fuglemor

Er lige nød til at spørge(igen)

18 indlæg i dette emne

Jeg kan slet ikke slippe navne tankerne i øjeblikket ved ikke hvorfor. Måske fordi jeg ikke har en navn som jeg bare tænker at det må da være det. Hvilket jeg havde med de to andre eller retter sagt der havde vi to navne som jeg synes var rigtig fine. Denne her gang kan jeg ikke rigitg finde ud af hvad jeg tænker.

Er ret vild med Tilde og Merle. Men har lige fået at vide at et barn oppe af vores vej skal hedde Merle også tænker jeg det skal det ikke være også fordi de to andre hedder noget med M. Gider ikke blive stemplet som hende der lkun kan kalde hende børn noget med M.

Tilde har jeg været vild med i lang tid og var også oppe og vende ved vores datter, også tænker jeg at det skal ikke være det for hun skal ikke føle at hun bare har fået navnet fordi Mille ikke fik det.

Det nyeste navn jeg er kommet til at tænke på er Nellie. Men kan ikke helt finde ud af hvad jeg tænker om det. Hvad siger i? Og sidst men ikke mindst havd synes i om Nynne?

Håber det er ok at jeg spørger Igen Igen :kuller :kuller

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg er ikke vild med Tilde fordi jeg syns det er et "halvt" navn. Merle... jeg ved det ikke, smager på det. Nellie syns jeg er meget sødt, tænker på nelliker og en sød sød reservebedste jeg kendte som barn. Nynne syns jeg også er rigtig sødt, havde en veninde som teenager jeg var helt pjattet med, men syns måske hende den fjollede Nynne fra film osv har spoleret navnet lidt (den danske pendant til Bridget Jones).

Håber I finder det helt rigtige navn til lillesøster.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Synes Nellie er rigtig pænt :loveshower

Er også vild med Merle og ville bestemt ikke af skrive det, fordi en længere oppe af vejen hedder det ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er ikke vild med Tilde fordi jeg syns det er et "halvt" navn. Merle... jeg ved det ikke, smager på det. Nellie syns jeg er meget sødt, tænker på nelliker og en sød sød reservebedste jeg kendte som barn. Nynne syns jeg også er rigtig sødt, havde en veninde som teenager jeg var helt pjattet med, men syns måske hende den fjollede Nynne fra film osv har spoleret navnet lidt (den danske pendant til Bridget Jones).

Håber I finder det helt rigtige navn til lillesøster.

:ditto

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

nellie og nynne er nogle rigtig søde navne. :biglove

Merle - så tænker jeg på det amerikanske drengenavn, vist nok stavet på samme måde. Et rigtig hill-billy navn. Jeg ser for tiden en serie, hvor der er en rigtig klam "jeg-er-fra-landet-og-hader-alle-andre-end-hvide-mennesker-og-at-vaske-mig"-type. Ved godt det er meget langt fra en lille pige med æblekinder, men tænker alligevel på det hver gang jeg hører det navn. Sorry.

Men er klart fan af både Nellie og Nynne :loveshower Rigtig søde navne, som ikke er for brugte, men heller ikke for særlige :super

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nellie :loveshower (men kun fordi min gamle kat hed det. Hun var jordens sødeste kat)

Nynne :gp

Merle :blink

Tilde :wee

Det eneste navn jeg har et problem med er Merle. Jeg kan ikke rigtig give nogen logisk forklaring på hvorfor, men det klinger ikke ved mig.

Tilde syns jeg er sødt, men tror det er fordi det ligger tæt på Tilie (som var en af de rigtig søde piger, jeg havde med i skolebussen)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er sjovt hvilke associationer man kan have til navne. :)

Nynne synes jeg er super super fint og sødt, og jeg synes også at det passer rigtig godt til Mille. Jeg har læst Nynnes Dagbog 1-4 men jeg forbinder stadig ikke navnet med den figur... Jeg synes en Nynne er en fin, yndig og sød lille pige :loveshower

Nellie kan tilgengæld - for mig - kun være hende den dumme unge fra det lille hus på prærien :lolhit Jeg synes ellers at navnet er pænt, men jeg kan ikke rigtig slippe den association :blush

Tilde har jeg ikke noget forhold til... Don't hate it, don't love it.

Merle, hmmm. Jeg kan ikke helt forklare det, og jeg kan heller ikke sige hvor associationen kommer fra, men jeg forbinder det med en ret bastant type. Måske sådan en karseklippet drengepige i hængerøvsbukser, måske en hård militærpige. Det er der jo heller ikke noget galt med at være :) Men det ville få mig til at gå udenom navnet, da jeg personligt mere er en "blomster og sløjfer"-pige :biglove

Så jeg hepper på Nynne :loveshower Men min vigtigste pointe er egentlig, at du nok vil kunne møde både positive og negative associationer ude i verden uanset hvilket navn, du vælger. Så vælg det navn, du synes er allerallerbedst! :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er sjovt hvilke associationer man kan have til navne. :)

Nynne synes jeg er super super fint og sødt, og jeg synes også at det passer rigtig godt til Mille. Jeg har læst Nynnes Dagbog 1-4 men jeg forbinder stadig ikke navnet med den figur... Jeg synes en Nynne er en fin, yndig og sød lille pige :loveshower

Nellie kan tilgengæld - for mig - kun være hende den dumme unge fra det lille hus på prærien :lolhit Jeg synes ellers at navnet er pænt, men jeg kan ikke rigtig slippe den association :blush

Tilde har jeg ikke noget forhold til... Don't hate it, don't love it.

