Solvej99

Gravid - Hvornår kan jeg komme til lægen?

13 indlæg i dette emne

Hej allesammen

I fredags var jeg gået 2 dage over tid, og jeg tog derfor to graviditetstest, der begge var positive!

I går tog jeg endnu én, der også var positiv. Så den skulle vel være ret sikker? :)

Jeg ringede til lægen, da jeg gerne ville have en tid for at få bekræftet graviditeten med blodprøve osv.

Jeg fik at vide, at jeg var i uge 4+2 (i dag 4+4) og har termin d. 10. august :)

Mit problem er, at lægen ikke vil se mig før engang i januar, dvs. omkring uge 10

Jeg havde lidt håbet, at jeg kunne få en tid inden jul, da jeg ikke vil fortælle noget til venner og familie, før jeg har lægens ord for at jeg rent faktisk ER gravid.

Hvornår kunne I komme til lægen?

Knus fra

Maria

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg var ved lægen da jeg var 9+5... Første lægebesøg ligger mellem 8.-10. uge

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg skal afsted imorgen.. 8+2..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er det samme med mig. Jeg skal til lægen d 6 januar. Jeg har så bestilt tid til hjerteblink d 15 dec. Min termin er 12 aug.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Første lægebesøg ligger omkring uge 8-9+

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Begge gang var jeg afsted da jeg var 9 uger henne.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har lige booket en tid i dag til den 21. december, der vil jeg være 7+5 uger henne :gravid

- hvorfor siger I det 1. lægebesøg skal ligge imellem 8-10?!??

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har lige booket en tid i dag til den 16. december, der vil jeg være 7+0 uger henne :gravid

- hvorfor siger I det 1. lægebesøg skal ligge imellem 8-10?!??

Fordi man først tager blodprøven som skal bruges ifb. med risikovurdering til nf efter uge 8 :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Fordi man først tager blodprøven som skal bruges ifb. med risikovurdering til nf efter uge 8 :)

Jeps, ellers skal du bare afsted igen til lægen for at få taget blodprøverne :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

OK, jeg har lige ændret den til den 21. december... men det hjælper jo ikke noget så?!! <_<

Når men så må hun skisme give mig en ny tid til en blodprøve der kan sammenholdes med nakkefoldsscanningen!

Uanset, så ville det være rat at kunne få at vide hvad jeg skal spise af vitaminpiller mm.!!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

OK, jeg har lige ændret den til den 21. december... men det hjælper jo ikke noget så?!! <_<

Når men så må hun skisme give mig en ny tid til en blodprøve der kan sammenholdes med nakkefoldsscanningen!

Uanset, så ville det være rat at kunne få at vide hvad jeg skal spise af vitaminpiller mm.!!!

Hvis du tager en ganske alm. multi vitaminpille + 400mg folinsyre eller multivitamin for gravide, så får du det du skal ha' :)

Dog skal du lige være opmærksom på om du indtager mælkeprodukter - så du sørger for at få nok kalk - man siger ca. ½ L. mælkeprodukt pr dag .. uanset om det så er mælk, yogurt, smør, ost osv.. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvis du tager en ganske alm. multi vitaminpille + 400mg folinsyre eller multivitamin for gravide, så får du det du skal ha' :)

Dog skal du lige være opmærksom på om du indtager mælkeprodukter - så du sørger for at få nok kalk - man siger ca. ½ L. mælkeprodukt pr dag .. uanset om det så er mælk, yogurt, smør, ost osv.. :)

Ja det var også det jeg fik at vide.....

En gravitamin hver dag og ½ liter mælk (el.lign.)

Og så ikke noget med at ryge og drikke....

Og en gravijern om dagen fra uge 10 taget med et glas appelsinjuice :)

Ellers tror jeg ikke der er så meget....

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg var afsted 8. uge og fik også taget blodprøve der :)

Men hvis du skal afsted når du er 7+1 så er du også i 8. uge, men du er samtdig i uge 7.. I følge min signatur er jeg 21+2 dag, så jeg er både i uge 21. og 22. uge - det er lidt besværlgt.. Så det kan godt være lægen kan tage en blodprøve den dag alligevel..

Desuden spiser jeg gravitamin og har gjort det fra en måned inden jeg blev gravid og gør det stadig :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER