Tumlepigen

Let og sund snack/dessert

9 indlæg i dette emne

Vi har månedsdag i morgen og plejer at hygge lidt i den anledning :)

Jeg kunne godt tænke mig at overraske manden min med et eller andet lækkert til om aftenen efter bøfferne og når baby er puttet. Det skal være let at lave og helst ikke usundt, da vi begge skal holde igen med det :rolleyes

Kom frisk med forslag og opskrifter :P

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg har en opskrift på en suuuuper lægger squashkage. Den er uden sukker og hvis man vil, kan man putte en lille smule chokolade i. Så er den ekstra læks, men lidt mindre sund... whistling.gif

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mega hurtigt klaret er det at mose en banan med raa chokoladenibs eller noget godt, moerkt chokolade og hakkede noedder - mums!

Du kan lave nogle af alle de popolaere kugler af dadler og noedder med kakao, kokos, lakrids eller hvad I har lyst til. De ryger hurtigt hos os.

Har I en god blender, saa kan I jo lave en slags softice - det er bare at blende baer med banan, rismaelk og maaske lidt sojalecitin for at faa det ekstra creamy.

Laekkert er ogsaa at blende banan, avocado, rismaelk og godt med kakao - chokoshake - mums!!!!!!!!!!

Der er flere gode her

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mega hurtigt klaret er det at mose en banan med raa chokoladenibs eller noget godt, moerkt chokolade og hakkede noedder - mums!

Du kan lave nogle af alle de popolaere kugler af dadler og noedder med kakao, kokos, lakrids eller hvad I har lyst til. De ryger hurtigt hos os.

Har I en god blender, saa kan I jo lave en slags softice - det er bare at blende baer med banan, rismaelk og maaske lidt sojalecitin for at faa det ekstra creamy.

Laekkert er ogsaa at blende banan, avocado, rismaelk og godt med kakao - chokoshake - mums!!!!!!!!!!

Der er flere gode her

Ej men altså, du er da bare altid god for opskrifter og gode ideer. Fantastisk :D

Jeg skal da vist lige prøve nogle af de snacks ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Du kan ogsaa riste havregryn, noedder og froe ved meget svag varme, saa de bliver lidt crunchy, saa servere med graesk yogurt og ahorn- eller agavesirup - maaske nogle baer eller frugter loveshower.gif

Chokoshaken kan faktisk ogsaa laves mega tyk med mindre vaeske og bruges som dip...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Savle, savle, savle!

Det blev til nogle choko-kager i en let version - er spændt på, hvordan de smager! :unsure

Men tak alligevel, der er helt sikkert ideer, der skal afprøves til at stille den åbenbart vedvarende lækkersult, jeg har for tiden! :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

På opfordring fra en anden tråd kommer her opskriften på de omtalte chokoladekager, som faktisk viste sig at være ret lækre :P

Chokoladekager (cookies) (12 stk)

95 kcal pr. kage

Tilberedningstid 30 min + tid til at hvile

Kan fryses

  • 2 æggehvider
  • 2 3/4 dl flormelis
  • 1 dl kakao
  • 2 tsk hvedemel
  • ½ tsk vaniliesukker
  • 50 g hakket chokolade

  1. Tænd ovnen på 175 grader. læg bagepapir på 2 bageplader.
  2. Pisk æggehvider i en stor, helt ren skål. De skal ikke være meget stive. Sigt flormelis, kakao og hvedemel i lidt ad gangen og pisk hele tiden. Tilsæt vaniliesukker og lad blandingen stå og stivne i 20 min.
  3. Fordel 12 teskeer af kakaomassen på pladerne med god plads mellem hver. Drys med hakket chokolade.
  4. Bag kagerne 12-15 min. indtil de er faste og skorpen er revnet lidt. Lad dem stå 5 min., før de køler af på en bagerist.

Tip

Chokoladen kan erstattes med hvid chokolade.

Opskriften er fra "Sund og let med Weight Watchers"

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

På opfordring fra en anden tråd kommer her opskriften på de omtalte chokoladekager, som faktisk viste sig at være ret lækre :P

Chokoladekager (cookies) (12 stk)

95 kcal pr. kage

Tilberedningstid 30 min + tid til at hvile

Kan fryses

  • 2 æggehvider
  • 2 3/4 dl flormelis
  • 1 dl kakao
  • 2 tsk hvedemel
  • ½ tsk vaniliesukker
  • 50 g hakket chokolade

  1. Tænd ovnen på 175 grader. læg bagepapir på 2 bageplader.
  2. Pisk æggehvider i en stor, helt ren skål. De skal ikke være meget stive. Sigt flormelis, kakao og hvedemel i lidt ad gangen og pisk hele tiden. Tilsæt vaniliesukker og lad blandingen stå og stivne i 20 min.
  3. Fordel 12 teskeer af kakaomassen på pladerne med god plads mellem hver. Drys med hakket chokolade.
  4. Bag kagerne 12-15 min. indtil de er faste og skorpen er revnet lidt. Lad dem stå 5 min., før de køler af på en bagerist.

Tip

Chokoladen kan erstattes med hvid chokolade.

Opskriften er fra "Sund og let med Weight Watchers"

Dem tror jeg lige jeg skal afprøvet i næste uge, hvor vi har gruppearbejde

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

På opfordring fra en anden tråd kommer her opskriften på de omtalte chokoladekager, som faktisk viste sig at være ret lækre :P

Chokoladekager (cookies) (12 stk)

95 kcal pr. kage

Tilberedningstid 30 min + tid til at hvile

Kan fryses

  • 2 æggehvider
  • 2 3/4 dl flormelis
  • 1 dl kakao
  • 2 tsk hvedemel
  • ½ tsk vaniliesukker
  • 50 g hakket chokolade

  1. Tænd ovnen på 175 grader. læg bagepapir på 2 bageplader.
  2. Pisk æggehvider i en stor, helt ren skål. De skal ikke være meget stive. Sigt flormelis, kakao og hvedemel i lidt ad gangen og pisk hele tiden. Tilsæt vaniliesukker og lad blandingen stå og stivne i 20 min.
  3. Fordel 12 teskeer af kakaomassen på pladerne med god plads mellem hver. Drys med hakket chokolade.
  4. Bag kagerne 12-15 min. indtil de er faste og skorpen er revnet lidt. Lad dem stå 5 min., før de køler af på en bagerist.

Tip

Chokoladen kan erstattes med hvid chokolade.

Opskriften er fra "Sund og let med Weight Watchers"

De lyder lækre :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER