Lotte

sulten!

10 indlæg i dette emne

Hello piger...

Jeg er simpelthen så sulten i de ger dage, jeg kaN spise og spise og spise og jeg er bare sulten konstant... Mon baby eller min krop har brug for det, eller skal jeg bare lade det være og være sulten men ikke spise mere.? Andre der oplever det samme?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Sådan har jeg det ikke pt pga kvalmen.. men sådan perioder har jeg haft engang imellem.. jeg spiser altså når jeg sulten og nogle gange er der da nok røget for meget ristet brød med smør ned.. men jeg hader at være sulten så spiser altså hvis kroppen vil det ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ville helt sikkert spise! Jeg spiser selv når jeg er sulten og ikke efter klokkeslet. :whistling Men jeg PRØVER at huske at spise nogle sunde mættende ting. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er vildt sulten om morgenen og har god appetit, saa der ryger baade ristet broed med smoer eller ost, bloedkogt aeg, masser af frugt, yogurt med musli og agavesiruo, kaffe og fiberkiks ned... Uden problemer og jeg har det saaaa godt, selvom jeg har proppet mig q94.gif

Om aftenen kan jeg ikke det der ligner, men synes da bare du skal spise og saa soerge for at mindst 2/3 er sunde ting med fibre og naering. Hvad med vand, faar du nok vand?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg drikker masser af vand... Vel ca 2 liter om dagen tror jeg... Spiser græsk youghurt med 2 stk skåret frugt til morgen, men allerede kl 9 er jeg mega sulten igen.. spiser så gerne 2 stk knækbrød, men er stadig sulten. Til frokost 2 stk rugbrød, godt nok kun de der små stykker, og en masse grønt til... Så ikke rigtig noget før aftensmad, hvor jeg faktisk ikke er så sulten, men om aftenen kommer det igen og må igen spise et par boller eller rugbrød.. har taget 9 kg på nu, det er intet i forhold til min første graviditet, hvor jeg nu havde taget 16 kg på. Men jeg er bare så bange for at tage vildt på her til sidst. Vil helst holde MIG under 12 kg hvis muligt..

Beklager stavefejl, er på fra mobilrn, da jeg er på job :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det lyder godt nok heller ikke af meget mad... Jeg ville vaere meget sulten til frokost, hvis jeg kun fik de to smaa maaltider.

Kan godt forstaa, du ikke vil tage paa, men du skal jo ogsaa have det godt. Hvad med noget musli paa yogurten?

Min morgenmad idag: To tynde skiver hjemmbagt semigrovbroed med ost, en stor tallerken skaaret frugt med hakkede paranoedder, en lille skaal yogurt med hjemmebikset musli(grove havegryn, graeskarkerne, solsikkekerner og hakkede noedder) med agavesirup(giver soedme, nemt fordoejeligt og paavirker ikke blodsukkeret ret meget). To store glas vand og en lille kop kaffe. Kan ikke fungere frem til frokost med mindre...

Er som sagt heller ikke sulten om aftenen, saa det bliver til meget mindre, gerne en salat med aeg eller tun og grovbroed eller pasta. Men spiser faktisk ogsaa selv en knaekbroed om aftenen, nogle gange.

Jeg ville skrue op om formiddagen hos dig... Aeg er et godt protein til gravide og proteiner holder blodsukkeret stabilt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu er jeg slet ikke så langt henne som dig, men jeg har viiirkelig også oplevet, at min sult har ændret sig. Jeg er siindssygt sulten hele formiddagen, hvis jeg ikke får nok morgenmad. Jeg spiser youghurt natural med skåret frugt og så plejer at spise en ret stor hjemmebagt grovbolle. Har desværre ikke fået bagt i de sidste par dage, så i dag var det kun youghurt. Til gengæld måtte jeg straks spise et stykke rugbrød, da jeg kom på arbejde. Men jeg havde så også trænet, og det gør mig også ekstra sulten. Men jeg er da sindssygt glad for, at min frokostpause i dag ligger omkring klokken 11.30.

Til frokost kunne jeg før sagtens nøjes med 2 stykker rugbrød, men nu spiser jeg altså snildt 3 :blush Og indimellem frugt, gulerødder etc. Jeg er ikke altid så sulten om aftenen. Men om dagen SKAL jeg altså have mad - ellers falder mit blodsukker helt og så får jeg kvalme og bliver straks utilpas.

Spis og vælg det sunde :) Vi kan da ikke have dig til at være så sulten :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Synes ikke du spiser særlig meget, så hvis du sulten så spis endelig mere end det du gør.. og hvis du bange for alt meget vægtstigning så tror jeg ikke det kommer hvis bare det også er sunde ting du ellers vil putte i munden

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for svar piger, sys bare jeg spiser hele tiden, eller nej jeg GØR ikke men jeg kunne godt... Måske skal jeg gøre mit morgen måltid lidt mere solidt, så jeg er ordentligt mæt... Problemet er jo også at trangen til søde sager stiger når man går og er sulten..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tror, det handler om at holde blodsukkeret stabilt, saa lysten til de soede sager ikke naar derud, hvor man stopper sig med bras. Proteiner hjaelper godt paa det og de findes i andet end koed og maelkeprodukter. F.eks. aeg, noedder og broccoli...

Saa er det ogsaa vigtigt at have nogle sunde soede alternativer - som saa ogsaa er soede og er gode og ikke bare erstatning paa den tarvelige maade. Der var lige en traad for nyligt om den slags - den er her 10.gif

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER