Myliona

HJÆLP - Banankage

9 indlæg i dette emne

Jeg har sygeligt lyst til at spise banankage, i aften til x-factor :)

Og jeg er VIRKELIG VIRKELIG dårlig til at bage!!!!!

Så er der nogen der har en banankage for dummies-opskrift? :D :whistling

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Som eksempel på hvor dårlig jeg er til at bage, kan jeg sige at sidste gang jeg bagte tænkte jeg..

"Hvor vigtig er bagpulver egentlig?" da jeg intet havde. Det blev en meget flad, og ret speciel kage.... :whistling

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Synes at denne opskrift er nem og god (men der skal en del forskellige ingredienser til)

3-4 Bananer (jeg putter altid en ekstra i)

1/2 dl kold kaffe (pulver kaffe)

150 g blødt smør

250 g sukker (3 dl)

3 æg

300 g mel (5 dl)

1 1/2 tsk bagepulver

2 håndfuld fint hakket mandler (Eller andre nødder)

2-3 dl kokos mel

100 g fint hakket chokolade

(Man kan også putte rosiner i hvis man vil)

(Nok til en halv bradepande eller en springform - 24 cm)

Tænd ovnen på 175 grader (Varmluft)

Mos bananerne i kaffen

Rør smør og sukker sammen

Rør et æg i ad gangen

Bland mel og bagepulver

Rør melet i dejen sammen med bananerne

Hæld dejen i en smurt form

Bag kagen på nederste rille i ovnen i ca. en time

Afkøles og SPISES!!

Man kan også komme revet æble (2 - 3 stk) i kagen - så skal man bare lige påregne lidt længere bagetid. - Men det smager altså også dejligt...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har alle delene derhjemme :) (Undtaget bananer!!!!!! men dem kommer jeg nok til at mangle ligemeget hvilken opskrift i kommer med jo!!!)

Er dog også i tvivl om jeg har bagepulver.. Kan sådan noget blive for gammelt...?? <_<

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har alle delene derhjemme :) (Undtaget bananer!!!!!! men dem kommer jeg nok til at mangle ligemeget hvilken opskrift i kommer med jo!!!)

Er dog også i tvivl om jeg har bagepulver.. Kan sådan noget blive for gammelt...?? <_<

Hmm det ved jeg faktisk ikke :unsure ellers kan du evt. erstatte/suplere med natron kan ikke huske om det er dobbelt eller halv natron i forhold til bagepulver, men det står bagpå bøtterne hvis du har dem begge to...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hmm det ved jeg faktisk ikke :unsure ellers kan du evt. erstatte/suplere med natron kan ikke huske om det er dobbelt eller halv natron i forhold til bagepulver, men det står bagpå bøtterne hvis du har dem begge to...

Er faktisk ret sikker på jeg ikke har noget natron.. Det har jeg nemlig brugt til et vulkanforsøg :whistling

Men mon ikke jeg så har bagepulver.. Hmm.. Kigger efter når jeg kommer hjem, og krydser fingre! :goodluck til mig!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes den her er ret god... Det er den de serverer hos Søstrene Grene...

Annas banankage

Til 8-10 personer.

Ingredienser

180 g. mel

180 g. smeltet smør

180 g. sukker

3 æg

2 tsk. bagepulver

1 tsk. natron

1 tsk. vanille

3 bananer

150 g. hakket mørk chokolade

Tilberedning

Æg og sukker piskes til en luftig masse. Bananerne tilsættes og moses godt. Her er det en fordel at have en røremaskine, eller en el-pisker.

Resten af ingredienserne røres i, og det hele hældes i en smurt springform, og bages ved 150 grader i 30-35 minutter.

Anna holder af at servere kagen, sammen med et glas hyldeblomstsaft, for sin nevø Hilmar, når han kommer på besøg søndag eftermiddag.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har alle delene derhjemme :) (Undtaget bananer!!!!!! men dem kommer jeg nok til at mangle ligemeget hvilken opskrift i kommer med jo!!!)

Er dog også i tvivl om jeg har bagepulver.. Kan sådan noget blive for gammelt...?? <_<

Ja, de kan det godt... Tror kemikalierne holde op med at virke på et tidspunkt... Men det varer mange år før det bliver for gammelt

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Som eksempel på hvor dårlig jeg er til at bage, kan jeg sige at sidste gang jeg bagte tænkte jeg..

"Hvor vigtig er bagpulver egentlig?" da jeg intet havde. Det blev en meget flad, og ret speciel kage.... :whistling

Har ikke lige nogen opskrift... men HA HA HA :lol ja hvor vigtigt kan bagepulver lige være :lolhit

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER