My love

Tv på værelse

38 indlæg i dette emne

Har jeres fået tv på værelse og hvornår fik de det i så fald?

Vores den store er 4 og jeg er meget imod hun skal have tv på værelset. Men jeg er også træt af hun overtager tv i stuen konstant. Vi andre kan knap se noget uden hun vil se tegnefilm.

Så lige nu tænker jeg om hun skal have tv på værelset eller om vi skal vælge at få det i soveværelset og så kam hun se noget der hvis behovet skulle opstå.

Hvad tænker i?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi har slet ikke et fjernsyn :) jeg vil helt sikkert prioritere ikke at se fjernsyn når hun er vågen, hvis det var mig.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mine børn får tidligst tv på værelset, når de bliver teenagere!

Anna har en aflagt mobiltelefon der er hendes, som hun kan se Ramasjang og Netflix på - med hovedtelefoner ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min ældste er knap 8 og vi har kun tv i stuen

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tænker at de skal være omkring teenagealderen og optimalt vil jeg helst have dele tv til alle ungerne, men det kræver at de har et fælles sted :chin:

Vi ser ikke tv når ungerne er vågne, kun børne-tv ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Synes slet ikke det er nødvendigt. Vi har to teenagere i huset - og de ser alligevel kun tv på deres computere - dog typisk i stuen sammen med os.

Når vi ser tv så er det nogle gange for Alexander og andre gange for os. Han skal lære at "dele". Jeg kan slet ikke lide tanken om et barn der sidder på sit værelse og ser tv alene. Så her er svaret aldrig ;-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg vil også sige ved teenagealderen. Her ser vi kun voksentv, når A er vågen, hvis der er noget "vigtigt" - en fodboldkamp, valgresultater eller lignende.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er bundet meget til sofa pga den bette der skal have mad. Og jeg er ved at få spat af børne tv for at være helt ærlig.

Og hun har en iPad men jeg synes ikke den er optimal at se noget på. Synes hun bliver irriteret i hendes øjne.

Jeg går personligt ikke ind for tv hverken på deres værelser eller i soveværelse men jeg er villig til at gå på kompromis.og nej hun skal ikke sidde der hele tiden. Men hun har også brug for lige at koble af.

Ofte forstyrres hun af os andre her i stuen hvilket resultere i hun skruer højere og højere op.

Så min tanke var egentlig det kun skulle være for at koble af kort tid. Og til en af os feks kunne ligge med hende og se noget så hun ikke føler sig glemt nu hvor lillebror er kommet.

Vi lavet også ting med hende men i hverdagene er tiden mere begrænset.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Theo har faktisk tv på sit værelse (snart 5 år). Vi havde et ekstra lille fjernsyn, som vi satte op derinde, men han bruger det nærmest aldrig. Han er en dreng, der meget gerne vil lege, så han ser faktisk kun tv, når vi sætter ham til det for at få fred :D ;) Og der ser han det i stuen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Anna har en aflagt mobiltelefon der er hendes, som hun kan se Ramasjang og Netflix på - med hovedtelefoner ;)

Sådan er det også også med Caroline. Vi har umiddelbart ingen planer om tv på værelset foreløbig.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Theo har faktisk tv på sit værelse (snart 5 år). Vi havde et ekstra lille fjernsyn, som vi satte op derinde, men han bruger det nærmest aldrig. Han er en dreng, der meget gerne vil lege, så han ser faktisk kun tv, når vi sætter ham til det for at få fred :D ;) Og der ser han det i stuen.

Vores er desværre rigtig dårlig til at lege selv. Og når hun kommer hjem fra børnehaven er hun slet ikke oplagt til det.

Egentlig er det kun i weekenden det er lidt et problem i forhold til tv. Og jeg er nok bare på tværs men jeg nægter at se børne tv konstant.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg får sådan lyst til at minde dig om, at du er den voksne og at det derfor er dig, der bestemmer, hvor meget børne-tv der skal vises og hvor højt det skal være ;) Men vi har jo alle forskellige tilgange til opdragelse :kram2

Herhjemme kan vi sagtens finde på at se voksentv (altså børnevenlig - ikke splatter og lignende) og det kaprer min (snart) 4-årige ikke tv'et af. Måske spørger han, og så får han ja eller nej, men det er os, der bestemmer. Han har en iPad, som han kan se ting på, og hvis den begynder at irritere hans øjne, så må det være tegn på, at han trænger til skærmpause, IMO.

Anyway dit spørgsmål: Jeg havde faktisk endnu ikke tænkt over tv på børneværelserne, så planen var i hvert fald ikke, at de skulle have det foreløbig. Jeg tror egentlig, jeg tænker at ipads vil overflødiggøre tv et godt stykke af vejen, men ellers vil jeg umiddelbart sige teen/tween-alder.

Jeg fik selv et tv, da jeg fik "stor pige værelse" som tween (jeg husker ikke alderen, men jeg var ikke helt teenager, men var begyndt at interessere mig for makeup, kropstype, tøj, musik osv mere end Barbie og lignende).

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nej. De har de ikke og de får det heller ikke. Vi har ikke tv, og ipad bruger de meget sjældent, to gange om ugen måske. Ungerne bestemmer ikke hvor og hvornår og hvordan, det er helt og holdent os.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi havde også en periode hvor Erica så alt for meget tv og hvor hun ikke accepterede at tv'et kunne være tændt uden det viste børne tv. Men som BBM hentyder til, så kom min mand og jeg i tanke om at det faktisk er os, der bestemmer ;)

Det tog kun et par gange, så accepterede hun at faren skulle se sport og hendes forbrug er faktisk faldet drastisk siden (fra over 2 timer om dagen til slet ikke at se det flere dage i træk).

Og som de andre skriver, så ved jeg heller ikke hvor relevant et tv bliver. Jeg tror hun får sin første tlf eller iPad før hun får tv i hvert fald.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Vores er desværre rigtig dårlig til at lege selv. Og når hun kommer hjem fra børnehaven er hun slet ikke oplagt til det.

Egentlig er det kun i weekenden det er lidt et problem i forhold til tv. Og jeg er nok bare på tværs men jeg nægter at se børne tv konstant.

 

De skal jo lige have mulighed for at "lære" at lege selv. Jeg synes, I skulle slukke for tegnefilmene og se hvad der sker. Det kan godt være, at der kommer lidt tuderi - men jeg tror det går over. Alexander har et lille legehjørne i vores stue med hans yndlingslegetøj. Selvfølgelig synes han, at det er sjovest, hvis der hele tiden sidder nogen sammen med ham - men efter noget tid, så går han altså igang selv. Og det er sundt for børns fantasi at kede sig lidt ;-)

 

Jeg får sådan lyst til at minde dig om, at du er den voksne og at det derfor er dig, der bestemmer, hvor meget børne-tv der skal vises og hvor højt det skal være ;) Men vi har jo alle forskellige tilgange til opdragelse :kram2

 

Og så er jeg meget enig i dette!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg får sådan lyst til at minde dig om, at du er den voksne og at det derfor er dig, der bestemmer, hvor meget børne-tv der skal vises og hvor højt det skal være ;) Men vi har jo alle forskellige tilgange til opdragelse :kram2

Jeg får sådan lyst til at videresende det memo til William :lol Han har ligesom taget det der 'kan selv vil selv' til et helt nyt niveau, hvor han synes at ville bestemme over os andre også :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har vinkelstue. I den lille vinkel er vores tv, og i den store er pigernes. De får aldrig tv på værelset. Synes det er asociale, at man sider på hvert sit værelse ser fjernsyn, synes også der er en del læring i at forhandle sig tilrette i hvad man vil se.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vores er desværre rigtig dårlig til at lege selv. Og når hun kommer hjem fra børnehaven er hun slet ikke oplagt til det.

Egentlig er det kun i weekenden det er lidt et problem i forhold til tv. Og jeg er nok bare på tværs men jeg nægter at se børne tv konstant.

Hvis vi skal bruge fjernsynet, og Theo gerne vil se noget, så får han iPad'en. Det kunne måske også være en mulighed med en tablet af en art? :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Personligt har jeg haft tv på mit værelse så længe jeg kan huske :chin:

Jeg synes ikke at det har gjort mig asocial eller ude af stand til at underholde mig selv :D

Jeg nød at kunne løbe hjem fra skole sætte mig ind til mig selv, tænde for tv'et og se cartoon network i en times tid ALENE. Jeg havde brug for at koble af og ikke diskutere med mine søskende eller forældre om hvad vi skulle se, og jeg kunne faktisk ikke rumme at være sammen med andre når jeg havde været i skole. Jeg skulle lige have lov til at være mig selv i en time.

Da jeg blev teenager kom det også i brug da vi overhovedet ikke har samme interesser herhjemme. Jeg elskede at følge med i topmodel og ofte var der en dokumentarfilm som var lektier til næste dag.

Men det er måske også personsbestemt om man kan håndtere at have fjernsyn på værelset.

Hvis du føler at hun kan håndtere at der står et tv til fri afbenyttelse på værelset, så kan jeg helt ærligt ikke se problemet i det :balloons

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min dreng på 6,5 år, har så et stort fladskærms tv. Det har han haft i et par måneder nu. Det var en fin løsning, har han nogen med hjemme, eller har vi børnegæster kan de sidde i sengen og se film, og alle andre kan være i stuen.

Han har så også både en iPad, PlayStation og Wii. Jeg er sikker på han udvikler sig normalt alligevel

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

David på snart 4 år har ikke tv på værelset, og får det heller ikke foreløbigt - selvom han har givet udtryk for gerne at ville have det.

På et tidspunkt (og her snakker jeg adskillige år) tænker jeg, at kan få et tv ind, uden signal, men kun til at kunne spille Xbox/PlayStation/hvad der nu hitter ;)

Ellers ser han tv i stuen eller på sin iPad.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Undskyld jeg støder nogen, men jeg forstår ikke hvordan man kan synes at tv er asocialt, men iPad ikke er?

Når min datter ser tv kan jeg følge med og kommentere på det (og det vil jeg jo også kunne hvis der er et på hendes værelse). Hvis hun sidder med næsen iPaden kan jeg ikke følge med i hvad hun ser og ofte er hun svære at komme i kontakt med.

Hun har ikke sit eget tv (endnu), men det genere os heller ikke at hun ser børne-tv i stuen. IPaden bruger hun mest hvis vi er på tur. Men hun vil egentlig heller lege end se tv eller spille/se iPad

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Undskyld jeg støder nogen, men jeg forstår ikke hvordan man kan synes at tv er asocialt, men iPad ikke er?

Når min datter ser tv kan jeg følge med og kommentere på det (og det vil jeg jo også kunne hvis der er et på hendes værelse). Hvis hun sidder med næsen iPaden kan jeg ikke følge med i hvad hun ser og ofte er hun svære at komme i kontakt med.

Hun har ikke sit eget tv (endnu), men det genere os heller ikke at hun ser børne-tv i stuen. IPaden bruger hun mest hvis vi er på tur. Men hun vil egentlig heller lege end se tv eller spille/se iPad

 

Jeg er enig - begge dele er asocialt. Derfor minimeres begge dele også.

 

Men jeg vil sidde sammen med dem, når de så skal have lov. Dvs. at jeg vil både kunne se, hvad der foregår på i-paden eller se samme tv. Det der med at de gemmer sig væk på værelset med adgang til internettet, det vil jeg undgå så længe som muligt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min store pige på 10 har tv på værelset og haft nogle år nu. Hun bruger det ikke så meget, mest om aftenen i weekenderne. Lillesøster på næsten 5 har ikke endnu.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER