Solvej99

3D afstøbning af hånd og fod

39 indlæg i dette emne

(Har I prøvet det?)

Jeg har set at man kan lave 3D afstøbninger af babys hænder og fødder, så de "kommer ud" af gipsen i stedet for at være trykket ind i.

Det ser bare vildt sødt ud, så det skal klart prøves :)

Er der nogen af jer der har haft succes med det eller har gode fif? :balloons

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi har lavet en ramme med hånd og fod aftryk :) Vi brugte så trylledej som form og kom gipsen deri ;) Der fulgte en masse med, som baby skulle have hånden i og sidde stille i ca 5 min :rolleyes Gad vi slet ikke forsøge :D Så det blev trylledej og virkede uden problemer ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har lavet en ramme med hånd og fod aftryk :) Vi brugte så trylledej som form og kom gipsen deri ;) Der fulgte en masse med, som baby skulle have hånden i og sidde stille i ca 5 min :rolleyes Gad vi slet ikke forsøge :D Så det blev trylledej og virkede uden problemer ;)

Det er også lige præcis det med trylledejen jeg vil prøve :)

Dejligt at høre at det var så nemt. Lavede du selv trylledejen?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det var så nemt og lykkedes i første forsøg ;) Jeg lavede selv trylledejen :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det var så nemt og lykkedes i første forsøg ;) Jeg lavede selv trylledejen :)

Super... Det glæder jeg mig til at prøve :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Super... Det glæder jeg mig til at prøve :)

Og så må du lige huske, at flashe resultatet ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Og så må du lige huske, at flashe resultatet ;)

I will ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har prøvet det fra Bilka, hold kæft noget lort og det blev jo så ikke til andet end at smide lortet ud..

Måske skulle man prøve det med trylledej!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

(Har I prøvet det?)

Jeg har set at man kan lave 3D afstøbninger af babys hænder og fødder, så de "kommer ud" af gipsen i stedet for at være trykket ind i.

Det ser bare vildt sødt ud, så det skal klart prøves :)

Er der nogen af jer der har haft succes med det eller har gode fif? :balloons

Jep det gjorde min mor og jeg med Frederik da han var 5½ måned!

(Se den sidste collage - Frederik 5-6 måneder, i min moar-tråd)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg købte sådan noget HER på ebay. og det fungeret meget godt synes jeg.. Ikke lige så pænt som på billederne men pænt nok. kan tage billed af mit resultat når jeg kommer hjem hvis det er.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har lavet en ramme med hånd og fod aftryk :) Vi brugte så trylledej som form og kom gipsen deri ;) Der fulgte en masse med, som baby skulle have hånden i og sidde stille i ca 5 min :rolleyes Gad vi slet ikke forsøge :D Så det blev trylledej og virkede uden problemer ;)

Øh havde I trylledejen i ovnen først? :unsure

Har endelig fået lavet aftryk og hældt gips i, men har altså ikke haft dejen i ovnen, fordi jeg tænkte at det ville være nemmere at fjerne, når det stadig var blød dej.

Men nu mens jeg venter på at det skal tørre, så ser det ud som om at gipsen er begyndt at udskille væske. Det har stået i 3 timer og er stadig ikke tørt, mens at det gips jeg kasserede og hældte i en pose er HELT tørt :wacko

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Øh havde I trylledejen i ovnen først? :unsure

Har endelig fået lavet aftryk og hældt gips i, men har altså ikke haft dejen i ovnen, fordi jeg tænkte at det ville være nemmere at fjerne, når det stadig var blød dej.

Men nu mens jeg venter på at det skal tørre, så ser det ud som om at gipsen er begyndt at udskille væske. Det har stået i 3 timer og er stadig ikke tørt, mens at det gips jeg kasserede og hældte i en pose er HELT tørt :wacko

Nej vi havde det ikke i ovnen først. Kan slet ikke huske hvor lang tid det var om at tørre :unsure Men mener vi lavede gipsen lidt tyk inden vi fyldte det over i trylledejen. Håber det kommer til at virke :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nej vi havde det ikke i ovnen først. Kan slet ikke huske hvor lang tid det var om at tørre :unsure Men mener vi lavede gipsen lidt tyk inden vi fyldte det over i trylledejen. Håber det kommer til at virke :)

Okay... Troede lige at jeg måske var helt idiot :blush

Jeg havde dem stående ude på køkkenbordet over en opvasker, der kører så det var måske lidt for varmt.

Nu har jeg rykket dem ud på badeværelset, hvor der er køligere :goodluck

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Okay... Troede lige at jeg måske var helt idiot :blush

Jeg havde dem stående ude på køkkenbordet over en opvasker, der kører så det var måske lidt for varmt.

Nu har jeg rykket dem ud på badeværelset, hvor der er køligere :goodluck

:D Tror bare der skal lidt tålmodighed til ;) Og så var der nok en god ide at flytte det ;)

:goodluck

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sådanne så det ud da jeg havde trykket Frederiks hænder og fødder ned i trylledejen - og efter gipsen er tørret og trylledejen er pillet af, så resultatet sådanne ud.

Jeg anvendte et skotøjsæske-låg som holder. Trylledejen: var blot salt, mel og vand (så vidt jeg husker) og gipsblanding havde jeg købt i Panduro Hobby. MEGET nemt at lave.

post-379-076490500 1330549685_thumb.jpg

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ej hvor ser det godt ud.

Det skal vi vist igang med ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:D Tror bare der skal lidt tålmodighed til ;) Og så var der nok en god ide at flytte det ;)

:goodluck

Jeg ku ikke lade være med at kigge :D

Og nu ved jeg hvad problemet var... Jeg har lavet gipsen for tynd, så den havde gjort dejen klistret.

Nu har jeg prøvet at skrabe/tørre den klistrede dej af og det ser heldigvis nogenlunde ud. Men så gik der hul i rammen med foden <_<

Tror måske lige jeg laver et sæt til i morgen ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Sådanne så det ud da jeg havde trykket Frederiks hænder og fødder ned i trylledejen - og efter gipsen er tørret og trylledejen er pillet af, så resultatet sådanne ud.

Jeg anvendte et skotøjsæske-låg som holder. Trylledejen: var blot salt, mel og vand (så vidt jeg husker) og gipsblanding havde jeg købt i Panduro Hobby. MEGET nemt at lave.

post-379-076490500 1330549685_thumb.jpg

De er også fine :)

Jeg valgte at lave dem direkte i rammerne, så de er lige til at hænge på væggen.

Jeg købte også gips i Panduro. Det var faktisk super nemt :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

De er også fine :)

Jeg valgte at lave dem direkte i rammerne, så de er lige til at hænge på væggen.

Jeg købte også gips i Panduro. Det var faktisk super nemt :)

De er da blevet vildt gode! :loveshower

Du må lige forklare nærmere med hvordan du kunne lave dem direkte i rammen...... Kan slet ikke se det for mig :whistling :blush

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

On 29/2/2012 at 10:57 PM, TroldeMor said:

De er da blevet vildt gode! :loveshower

Du må lige forklare nærmere med hvordan du kunne lave dem direkte i rammen...... Kan slet ikke se det for mig :whistling:blush

 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det ser altså rigtig godt ud :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

On 1/3/2012 at 6:21 AM, Sandie said:

Det ser altså rigtig godt ud :loveshower

 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Her er resultatet :D

post-570-029040000 1330551839_thumb.jpg

Ej, hvor er de blevet flotte! :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

On 1/3/2012 at 8:31 AM, Nausikaa said:

Ej, hvor er de blevet flotte! :)

 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER