Mette A.

Har fået ny autostol (blæretråd :-D)

13 indlæg i dette emne

Så blev det tid til at Lise skulle op i næste str. autostol, da hun endelig ramte de 9 kg (som 13 måneder gammel) og hun iøvrigt sad dårligt i den gamle stol pga for lange ben. Jeg havde brugt lang tid på at researche og finde den rigtige stol og i mit hoved skulle den være fremadvendt, da vi har døjet rigtig meget med at hun skreg i stolen og jeg tænkte det måske kunne hjælpe, hvis hun fik lov at kigge fremad istedet. Jeg var ude og prøve hende i mange stole og kom frem til at hun sad godt i en Maxi Cosi Tobi, som også var i en prisklasse vi kunne acceptere (2300 kr). Den dyreste jeg havde kigget på som en mulighed kostede 3000 kr, men det synes vi alligevel var mange penge, og så var der ikke den store forskel på den og så Tobi'en.

Så igår eftermiddags kørte vi afsted i Kære Børn for at købe os en Tobi... det var dog ikke sådan en vi kom hjem med. Ej heller kom vi hjem med nogen af de andre, som jeg havde haft kigget på! Vi kom istedet hjem med sådan en sag her:

avtokresla-besafe-37-b1-22073.jpg

En bagudvendt BeSafe iZi Combi X3 isofix til 3800 kr i rød :o Man kan læse mere om den her

MEGET langt fra alle dem jeg havde haft kigget på :D men da vi stod i butikken og snakkede med ekspedienten (som iøvrigt var meget kompetent og vidste utrolig meget) og han viste os forskellige tests og statestikker, stod det jo lysende klart at en bagudvendt var det rigtige valg. Jo det var lige lidt dyrere, men hvad betød penge, hvis man risikerede at ens barn istedet fik en permanent nakkeskade for livet? Det kunne jeg slet ikke forsvare overfor migselv, så da vi først havde prøvet denne sag i bilen og sikret os at vi havde plads nok til den, så var jeg solgt...

Lise sidder som en drøm i den og den er MEGET høj, dvs. hun havde langt bedre udsyn end i nogen af de andre fremadvendte autostole - hun kunne se ud af hele bagruden samt alle sideruderne og endda se farmand i førersædet hvis hun lænede sig lidt frem. Hun var ganske tilfreds og nyd udsynet på vejen hjem. Og så kan stolen godt fremadvendes hvis man vil det, evt. senere hen når hun bliver ældre - men så længe hun er tilfreds med at køre baglæns vil vi blive ved med det. Som ekspedienten sagde har hun jo aldrig prøvet at være fremadvendt, så hun savner det jo ikke. Den var meget nem at montere og sidder virkelig godt fast! Og sidde/liggeposition er nem at justere imellem.

Alt i alt er jeg meget tilfreds og tryg ved vores valg. Eneste minus er hvor meget plads den tager. Men står vi nogensinde i en situation som gør at vi bare IKKE har plads, så kan vi jo altid vende den om, så den fylder lidt mindre. Men tvivler på at det bliver nødvendigt.

Ville bare lige blære mig lidt med vores fine nye køb :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Den er rigtig rigtig fin ;) vi skal helt sikkert også have en der er bagudvendt :) Men vi venter lidt endnu med at købe, for jo længere man venter jo flere muligheder kommer der på markedet... og Silas er jo kun 7 mdr endnu :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Den havde vi også til Leo - tillykke med den, det er en rigtig god stol :toot

Den tager meget plads, men bagudvendt skulle jo være lige et hak sikrere end forudvendt.

Herovre i Sverige har alle bagudvendte stole, det er anbefalingen indtil 4 år.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Bagudvendt skulle være 5 gange så sikkert som en fremadvendt ved en frontalkollision. Ekspedienten viste mig nogle tests med kollision ved 50 km/t og det var helt sindssygt så stor en forskel der var på belastningen af nakken! Kan ikke lige huske de præcise kilo-tal, men der var næsten ingen belastning ved bagudvendt, der gik kurven bare en lille bue opad, mens kurven ved den fremadvendte skød helt op i vejret. Og som han sagde så ligger størstedelen af de små's kropsvægt i hovedet i den alder - så proportionelt har de meget større hoveder end voksne, hvilket gør deres nakke endnu mere ustabil.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja det er rigtigt, det er sikrere ved frontal kollision med børns forholdsvis store hoveder, kunne bare ikke huske det var så meget sikrere.

Nå Leo er ude af den stol nu og sidder forudvendt, så vi må bare lade være med at frontal kollidere med nogen :o

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kaeft, den er fed :glad

Den vil jeg virkelig ogsaa gerne have til Noah, naar det er tid! Jeg skal bare have italieneren overbevist om, at vore arvede Roemer King forudvendte ikke er god nok til vores barn!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lækker stol! :super

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lækker stol. Og så lever den jo også os til den kommende EU-forordning om at de skal sidde bagud vendt til de er noget ældre. Rigtig dejligt køb - tillykke med den. Vh Lene

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jaaaaaaaa, den er såååååååååå skøn. Astrid har også lige fået den. Hun elsker den. Hun kan se ud af ruderne og strække benene.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Den ser god ud :-) kan være det også er den vi skal have til LIna

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Den ser lækker ud :) efter lidt research har vi også besluttet at købe en bagudvendt næste stol. Det bliver en Britax HiWay fordi så kan den sidde i min mors bil, som ikke har isofix. Den fylder heller ikke så meget, så den burde kunne være i den forholdsvis lille kabine i min mors bil. Den er en smule omstændig at sætte i med seler og støtteben, men hvad gør 5 min. ekstra når det gælder ens barns sikkerhed? :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kaeft, den er fed :glad

Den vil jeg virkelig ogsaa gerne have til Noah, naar det er tid! Jeg skal bare have italieneren overbevist om, at vore arvede Roemer King forudvendte ikke er god nok til vores barn!

Jeg har samme dilemma med manden herhjemme. Vi har også arvet en stol, aner ikke hvad mærke det er eller noget. Men vi må hive fat i de der statestikker med uheld, nakkeskader osv ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Den er super sikker og meget meget komfortabel. Vi køber den også og vi har også læst de papirer og grafer fra forsøg med babystole som du taler om. Efter min overbevisning burde derværende ulovligt at lade børn sidde forudvendt, så jeg håber det lovforslag bliver vedtaget.

Stort tillykke med stolen! Alt for ens børns sikkerhed! :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER