Helle H

Nervøs

19 indlæg i dette emne

Astrid har det med at sparke hver aften mellem 20 og 21.:-)

igår sparkede hun lidt om eftermimddagen men SLET ikke igår aftes. Jeg blev virkelig nervøs.

Jeg hentede noget iskoldt vand, drak det og lagde mig på sofaen. Der gik 10 min så gav hun nogle spark fra sig. tårerne pressede hårdt på. Puha.

Idag er hun heldigvis allerede nu meget aktiv.

Andre der oplever dette og bliver nervøse.?

Hvis man ikke mærker baby hele dagen, hvor er det så man skal ringe hen?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Aah, Helle, kan godt forstaa, du blev nervoesicon_hug.gif

Det er jo foerst NU i uge 24, de siger, du gerne skulle maerke hende hver dag, saa tror virkelig ikke det er galt, at du lige skulle drikke vand og slappe af.... Alle kan vel have behov for at slappe af, ogsaa bebser i maven, taenker jegsmile.gif

Nu er jeg jo lige nogle uger bagud og hoerer til i juni-gruppen, men vores Noah havde ogsaa en dag forleden, hvor jeg skulle blive liggende laenge i sengen om morgenen, foer der kom et enkelt puf... resten af dagen var han stadig ikke livlig(tog ogsaa et glas isvand med ro, faktisk) men var ogsaa blevet puffet rundt til DM og af jordemoderen dagene forinden. Jeg har ellers maerket ham hver dag den sidste maaned, og meget paa det sidste, saa det var ogsaa en dag, hvor jeg lige skulle vaenne mig til tanken om en off-day hos ham.

Dejligt at hun er i hopla idag loveshower.gif

PS. Du skal ringe til dit foedested, hvis du ikke maerker liv en hel dag.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Altså, her sagde de til mig, at det først er efter uge 25 man skal mærke baby hver dag; Men det er jo "på løbende 24 timer". Dvs, mærker duhende om eftermiddagen, skal du mærke hende inden eftermiddagen dagen efter.. Men jeg ville nu også blive nervøs!!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

det er jo nok også fordi jeg bare længe har mærket hende og derfor har vænnet mig til det, selv før uge 24.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg mener bestemt, at det først er fra uge 25, at man helst skal mærke liv hver dag. men hvis du er bekymret tænker jeg at du må ringe til jordemodercentret og høre deres vurdering

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

De sagde til mig at det er fra uge 24 man skal mærke den hver dag.. Og hvis ikke jeg tager fejl er det fødegang, jordemoder eller svangerambulatoriet.. Men der kan altså forekomme dage hvor du næsten ikke mærker bebs, og ingen grund til bekymring hvis bare du mærker hende.. Meen, blev nu også selv bekymret ved den første og måske jeg også vil tænke over det en ekstra gang denne gang.. smile.gif

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

det er jo nok også fordi jeg bare længe har mærket hende og derfor har vænnet mig til det, selv før uge 24.

Netop - det er jo fordi man er blevet saa vant til at maerke saa meget. Men ja, indenfor 24 timer og der har du maerket hende :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Netop - det er jo fordi man er blevet saa vant til at maerke saa meget. Men ja, indenfor 24 timer og der har du maerket hende :)

Ja, hun er meget aktiv i dag.

Men fik lidt hjertebanken og nåede lige at tænke på hvis der var noget galt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kan godt forstå nevøsiteten, det er vidst meget normalt for os gravide ;) men baby trænger også til at slappe af engang imellem, og kan have dage hvor de ikke er så aktive som normalt.. fx hvis den virkelig har været aktiv en dag, så kan der nemt være ro på dagen efter, gætter på at det er fordi den sover :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kender det godt, har også haft flere af de dage hvor jeg synes der har været meget stille derinde. MEn heldigvis ender det altid med at han vågner op og giver hans nervøse mor nogle gode spark.. :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Både i går og her til morgen har hun sparket rigtig meget. Så jeg er helt rolig igen.

Men jeg kan godt mærke at jeg er nået dertil hvor hun er så virkelig at jeg ikke kan klare tanken om noget skulle ske med hende.