Merle, hmmm. Jeg kan ikke helt forklare det, og jeg kan heller ikke sige hvor associationen kommer fra, men jeg forbinder det med en ret bastant type. Måske sådan en karseklippet drengepige i hængerøvsbukser, måske en hård militærpige. Det er der jo heller ikke noget galt med at være :) Men det ville få mig til at gå udenom navnet, da jeg personligt mere er en "blomster og sløjfer"-pige :biglove

Så jeg hepper på Nynne :loveshower Men min vigtigste pointe er egentlig, at du nok vil kunne møde både positive og negative associationer ude i verden uanset hvilket navn, du vælger. Så vælg det navn, du synes er allerallerbedst! :kram2

:ditto til alle de kloge ord der bliver skrevet! (har dog ikke læst Nynne, men har set filmen og serien og synes også det er en sød, lille, yndig pige :7himmel )

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nellie er et rigtig fint navn syntes jeg. Har en bekendt hvis datter hedder det, ellers ville jeg klart selv overveje det :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er egentlig også helt vild med Nynne, nu jeg har smagt lidt på det. Det lyder som en glad og fredig pige, syntes jeg :)

Er dog knap så vild med Merle. Inden for hundeverdenen, er ordet merle en betegnelse for hunde der er fejlfarvet og med dårlige gener. Derfor forbinder jeg det automatisk med noget negativt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nynne er super sødt :) Kan egentlig godt lide alle tre navne :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for alle jeres ord og meninger. Jeg har i forvejen to børn med navne som folk har en mening om. F.eks da jeg ventede min dreng sagde en veninde til mig at Max det kunne jeg ikke kalde ham for Max var et bølle navn. Så jeg kan godt stå fast.

Er bare lidt rundt på gulvet, tror virkelig mine hormoner raser i øjeblikket, har også de vilde tudeture hvilket er ret øv. :boo

Har forsøgt at få manden til at snakke navne med mig, men i øjeblikket ikke den store respons. Tror bare han synes der er lang tid til endnu, men det er bare lige det der fylder hos mig. Han plejer at falde for et af de navne jeg kommer med i løbet af min søgen. Hænger nok også sammen med at jeg er sygemeldt og ikke kan ret meget, men navne kan jeg da altid kikke på.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Du får lige en :kram du lyder som en der trænger til det!

Jeg kan sagtens følge dig - har også sådan nogle dage hvor det der fylder bare SKAL afsluttes før jeg fungerer... Og så er det skide frustrerende ikke at finde den afslutning på det!

Jeg syntes det er svært med navne fordi det er så individuelt hvad man kan li! Vi har vores hyr med navnene herhjemme vil gerne have en liste med navne til når vi ser den lille, der skal ikke være for lidt og der skal ikke være for mange men sådan en 3-5 stykker, det er bare svært når vi ikke engang kan finde 1 som vi begge er helt vilde med. Så jeg forstår dig virkelig godt!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak Majs det er lige sådan jeg har det. Fik faktisk snakket godt med min bedre halvdel igår aftes om hvordan det fylder og vi fik snakket navne, men kom bare ikke rigtig tættere på hvilke navne vi snynes. Han synes Liv er et super navn men det kan jeg bare ikke helt forholde min til. Han kan også godt lide Nynne som jeg er lidt splittet med på den ene side synes jeg det er et fantastisk navn og på den anden side har jeg det ligesom andre skriver at det er lidt belastet fra tv serien Nynne. Er begyndt at tænke på Carla men ved ikke om jeg synes det passer sammen med Max og Mille? Ja som i kan hører suser tankerne stadig rundt. :kuller

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes ikke der er noget galt i at kalde alle tre børn ved samme forbogstav. Feks mille, max og merle. Jeg synes personligt bedst om nellie eller merle. Liv og carla er også rigtigt fine navne. Mine forældre gik meget op i at vi 3 søskende fik hver vores forbogstav, så vi ikke behøvede lære et helt langt navn til at starte med men kunne nøjes med at skelne via første bogstav. Synes det er genialt tænkt og op gennem hele vores opvækst brugte de vores forbogstaver til al mærkning. Vil dog selv gå efter pæne navne frem for praktiske. Elsker selv mest gamle eller specielle navne. Synes hurtigt det kan blive kedeligt hvis alle hedder det samme.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Synes max og mille er søde navne og sys egentlig det tredje navn gerne må starte med M bryder mig dog ikk om merle...men måske maja kan bruges? :-) af de navne du selv har nævnt kan jeg godt lide din mands forslag Liv

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Carla er jo på "Min" liste; Jeg ELSKER det navn!

Nynne, synes jeg bare er fantastisk! ELSKER det navn...

Nellie.. Sjovt nok, tænker jeg også på det lille hus på prærien, men jeg tænker mere på den fantastiske udvikling den karakter gennemgår; Fra at være en snotforkælet møghvalp, bliver hun til en fantastisk mor og kone :) Jeg ELSKER det navn!

Jeg kender en der hedder Nanny - Til at starte med, brød jeg mig ikke så meget om navnet, men nu elsker jeg det også :) Synes det er så flot :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nellie er et dejligt navn :-)

Jeg har f.eks. valgt noget så ordinært som Caroline(også faktisk: Caroline-Mathilde) Men jeg hørte det een gang og er totalt faldet for det. :balloons

(Og manges reaktioner er da gode, men også et enkelt.. At hun bliver en lille snob så. Jaja, men det er hendes mor ifølge (samme person) også, så den er bare lige i vinkel. HAHA)

Så lad vær med at lytte til andre, (end din mand) Det er jer der skal vælge, ikke andre.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER