Få det bedre med din nye morkrop

Det er benhårdt at være nybagt mor – både fysisk og psykisk. Ubehag i mavemuskler, bækkenbund og ryg samt slappere hud, anderledes bryster og ammehår. Oven i alt dette kommer naturligvis spædbarnet, der på én og samme vis både er et mirakuløst vidunder og et krævende job.

Som nybagt mor kan den nye morkrop være svær at håndtere, da spejlbilledet har forandret sig. Men det er ekstremt vigtigt at have det godt med sig selv og sin krop, da det er fundamentet for dit velvære og evne til at være noget for andre.

Kniber det med at omfavne morkroppen, bør du læse med i denne artikel. Vi giver dig idéer og tips til, hvordan du får det bedre med din nye morkrop.

Tag kontakt til en kosmetisk klinik og få en behandling

Kosmetisk klinik – det lyder som et drastisk valg for at få det bedre. Dog tyer flere og flere kvinder og nybagte mødre til kosmetiske klinikker og laserklinikker i vejen mod at få det bedre.

En kosmetisk klinik eller laserklinik kan selvfølgelig ikke trylle alt dårligt selvværd væk, men de er uden tvivl et fantastisk værktøj til at skabe forandringer på de områder, hvor du er utilfreds.

Hvad end du er på udkig efter filler, Botox, rynkebehandling eller hårfjerning, kan det være lige præcis dén løsning, der gør, at du forener dig med dit spejlbillede. Du må ikke være flov over dette eller føle, at du tager en forkert beslutning. Og anser din omgangskreds behandlingerne for ubrugelige, skal du blot sørge for at følge din egen mavefornemmelse.

Det gælder om at få ro i dit indre og få det bedre med dig selv, da du på denne måde bliver den bedst mulige mor. Tag kontakt til en klinik i dit nærområde – uanset om det er en kosmetisk klinik i København, Århus eller Hørsholm.

Pas på dig selv og skån kroppen for smerter

Har du smerter og gener i kroppen, er det svært at omfavne den nye morkrop. Her vil du ikke blot bøvle med synet i spejlbilledet, men du vil også forbande kroppen langt væk. I tiden som nybagt forælder er der nemlig ikke mulighed for at undgå diverse hverdagssituationer med babyen, da det er dig, der passer på det lille myr.

Det er din ryg, bækkenbund, nakke, albuer, håndled og mavemuskler, der belastes mest. Derfor gælder det om at være opmærksom på netop disse områder i hverdagens arbejde. Bær skiftevis pusletasken på venstre og højre skulder – og sørg for ikke at overpakke pusletasken.

Rul om på den ene side, når du skal ud af sengen, og brug dine arme til at skubbe dig op.

Bær ikke autostolen som en håndtaske, men find en mere skånsom løsning. Undgå at stå med rund ryg og strakte ben henover tremmesengen, men lad ned- og opstigning foregå tæt på sengens kant.

Undgå at løfte babyen med rund og vridende ryg i badekarret, men gå ned i dine ben, hold babyen tæt, samt foretag løft med begge dine arme.

Og hvis du kan finde tid og overskud så vil du få rigtig meget glæde af efterfødselsgymnastik, så du får trænet din krop op igen.