Jeg drømte for nogle dage siden at, jeg var en politimand og at jeg blev skudt 7 gange i maven. Jeg vågnede ved at jeg skreg nej og Jørgen stod over mig og sagde at alt var okay.

Sååååååååå skræmmende.

Alt er bare så følsomt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er godt nok ogsaa en mega tarvelig droem at have! Din stakkel - og Joergen maa da have taenkt sit huh.gif

Det er bare meget mere foelsomt. Havde lige min svigerinde hernede, som er ret nervoes, den stakkel. Hun har nu faaet en hjertedoppler i valentinsgave af sin mand. Jeg maa gerne laane den, hvis Noah skulle faa en off-day igen. Der kan ske saa meget, men trorat baade du, jeg og min svigerinde passer godt paa os selv og vores poder, at det nok skal gaa. Resten er ude af vores haender og jeg er sikker paa at vores engle er der for os 7himmel.gif

bearhug.gif

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er godt nok ogsaa en mega tarvelig droem at have! Din stakkel - og Joergen maa da have taenkt sit huh.gif

Det er bare meget mere foelsomt. Havde lige min svigerinde hernede, som er ret nervoes, den stakkel. Hun har nu faaet en hjertedoppler i valentinsgave af sin mand. Jeg maa gerne laane den, hvis Noah skulle faa en off-day igen. Der kan ske saa meget, men trorat baade du, jeg og min svigerinde passer godt paa os selv og vores poder, at det nok skal gaa. Resten er ude af vores haender og jeg er sikker paa at vores engle er der for os 7himmel.gif

bearhug.gif

Dejligt med en der lige kan sætte flere ord på hvordan jeg har det.

Eller hvordan vi har det.

ja, det er jo ude at vores hænder, men de ligger så godt at der ikke kan ske dem noget og som du siger, så har vi vore engle. :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Astrid har det med at sparke hver aften mellem 20 og 21.:-)

igår sparkede hun lidt om eftermimddagen men SLET ikke igår aftes. Jeg blev virkelig nervøs.

Jeg hentede noget iskoldt vand, drak det og lagde mig på sofaen. Der gik 10 min så gav hun nogle spark fra sig. tårerne pressede hårdt på. Puha.

Idag er hun heldigvis allerede nu meget aktiv.

Andre der oplever dette og bliver nervøse.?

Hvis man ikke mærker baby hele dagen, hvor er det så man skal ringe hen?

Hej Helle

Jeg har købt en doppler. Mange har grint lidt af det, men.... hold da op, hvor har jeg været glad for den, når man ikke har mærket hende i mange timer. På med den og vupti, hjertelyd... Så kan man slappe af igen:)Og som regel begynder hun at sparke kort tid efter, da man så slapper af... Det er SÅ dejligt:)

Kh Annette

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej Helle

Jeg har købt en doppler. Mange har grint lidt af det, men.... hold da op, hvor har jeg været glad for den, når man ikke har mærket hende i mange timer. På med den og vupti, hjertelyd... Så kan man slappe af igen:)Og som regel begynder hun at sparke kort tid efter, da man så slapper af... Det er SÅ dejligt:)

Kh Annette

Saadan en har min svigerinde lige faaet af sin mand <- koebt paa ebay. Hun bor ovenpaa, saa det er jo nemt at laane den. Synes ikke, det er fjollet, hvis man har behov for saadan en :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Saadan en har min svigerinde lige faaet af sin mand <- koebt paa ebay. Hun bor ovenpaa, saa det er jo nemt at laane den. Synes ikke, det er fjollet, hvis man har behov for saadan en :)

Og så er det lidt hyggeligt at høre hjertelyden, når man selv har tid og lyst:) Jeg nyder det ihvertfald meget.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det skulle man måske overveje ;-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min svigerindes hedder Angelsounds... kostede vist 25 euro paa ebay, eller noget i den stil og gele kan koebes paa apoteket :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Her er lillebror VIRKELIGT MEGET AKTIV! Jeg har kunnet mærke ham siden uge 12, så det er lang tid efterhånden. Ville helt klart også blive meget nervøs, hvis jeg ikke mærkede ham i en dag, selvom jeg af og til er MEGET træt af hans roden rundt og sparken. Godt at lillepigen blev aktiv igen, så du kan slippe nervøsiteten. :loveshower:

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER