også :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Med hensyn til ISO-fix og godkendelse, saa er ISO er smart og sikkert, uden tvivl. Men ikke hvis man ikke har en bil indrettet til ISO eller skal skifte mellem ISObil og ikke-ISObil. Saa maa en selebase vaere at foretraekke og langt mere sikkert end at koebe en med ISO, som kun kan bruges i bil nr. to, men som ikke er den primaere bil, vi skal have baby med i :) Saa skulle jeg i min bil bare baelte selve autostolen, ellers skulle vi have en af hver.

Naar jeg skriver godkendt, saa mener jeg ADAC, Stiftung Warentest, FDM etc., som ikke alene har godkendt, men som ogsaa har givet udmaerkelser. Cybex har 4 ud af 6 hos FDM og GUT hos ADAC/SW. Jeg ville aldrig koebe en blot godkendt, er nemlig ret hys med autostole! Men altid holde mig til enten Roemer, Maxi Cosi eller Cybex, som er dem jeg har kigget paa, fordi de har faaet udmaerkelser som de mest sikre autostole rolleyes.gif

Kan da tilfoeje at jeg fremstaar som ueberhys hernede i Italien, min soester er ueberhys i England og min veninde er ueberueberhys i Mexico. Vi vil nemlig ikke koere med vores eller andres boern i biler uden autosaeder! Jeg ved godt at vi ikke lever i 70'erne mere og at boern ikke kegler rundt i bilerne i DK, men det goer de desvaerre ofte i Italien, men IKKE mit barn. Jeg staar helt uforstaaende overfor den slappe holdning og det er faktisk helt vildt, som de er skoedeloese selv paa vores bjergveje blink.gif

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det smarte ved isofix i base er, at du kan klikke autostolen af, når du skal have den af. Det første stykke tid bruger man autostolen meget med rundt er min erfaring. Når i skal handle, ind til lægen, den lille sover når turen slutter etc. Og så er det lidt besværligt at skulle afmontere hver gang.

Det er det samme trepunktsselebasen gør :) den er NÆSTEN lige så sikker som ISO...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nej, har man ikke isofix i bilen kan det ikke betale sig at købe basen. :)

Er også selv meget hys med lige præcist autostole. Der er det bedste af det bedste kun godt nok. Ville aldrig gå på kompromis :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så vil jeg lige opdatere og sige at jeg har købt en Rømer kan ikke huske hvad den ellers hed - min mor tog den nemlig med hjem . og vi købte en selebase til - for de havde ikke en ISO base til den. Men vi stod og skubbede og sled i den og den virkede nu MEGET sikker så vi blev enige om at den var god - og fordelen er at så kan vi flytte den over i forældrenes biler uden problemer.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så vil jeg lige opdatere og sige at jeg har købt en Rømer kan ikke huske hvad den ellers hed - min mor tog den nemlig med hjem . og vi købte en selebase til - for de havde ikke en ISO base til den. Men vi stod og skubbede og sled i den og den virkede nu MEGET sikker så vi blev enige om at den var god - og fordelen er at så kan vi flytte den over i forældrenes biler uden problemer.

Vi har også haft en selebase til vores rømer babystol .... og den var bare fantastisk. Så fedt at man ikke skulle stå og rykke i seler hver gang den skulle spændes fast, men blot kunne klikke stolen fast. Så glæd jer.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak - jeg tror nu også vi bliver helt vildt glade for den - det vsr egentlig mest min mors valg - de har ikke iso-system i deres bil så hvis vi skulle ud og køre med dem, så ville en iso-base ikke være meget bevendt. Så hellere en "næsten lige så sikker som" løsning ALTID end den sikreste løsning engang imellem!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER